• Ireallylikeher

Vilket fika passar bäst att bjuda på om man har besök av en kvinna som man är kär i och hoppas på att få bli ihop med?

Vilket fika skulle kvinnan som jag är kär i kunna gilla bäst om hon kommer hem till mig och fikar? Vilket fika är populärast hos en kvinna som är runt 30 år?

• Svar på tråden Vilket fika passar bäst att bjuda på om man har besök av en kvinna som man är kär i och hoppas på att få bli ihop med?
  • Anonym (.)

Hembakt kladdkaka med vispgrädde.

• Anonym (AHHHHHHHHHHHHHHH)

Tjejer i verkligheten gillar att man faktiskt vet någon om dom.

• Ireallylikeher
    Anonym (AHHHHHHHHHHHHHHH) skrev 2025-05-03 22:16:26 följande:

Ja, jag skulle ju kunna prata om fika med henne, då kanske hon berättar vad hon gillar.
  • Ireallylikeher
    Anonym (.) skrev 2025-05-03 22:13:48 följande:

Ja, det är gott.
  • Anonym (Org)

Vad brukar hon fika när ni ses på eventen?

• Anonym (Mimmi)
    Anonym (.) skrev 2025-05-03 22:13:48 följande:

Nej tack 
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (AHHHHHHHHHHHHHHH) skrev 2025-05-03 22:16:26 följande:

Exakt. Det är individuellt och således bör TS försöka ta reda på vad hon gillar. 
  • Anonym (R2d2)

Väldigt olika och individuellt. Vissa gillar kaffe andra te, eller något annat. Sen bakelser, tårtor är det väldigt olika med, vissa gillar inte sånt alls, medan andra älskar.

Men det är ändå tanken som räknas tycker jag, men som någon nämnde så vill man ju ta reda på mycket om personen. Och det är aldrig fel

• Mayjel

Jag hade velat ha något lite annorlunda. Inget trist ur bassortimentet, typ kokosboll, kanelbulle eller prinsesstårta. 

Macarons är fina och så perfekta på nåt vis. Eller en bakelse från ett lite ovanligare konditori då. Något som står ut och är lite extra fint.

• Anonym (234)

Väldigt individuell.

Det bästa är nog att fråga vad hon gillar.
    Tjejer gillar att killar minns vad de har sagt.

exempelvis:
    Jag är gluten och laktos -intolerant.
    Så har jag berättat för den jag dejtar att jag inte tål detta och sen blir bjuden på en semla så kommer jag bli besviken och veta att han inte lyssnat och kanske inte bryr sig.

Ta reda på vad hon gillar och överraska henne :)

• Anonym (T)

När hon kommer hem till en för att fika så lär det inte vara kakorna på bordet som avgör om hon gillar dig eller ej.

Gillar hon inte syltkakor och det bjuds på dem, men du är det hon hoppats så går det bra.

Älskar hon kladdkaka och du bjuder på det men du är inte vad hon vill ha, så hjälper kladdkakan föga.

Ganska enkelt.

• EnAnonumius
    Ireallylikeher skrev 2025-05-03 22:09:39 följande:
    Vilket fika passar bäst att bjuda på om man har besök av en kvinna som man är kär i och hoppas på att få bli ihop med?

Vilket fika skulle kvinnan som jag är kär i kunna gilla bäst om hon kommer hem till mig och fikar? Vilket fika är populärast hos en kvinna som är runt 30 år?

Om du nu vill bli ihop med en kvinna, som du är kär i, så bör du behandla henne som den individ hon är, och inte som en "kvinna i mängden"...
    Vi kvinnor är individer, precis som ni män är individer.

Fråga lite diskret vad hon gillar.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Mia)

Har hon några fika- eller matbilder på sina sociala medier? Gå inte för djupt, för det kan verka lite stalkeraktigt, men att bara kolla runt lite är ok. 

Har ni gemensamma vänner kan du kanske kolla av med dem.

Enklast är förstås att fråga henne direkt, men om du vill vara lite diskretare kan du kanske fråga om favoritsmaker, frukter och rätter lite mer allmänt och dra slutsater från det. 

• Anonym (Org)

En första dejt hemma hos killen är sällan en så bra idé. Väldigt många kvinnor som känner sig otrygga och obekväma med det. Så tycker att du ska satsa på något helt annat.

• Eurydike

Du får berätta efteråt vad du bjöd på för något gott! 😋

Svar på tråden Vilket fika passar bäst att bjuda på om man har besök av en kvinna som man är kär i och hoppas på att få bli ihop med?