• Anonym (Detgicksomdetgick)

Det är dags att reda ut detta nu!!! Alldeles för många singel tjejer har massa barn

Hej, 

Vi kan redan konstatera att denna världen går åt helvete. 
    Det finns några få lyckliga par som faktiskt håller ihop... 

Resten är tjejer som har barn och skiter i att ens försöka dejta (har för höga krav). Frågeställningen är väl kanske.... Vad är det för fel på er?!? 

Ni förpestar denna världen och era barn kommer bli mer eller mindre lika fucked up som er för att ni inte "orkade" hålla ut i er relation? Vad var problemet? Och kom fan inte här o säg att det var en toxic relation med misshandel och missbruk för det borde ni väl fattat innan ni skaffade barn ihop? Eller var det bara så att ni sket i faktum och tänkte barn hjälper alla problem? 

Aja nu sitter ni i skiten i alla fall grattis!!! Ni har inte vara gjort välden till ett helvete för massor av killar utan även för era barn hur känns det? 

Ni kommer vara singlar länge för killar föredrar tjejer utab varn och f uped förflutet. 

Men ni kan få en chans o förklara er i denna tråden. 

• Svar på tråden Det är dags att reda ut detta nu!!! Alldeles för många singel tjejer har massa barn
  • Anonym (Varför?)
    Skizzu skrev 2025-05-05 18:53:29 följande:

stör mig för det första på att alla skriver med anonyma inlägg och inte står för ett piss i sitt liv så typiskt sverige. 

Tja, har man ett ex som till och från stalkar en här för att kolla vad jag skriver (för att kunna använda det emot mig) har jag ingen lust att svara med mitt egentliga nick. 

Sen om det stör dig, buhu för det.
  • Anonym (Varför?)
    Anonym (Kyrkråttan) skrev 2025-05-06 02:07:29 följande:
    Vi kom nog fram till detta efter ett par års evigt gnatande och väldigt lite tid för oss själva. Vi tappade bort varandra helt enkelt. Att vi sen var naiva att tro skilsmässa var lösningen skäms jag över idag. Vi gav upp alldeles för lätt och var otroligt själviska. Vi trodde att det var bättre för barnen att slippa höra vårt eviga gnatande när det i själva verket var vi som inte orkade ta tag i problemen.
    Att du och ditt ex gick på den romantiska myten ligger på er. Att ni inte sökte hjälp när det knakade ligger på er. Att du känner i efterhand att det var ett misstag ligger på dig. 

Själv har jag nu varit separerad i ett år och även om det varit ett sjukt jobbigt år så är det en sån otrolig lättnad att inte vara i den relationen längre. Vi var tillsammans i över 20 år, barn kom efter ca 10 år. Så det har inte varit några snabba beslut nånstans innan. Ändå gick det inte till slut, vi var helt enkelt inte bra för varandra längre. Däremot höll inte mitt ex med om att det var för det bästa. Han hade hellre fortsatt döva allt med alkohol och vi fortfarande bodde ihop än att vi separerade. 
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Rob)
    Jon jon skrev 2025-05-06 12:17:45 följande:
    Hej,
    Jag har haft en dröm i flera år som jag verkligen vill uppfylla, men jag vet inte hur jag ska gå tillväga.
    Jag önskar att ha en relation med en vacker svensk kvinna med en fin kropp, gärna med en viss diskretion om det är möjligt.
    Det kanske låter ovanligt, men jag tycker verkligen mycket om den här typen av kvinna och vet inte hur jag ska uttrycka min önskan.
    Har du några råd?
    Tack 😊
    Hej,
    Jag har haft en dröm i flera år som jag verkligen vill uppfylla, men jag vet inte hur jag ska gå tillväga.
    Jag önskar att ha en relation med en vacker svensk kvinna med en fin kropp, gärna med en viss diskretion om det är möjligt.
    Det kanske låter ovanligt, men jag tycker verkligen mycket om den här typen av kvinna och vet inte hur jag ska uttrycka min önskan.
    Har du några råd?
    Tack 😊

Fantastiskt med en petite kvinna med en slank och vacker kropp !
  • Anonym (Kyrkråttan)
    Anonym (Varför?) skrev 2025-05-06 10:57:01 följande:
    Att du och ditt ex gick på den romantiska myten ligger på er. Att ni inte sökte hjälp när det knakade ligger på er. Att du känner i efterhand att det var ett misstag ligger på dig. 

