Anonym (Varför?) skrev 2025-05-06 13:53:06 följande:
Anonym (Kyrkråttan) skrev 2025-05-06 12:51:29 följande:
Vi har ju alla olika erfarenheter bakom oss och jag berättade om mina. Självklart har du andra erfarenheter. Men det är väl inte tal om att värdera någon?
Vi har de erfarenheter livet gett oss helt enkelt. Jag försöker förmedla vad erfarenheten lärt mig och på samma gång ge en av många förklaringar på varför vi har så många ensamma mammor. Det är en förklaring och du har en annan utifrån dina erfarenheter.
Förstår inte varför du upprörs av att jag erkänner mina misstag?
Den understrukna meningen. "Jag tror vi ger upp för enkelt idag". Den stör mig. Att du känner i efterhand att du och ditt ex gav upp för enkelt betyder inte att "vi" eller "man" gör det.
Jag är knappast ensam om att ha den erfarenheten. Om jag skriver vi så syftar jag självklart på den egna erfarenheten. Dessutom citerar jag mina föräldrar som naturligtvis stödjer mig men hela tiden påpekat att min generation inte kämpar för sina relationer som deras generation gjort/gör.
För dem var det helt verklighetsfrämmande att skilja sig bara för att relationen inte fungerade så enkelt som vi trodde. Att det inte blev enklare sedan vi fick barn borde vi nog också ha förstått.
Att du tar detta som kritik förstår jag inte alls. Naturligtvis är det många som upplever svåra problem i sina relationer och därför avslutar dem, men det är inte de jag talar om.
Jag talar om oss som var naiva att tro att det inte skulle krävas uppoffringar och ge avkall på egna "måsten" för att hålla ihop en relation och familj. Vi insåg inte ens att den ekonomi vi var vana med skulle förändras totalt efter skilsmässan.
Från att ha levt som typiska Svenssons ligger vi nu på den nedre delen av den ekonomiska skalan. Detta gäller inte bara mig utan även min xman och mina barn. Det har varit lättare för min xman att gå vidare eftersom han faktiskt har högre lön och inte har barnen mera än vissa helger.
Vi ville inte att barnen skulle byta förskola/skola så jag och barnen bor kvar i vårt gamla område medan min xman flyttat till ett billigare område. Jag har varken tid, råd eller ork att dejta.
Detta skrev jag som svar på TS fråga "
Resten är tjejer som har barn och skiter i att ens försöka dejta (har för höga krav). Frågeställningen är väl kanske.... Vad är det för fel på er?!? "
Vilket är ditt svar på frågan?