Dispyt med en kompis - Vi är inte vänner, men chansen finns att det kan komma tillbaka - Hur ska man tolka det?
Jag hamnade i en dispyt med en person jag tycker väldigt mycket om. Faktum är att jag aldrig har känt såhär starkt för någon tidigare.
Det var en verbal konflikt ? inga förolämpningar eller elakheter, men något brast. Hon sa att tilliten försvann, och att vi inte längre är vänner. Enligt henne krävs det tillit för att kunna vara vänner. När jag undrade om hon verkligen visste om vi var vänner eller inte, svarade hon att hon "inte riktigt visste", men upprepade att tillit är nödvändigt.
Vi har fortfarande kontakt, men bara på ett yttre plan. Om vi ses i ett sammanhang där vi båda är med ? som en gemensam aktivitet eller fest ? kommer vi kunna småprata, men inte prata djupare. Hon sa att vi kan ta allt från början igen, och att tilliten kan byggas upp från grunden. Samtidigt sa hon att vi inte kommer ses på eget initiativ ? vi kommer alltså inte höra av oss till varandra för att träffas.
Hon uttryckte att hon hoppas att vi kan bli vänner igen, men det känns motsägelsefullt. Hon säger att allt beror på att tillit måste byggas upp, men att vi bara kommer ses av en slump. Så även om hon hoppas, tar hon inga aktiva steg mot att det faktiskt ska hända. Det är svårt att tolka.
Jag är självklart ledsen. Men om jag lägger sorgen åt sidan, så blir min största fundering: vad menar hon egentligen? Hon säger att hon hoppas vi blir vänner, men hon har också valt att vi inte ska vara det nu.
Vi kan sms:a, men jag kommer inte göra det. Jag tror att det bästa för mig just nu är att ta ett steg tillbaka. Jag kommer vara vänlig och småprata om vi ses i något sammanhang, men annars ge henne det utrymme hon verkar vilja ha.
ÄR det någon som kan förklara?