Själv har jag nu varit separerad i ett år och även om det varit ett sjukt jobbigt år så är det en sån otrolig lättnad att inte vara i den relationen längre. Vi var tillsammans i över 20 år, barn kom efter ca 10 år. Så det har inte varit några snabba beslut nånstans innan. Ändå gick det inte till slut, vi var helt enkelt inte bra för varandra längre. Däremot höll inte mitt ex med om att det var för det bästa. Han hade hellre fortsatt döva allt med alkohol och vi fortfarande bodde ihop än att vi separerade. 
    Vi har ju alla olika erfarenheter bakom oss och jag berättade om mina. Självklart har du andra erfarenheter. Men det är väl inte tal om att värdera någon?

Vi har de erfarenheter livet gett oss helt enkelt. Jag försöker förmedla vad erfarenheten lärt mig och på samma gång ge en av många förklaringar på varför vi har så många ensamma mammor.  Det är en förklaring och du har en annan utifrån dina erfarenheter. 

Förstår inte varför du upprörs av att jag erkänner mina misstag?
  • Anonym (Varför?)
    Anonym (Kyrkråttan) skrev 2025-05-05 20:45:45 följande:
    Det är dags att reda ut detta nu!!! Alldeles för många singel tjejer har massa barn

Detta är en intressant frågeställning.  Själv är jag ensamstående med 2 barn. Min xman och jag skiljde oss för snart 3 år sedan. Anledningen var att vi inte var att vi tyckte att vårt äktenskap var misslyckat eftersom vi inte var lyckliga. 

Ja, skratta ni, men vi gick alltså på myten om att lyckan ska vara konstant. Och att vår partner måste vara perfekt.  Hur som helst insåg vi ganska snabbt att vi gjort ett stort misstag då vi båda fick väldigt mycket sämre ekonomi men då var det försent. Känslorna hade svalnat och attraktionen fanns inte kvar längre.

Idag är min man i en ny relation och har fått barn med henne medan jag inte haft en chans att träffa någon ny. 

Jag tror att vi ger upp alldeles för enkelt idag. 

Anonym (Kyrkråttan) skrev 2025-05-06 12:51:29 följande:
    Vi har ju alla olika erfarenheter bakom oss och jag berättade om mina. Självklart har du andra erfarenheter. Men det är väl inte tal om att värdera någon?

Vi har de erfarenheter livet gett oss helt enkelt. Jag försöker förmedla vad erfarenheten lärt mig och på samma gång ge en av många förklaringar på varför vi har så många ensamma mammor.  Det är en förklaring och du har en annan utifrån dina erfarenheter. 

Den understrukna meningen. "Jag tror vi ger upp för enkelt idag". Den stör mig. Att du känner i efterhand att du och ditt ex gav upp för enkelt betyder inte att "vi" eller "man" gör det. 
  • Anonym (Kyrkråttan)
    Anonym (Varför?) skrev 2025-05-06 13:53:06 följande:
    Anonym (Kyrkråttan) skrev 2025-05-06 12:51:29 följande:

Den understrukna meningen. "Jag tror vi ger upp för enkelt idag". Den stör mig. Att du känner i efterhand att du och ditt ex gav upp för enkelt betyder inte att "vi" eller "man" gör det. 
    Jag är knappast ensam om att ha den erfarenheten.  Om jag skriver vi så syftar jag självklart på den egna erfarenheten.  Dessutom citerar jag mina föräldrar som naturligtvis stödjer mig men hela tiden påpekat att  min generation inte kämpar för sina relationer som deras generation gjort/gör. 

