• Anonym (Ts)

Kan stora kvinnor bli attraherade av mindre män?

Kan stora kvinnor bli attraherade av mindre män? Med stora menar jag kvinnor som har en naturligt stor kroppsbyggnad.   
    Intressant för läste nyligen om att det finns vissa djur arter som inte kan gå ihop om honan är större än hanen. Jag funderar om det finns en psykologisk sanning även hos människor att honan inte kan attraheras av en mindre hane eller mindre dominant om hon själv är dominant. 
    När man tänker efter så är det oftast så att om man ser en kraftigt byggd kvinna så ser man oftast henne med en kraftigare man själv. Man ser sällen en stor kvinna vältränad kvinna med en liten smal man utan då är det oftare med en kraftigare man eller en som tränar själv. Medan hos män så behöver det inte vara så. Tanken var att kvinnor som är stora eller dominanta inte naturligt kan attraheras av en mindre man. Mannen skulle troligtvis naturligt attraheras av någon som är mindre dominant än en själv. 
    Men mannen kan attraheras av en mer dominant av andra själ som konflikter i barndomen. Kvinnan skulle också på så vis kunna göra det av liknande själ.
    Så som man ser kvinnor så ser man oftast dem allra flesta med någon som är större än den mer dominant eller tjänar mer. 
    Det är ju inte allt för ovanligt att män inte klarar av när kvinnor som blir mer framgångsrika än dem och kvinnor som inte klarar av att en man som tjänar mindre än henne. 
    I och med att generellt sätt så så föredrar kvinnor längre män samt män som tjänar mer och är mer framåt i sin personlighet eller mer dominant. Männen borde troligtvis dras till mer feminina kvinnor eller kvinnor som är kompletterar hans drag. Men om man tittar på människans utveckling så är dessa roller mycket viktiga i historien men har blivit mer subtila i nutid men lever kvar i de mänskliga behoven. Jag tror att det finns kvar idag men att ju mer välutvecklade vi blir både materiellt och psykologiskt så spelar dessa egenskaper mindre då vi rör oss ifrån att vara överlevare till självförverkligande. Dessa behov är nödvändiga för att känna sig trygg och är inget man kan styra över. Som sagt är det bara några tankar som jag nyligen fann intressant, jag tror själv att det skulle ligga en hel del i det.
    Det skulle vara intressant om det fanns mer forskning på det. 
    Är du en kraftig kvinna som attraheras främst av kraftigare män? eller en man som föredrar femininare kvinnor?

• Svar på tråden Kan stora kvinnor bli attraherade av mindre män?
  • Anonym (J)

Har inga vetenskapliga belägg men tänker att det har mycket med normer och ideal att göra, och därför rimligt att kvinnan vill vara mindre än mannen. 
    Sen är det väl säkerligen inte allmängiltigt.

• Anonym (?)

KAN stora kvinnor attraheras av små män? Ja visst!
    Är det vanligt? Nej!

• Anonym (Rob)

Utvecklingen har blivit tydligare att kvinnor vill ha långa män skulle jag säga.
    Eftersom de flesta träffas via appar idag. Och utbudet på män där är nästan oändligt och därför kan man sortera ut män som inte uppfyller en viss längd (180 cm) brukar oftast vara gränsen oavsett hur lång kvinnan själv råkar vara...

• Anonym (Ts)
    Anonym (?) skrev 2025-05-04 22:35:43 följande:

KAN stora kvinnor attraheras av små män? Ja visst!
    Är det vanligt? Nej!

Ja så är det, har inte tänkt på det innan men de flesta landlevande djurarter så är också hanarna större och oftast ger de dem en fördel. Det som skiljer oss är att det finns flera psykologiska faktorer, sen så är det troligtvis så att män attraheras vanligtvis till kvinnor som är mindre än dem med.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Ts) skrev 2025-05-04 22:52:36 följande:
    Ja så är det, har inte tänkt på det innan men de flesta landlevande djurarter så är också hanarna större och oftast ger de dem en fördel. Det som skiljer oss är att det finns flera psykologiska faktorer, sen så är det troligtvis så att män attraheras vanligtvis till kvinnor som är mindre än dem med.
    Kvinnor kan vara mindre genom att vara smalare.  Så för män är inte längden generellt inte lika viktig som vikten.  Så länge hon är lika lång eller kortare.
  • Anonym (Dim)

Mannens längd (på kroppen) är väl den "fetisch" och det önskemål/krav som är vanligast hos kvinnor. Har läst många gånger att mannens längd (ofta är minst 180 cm en gräns som anges) tjänar som en katalysator för hennes känsla av femininitet. 

