Kan stora kvinnor bli attraherade av mindre män?
Kan stora kvinnor bli attraherade av mindre män? Med stora menar jag kvinnor som har en naturligt stor kroppsbyggnad.
Intressant för läste nyligen om att det finns vissa djur arter som inte kan gå ihop om honan är större än hanen. Jag funderar om det finns en psykologisk sanning även hos människor att honan inte kan attraheras av en mindre hane eller mindre dominant om hon själv är dominant.
När man tänker efter så är det oftast så att om man ser en kraftigt byggd kvinna så ser man oftast henne med en kraftigare man själv. Man ser sällen en stor kvinna vältränad kvinna med en liten smal man utan då är det oftare med en kraftigare man eller en som tränar själv. Medan hos män så behöver det inte vara så. Tanken var att kvinnor som är stora eller dominanta inte naturligt kan attraheras av en mindre man. Mannen skulle troligtvis naturligt attraheras av någon som är mindre dominant än en själv.
Men mannen kan attraheras av en mer dominant av andra själ som konflikter i barndomen. Kvinnan skulle också på så vis kunna göra det av liknande själ.
Så som man ser kvinnor så ser man oftast dem allra flesta med någon som är större än den mer dominant eller tjänar mer.
Det är ju inte allt för ovanligt att män inte klarar av när kvinnor som blir mer framgångsrika än dem och kvinnor som inte klarar av att en man som tjänar mindre än henne.
I och med att generellt sätt så så föredrar kvinnor längre män samt män som tjänar mer och är mer framåt i sin personlighet eller mer dominant. Männen borde troligtvis dras till mer feminina kvinnor eller kvinnor som är kompletterar hans drag. Men om man tittar på människans utveckling så är dessa roller mycket viktiga i historien men har blivit mer subtila i nutid men lever kvar i de mänskliga behoven. Jag tror att det finns kvar idag men att ju mer välutvecklade vi blir både materiellt och psykologiskt så spelar dessa egenskaper mindre då vi rör oss ifrån att vara överlevare till självförverkligande. Dessa behov är nödvändiga för att känna sig trygg och är inget man kan styra över. Som sagt är det bara några tankar som jag nyligen fann intressant, jag tror själv att det skulle ligga en hel del i det.
Det skulle vara intressant om det fanns mer forskning på det.
Är du en kraftig kvinna som attraheras främst av kraftigare män? eller en man som föredrar femininare kvinnor?