• Anonym (K)

Vad är det?

Min kille ber mig alltid vara tyst när vi diskuterar saker. Jag klarar inte av det då jag har behovet att kommunicera och lösa saker. Han fattar inte heller att diskutera inte innebär bråka.
    Hjälp

• Svar på tråden Vad är det?
  • Anonym (Hm)

Du klarar visst av det. Du tycker bara att dina egna behov av att lösa saker och ting direkt är viktigare än hans. Det inget ovanligt, men handlar mer om ovilja än att man fysiskt inte KAN. Många tänker och tycker likadant som du, säkert din partner också eftersom ingen av er verkar respektera den andras sätt att lösa konflikter. 

• Anonym (K)
    Lynx123 skrev 2025-05-04 05:24:40 följande:

Hur menar du - att sluta prata eller att inte tala högt?

Att sluta prata.
  • Anonym (K)
    Lynx123 skrev 2025-05-04 05:24:40 följande:

Hur menar du - att sluta prata eller att inte tala högt?

Han gör en höna av en fjäder typ.
  • burleskburkläsk
    Anonym (K) skrev 2025-05-04 01:22:40 följande:
    Vad är det?

Min kille ber mig alltid vara tyst när vi diskuterar saker. Jag klarar inte av det då jag har behovet att kommunicera och lösa saker. Han fattar inte heller att diskutera inte innebär bråka.
    Hjälp

Vet en man som är så, sjukt irriterande person.

Samma person tycker allt den säger är livsviktigt och kan berätta en halvtimmes story som Inte har nån poäng alls.
    Låt säga att man berättar att man handlat och han fastnar på nåt ord (t.ex mjölk) då börjas det: "jag minns en gång när jag handlade mjölk...

Sen när man själv skall snacka så säger han åt en att vara tyst.

Umgås inte med personen såklart...han är som en bråkig unge och det tar för mycket energi...
  • Freddie K

Han kanske är oerhört konflikträdd eller så vet han inte hur man diskuterar som två vuxna civiliserade människor. 

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Snälla Killen

Låter som att TS har att göra med någon som har någon typ av diagnos. Autism eller liknande.

Min barndomsvän är ungefär likadan som TS beskriver sin pojkvän och det tog mig 30 år att inse för att jag var så självblind 🙃.

Spelar verkligen inte någon roll vad man än säger, hur man vinklar saker eller något som helst. Denna personen lyckas, på egen hand vända och vrida på saker till att denne person har blivit orättvist behandlad, trots att personen I fråga inte ens "orkar" lyssna mer än 60 sekunder på någon annans utläggning kring hur saker kan upplevas ifrån annat håll (!?).

Klarar man inte av att lyssna på andra så har man andra problem än enbart det är min erfarenhet. 

Snäll? Definiera snälla...
  • bibbispippi

Avbryter du honom när han pratar? Jag avskyr när folk gör det så att man inte får avsluta resonemang eller förklara hur man menar. Jag tycker det blir missförstånd och det tar bara längre tid att diskutera när man håller på så.

• burleskburkläsk
    bibbispippi skrev 2025-05-04 08:33:27 följande:

Avbryter du honom när han pratar? Jag avskyr när folk gör det så att man inte får avsluta resonemang eller förklara hur man menar. Jag tycker det blir missförstånd och det tar bara längre tid att diskutera när man håller på så.

Såklart, dock tycker jag det låter som att TS blir avbruten.
Svar på tråden Vad är det?