• Anonym (Sara)

Missfall?

Plussade svagt med digitalt test två dagar efter bim, hade lite lätt blödning på bim men behövde inte något trosskydd knappt, därav testade jag mig då jag annars har väldigt regelbunden och jämn blödning. 

Dagen efter första testet tog cb digitaltest och detta visade då 1-2 veckor. Dagen efter börjar jag blöda under 1 dygn, små skvättar och lite slem liknande ibland. Två skvättar blod näst kommande två dagar. 

Tog rfsu test idag på förmiddagen som visade negativt. Tror ni det är ett tidigt missfall jag fått? Någon som vart med om likande? Kan man få negativt test så snabbt efter missfall? Inte haft missfall förut så ingen erfarenhet.

Barnmorska säger att jag ska avvakta och att det är vanligt att blöda i början. 

• Svar på tråden Missfall?
  • Anonym (Jess)

Så tidigt missfall har gett mig negativt test direkt jag börjat blöda. Hcg-nivån är så låg då. Däremot så var ju missfallet som en mens för mig, blödde alltså flera dagar, inte bara nån skvätt en dag så låter inte riktigt som att det är ett missfall du har. 

Min andra graviditet så blödde jag en dag vid BIM, det var inget missfall utan bara att kroppen inte riktigt hunnit stänga av mensen typ, så förklarade en barnmorska det för mig. Om du gör ett nytt graviditetstest och det är tydligt positivt så kan du räkna med att vara gravid och då var det nog bara en liten ofarlig blödning du fick där vid BIM 😊

• Anonym (.)

Exakt det du beskriver hände mig och det var ett tidigt missfall. Jag tog ett nytt digitalt efter typ 2 dagar och då visade även de negativt. 

Svar på tråden Missfall?