För dem var det helt verklighetsfrämmande att skilja sig bara för att relationen inte fungerade så enkelt som vi trodde. Att det inte blev enklare sedan vi fick barn borde vi nog också ha förstått.  

Att du tar detta som kritik förstår jag inte alls. Naturligtvis är det många som upplever svåra problem i sina relationer och därför avslutar dem, men det är inte de jag talar om.  

Jag talar om oss som var naiva att tro att det inte skulle krävas uppoffringar och ge avkall på egna "måsten" för att hålla ihop en relation och familj.  Vi insåg inte ens att den ekonomi vi var vana med skulle förändras totalt efter skilsmässan.

Från att ha levt som typiska Svenssons ligger vi nu på den nedre delen av den ekonomiska skalan.  Detta gäller inte bara mig utan även min xman och mina barn.  Det har varit lättare för min xman att gå vidare eftersom han faktiskt har högre lön och inte har barnen mera än vissa helger. 

Vi ville inte att barnen skulle byta förskola/skola  så jag och barnen bor kvar i vårt gamla område medan min xman flyttat till ett billigare område.  Jag har varken tid, råd eller ork att dejta.  

Detta skrev jag som svar på TS fråga "Resten är tjejer som har barn och skiter i att ens försöka dejta (har för höga krav). Frågeställningen är väl kanske.... Vad är det för fel på er?!? "

Vilket är ditt svar på frågan?
  • Anonym (Hatt)
    Anonym (Frisco) skrev 2025-05-06 04:43:04 följande:
    Wow! Det där var bland det mest imponerande jag läst på många år på familjeliv. Förmågan till reflektion och att lära sig av sina misstag är nyckeln till framgång. 
    Det är ju ett uppenbart trollinlägg. Skrattade högt när jag läste det!
  • Anonym (Haha)
    Anonym (Spyrpåmansgrisar) skrev 2025-05-05 22:12:04 följande:
    Hahahahah älskar kränkta män, ni är så lätta att göra upprörda. Tack för ett gott skratt
    Du verkar ha en del att kompensera för.
  • Anonym (zxcv)
    Anonym (Rob) skrev 2025-05-06 12:43:49 följande:
    Hej,
    Har du några råd?
    Tack 😊

Fantastiskt med en petite kvinna med en slank och vacker kropp !
    Så hon ska vara kort också?
    Blir din manlighet krossad om hon är längre än dig?
  • Anonym (Rob)
    Anonym (zxcv) skrev 2025-05-07 02:13:57 följande:
    Så hon ska vara kort också?
    Blir din manlighet krossad om hon är längre än dig?
    Nej, hon kan vara längre om hon är smal. Inga problem.  
    Men jag föredrar om hon är lite kortare. 
  • Anonym (Hehe)
    Anonym (Detgicksomdetgick) skrev 2025-05-04 13:35:13 följande:

Hej, 

Vi kan redan konstatera att denna världen går åt helvete. 
    Det finns några få lyckliga par som faktiskt håller ihop... 

Resten är tjejer som har barn och skiter i att ens försöka dejta (har för höga krav). Frågeställningen är väl kanske.... Vad är det för fel på er?!? 

Ni förpestar denna världen och era barn kommer bli mer eller mindre lika fucked up som er för att ni inte "orkade" hålla ut i er relation? Vad var problemet? Och kom fan inte här o säg att det var en toxic relation med misshandel och missbruk för det borde ni väl fattat innan ni skaffade barn ihop? Eller var det bara så att ni sket i faktum och tänkte barn hjälper alla problem? 

Aja nu sitter ni i skiten i alla fall grattis!!! Ni har inte vara gjort välden till ett helvete för massor av killar utan även för era barn hur känns det? 

Ni kommer vara singlar länge för killar föredrar tjejer utab varn och f uped förflutet. 

Men ni kan få en chans o förklara er i denna tråden. 

har man för höga krav för att man inte dejtar? Nä du den parallellen håller inte. 

många vill vara singlar också. De trivs bäst med att leva utan partner.

du låter bitter

Svar på tråden Det är dags att reda ut detta nu!!! Alldeles för många singel tjejer har massa barn