• Anonym (Lea238)

Bröllopsämnen

Visste inte riktigt vart jag skulle lägga tråden. Tänkte ta upp ett ämne som jag o min sambo pratade om. vill veta hur ni tolkar. vi var på bröllop förra sommaren. Killen som gifte sig skämtade till lite o frågade min sambo när det var tänkt att han skulle fråga mig. Då svarar han: hon har inte gett mig en anledning att fråga. Så skrattar han efter

Jag vet där o då sårade den kommentaren mig. vi har ett barn tillsammans bor ihop och varit tillsammans i nio år. Vi kom in på samtalsämnet igår, han sa att han tyckte det var konstigt att killen som frågade blev sur efter min sambo sagt kommentaren. Hur ska man liksom tolka den kommentaren? 

• Svar på tråden Bröllopsämnen
  • Anonym (Hm)

Man ska nog tolka det som att han inte har några planer på att gifta sig. Kanske ville han inte bli ifrågasatt varför och försökte, men en bajsig kommentar, lägga det på dig. Troligtvis försökte han vara rolig och rädda sitt eget skin samtidigt 

• Anonym (Gift kvinna)

Han ser väl inga fördelar med äktenskap. Du har ju gått med på både barn och samboskap länge utan äktenskap. Han han bättre ekonomi än dig? 

Utan äktenskap blir det smidigare att separera och om han har mer pengar än dig så är finns det kanske ingen anledning alls till att gifta sig?

Vill du bli gift?

• Anonym (H)
    Man ska unvika tolka sakar som sägs skämtsamt som en kommentar på ett skämt i en kanske nervös situation.

Vill du gifta dig med honom fria! 
  • Anonym (N)

Han tycker nog att du duger bara som en "place holder". 

Svar på tråden Bröllopsämnen