Väldigt riklig mens efter jag fick barn
Fick precis första mensen efter att jag fick mitt fjärde barn för 3 månader sen (trots helamning). Första dagen (i förrgår) var det inte så mycket men imorse blödde jag igenom fast jag hade både tampong och binda och idag har jag fortsatt blöda mycket, Minns att det var så efter tredje barnet (3 år gammal nu) också och det fortsatte ett bra tag. Var hos gyn då men han kunde inte se något fel, fick läkemedel utskrivet men ville helst inte ta det när jag ammade.
Är det någon mer som har varit med om det? Vet ni varför det kan bli så? Födde med snitt och livmodern sprack upp lite , vet inte om det påverkar. Det är iallafall väldigt jobbigt om det ska fortsätta.. Funderar på om mensen skulle kunna skjutas upp lite eller komma mer sällan om jag försöker amma jättemycket men vet inte om det funkar så när den redan har kommit tillbaks ..
Någon som har något tips mot riklig mens? Är det bara läkemedel som funkar? Eller minipiller kanske? Men är lite osäker på det när jag ammar också. Kan tillägga också att jag inte vill ha fler barn, just nu har vi kört med kondom eller avbrutet men behövs kanske något säkrare nu när cykeln har kommit igång. Och jag är lite äldre (37), vet inte om det spelar någon roll.