På ett sätt blir detta paradoxalt för samtidigt som en kvinna kan söka långa män för att hon ska kunna känna sig feminin så har hon annamat många beteenden och värderingar som traditionellt har ansetts vara typiskt maskulina.

• Anonym (Ts)
    Anonym (Rob) skrev 2025-05-04 23:15:35 följande:
    Kvinnor kan vara mindre genom att vara smalare.  Så för män är inte längden generellt inte lika viktig som vikten.  Så länge hon är lika lång eller kortare.
    Det har nog med det att göra. Tänkte att längden inte bara var den enda faktor utan också kroppsbyggnad. Har sett fler kortare män med längre kvinnor men då har de varit rätt stora, muskler eller tjockare osv. Men ser väldigt sällen sätt korta och smala män ned kraftigare kvinnor. Så längden spelar nog in mest för kvinnor, delvis för män. Hur kraftig man är spelar nog in en hel del för både kvinnor och män, längden är ju annars rätt uppenbar. Så tänkte mest vikten.
  • Anonym (omvänd fråga)

Intressant fråga!

Jag skulle vilja vända på frågan:

Kan mindre män attraheras av större kvinnor?

Jag har själv varit större, under 7 års tid vägde jag strax under 100kg, och tyckte då att det kändes lite konstigt om en man som var betydligt mindre visade intresse.
    Jag tvivlade många gånger på om de tyckte att jag var attraktiv på riktigt eller bara desperat ville ha någon.

Jag fick tankar som: ??Jag är ju så tung att han inte kan lyfta mig??

Ärligt! Vill inte alla män ha smala, mindre kvinnor?

• Anonym (Alouette)
    Anonym (omvänd fråga) skrev 2025-05-05 03:15:57 följande:

Intressant fråga!

Jag skulle vilja vända på frågan:

Kan mindre män attraheras av större kvinnor?

Jag har själv varit större, under 7 års tid vägde jag strax under 100kg, och tyckte då att det kändes lite konstigt om en man som var betydligt mindre visade intresse.
    Jag tvivlade många gånger på om de tyckte att jag var attraktiv på riktigt eller bara desperat ville ha någon.

Jag fick tankar som: ??Jag är ju så tung att han inte kan lyfta mig??

Ärligt! Vill inte alla män ha smala, mindre kvinnor?

Uppenbart inte eftersom det finns en hel subkategori män som går igång på kvinnor som är så tunga att det är hälsovådligt för dem, medan mannen själv vanligen inte är i den klassen.

Det finns rätt många undantag till det som är föredraget av de flesta nästan oavsett vad man kollar på utseendemässigt.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Alouette) skrev 2025-05-05 06:31:31 följande:
    Uppenbart inte eftersom det finns en hel subkategori män som går igång på kvinnor som är så tunga att det är hälsovådligt för dem, medan mannen själv vanligen inte är i den klassen.

Det finns rätt många undantag till det som är föredraget av de flesta nästan oavsett vad man kollar på utseendemässigt.
    "4% of Americans have a fat fetish ? making it one of the most common fetishes in the US.
    1 in 14 men has a fat fetish (7%).
    Less than 1% of women have a fat fetish.
    There are 6 different kinds of fat fetishism; Fat admiration, Padding, Inflation, Stuffing, Gaining, and Feederism.
    11% of the men between 40-59 years old have a fat fetish.
    13% of men and 10% of women in the age group 25-39 years old find a fat partner more attractive.
    24% of women between 25-39 years old prefer a partner to be fatter than them."

bedbible.com/how-common-is-fat-fetish-statistics/
Svar på tråden Kan stora kvinnor bli attraherade av mindre män?