• Anonym (Var?)

Hur hittar man en kvinna som inte är nedtryckande eller otrogen?

Finns säkert miljoner kvinnor som är ?normala? men hur hittar man en sådan. Jag har varit i 3 relationer som vuxen och alla kvinnorna har varit väldigt nedtryckande samt 2 av 3 var även otrogna. Hur kan man hitta någon vettig därute? Det här är inte menat som något generellt kvinnohat från min sida. Jag har nog bara haft otur och dragit till mig sådana partners.

• Svar på tråden Hur hittar man en kvinna som inte är nedtryckande eller otrogen?
  • Anonym (Volvo)

Förmodligen har du svaret i det sista du skriver,  av nån anledning drar du till dig såna personligheter.  Du behöver bryta det mönstret. Oftast räcker det med att att ställa specifika krav i letandet av en partner och att stå fast vid det och aldrig kompromissa med sig själv . Att leta allmänt efter nån som är snäll, ordningsam och har humor tex är bara att be om problem eftersom du redan där kommer få en hel drös av negativa egenskaper på köpet med att tex vara svartsjuk, snål och gapig..  

• Anonym (qwerty)

Ragga på mammor som är ensamstående. Deras partner har övergett dem så de är mer benägna att inte vara otrogna eller nedtryckande mot den som finns där.

• Anonym (Analysera mera)

Tja, du går göra som alla andra som väljer fel partners, analysera vad det är dom gjort att du dragits till de personer som du gjort, vilka gemensamma nämnare har de. Sen får du analysera vad du önskar hos en partner och i en relation och jobba på det. Se även över ditt eget beteende och val i en relation för att se om det finns något du kan jobba med där.

• Anonym (Petra)

Jag är i samma sits fast träffar bara män som trycker ner, utnyttjar och är otrogna. Nu har jag varit singel mer än ett år och vågar inte dejta. Jag är 35.

• Tukt

Man kanske ska böra med sig själv och inte med den andra.

• Anonym (Petra)
    Tukt skrev 2025-05-06 23:03:54 följande:

Vad menar du? Att det är ens eget fel? Den som är nedtryckande eller är otrogen gör inget fel? 
  • Mayjel

De flesta kvinnor är ju inte otrogna. Men för att vara på den säkra sidan så kanske du skulle söka bland de med en stark gudstro? Bara ett förslag. Kan tänka mig att de är något mer måna om att inte bryta mot såna regler. 

• Anonym (Hm)
    Tukt skrev 2025-05-06 23:03:54 följande:

Det är en bra början.
  • Anonym (Volvo)
    Anonym (Petra) skrev 2025-05-06 23:05:48 följande:
    Vad menar du? Att det är ens eget fel? Den som är nedtryckande eller är otrogen gör inget fel? 
    Det finns alltid en röd tråd tråd hos dom personer som behandlar en som skit och man måste börja med att rannsaka sig själv och se vad som gör att man ständigt upprepar sina gamla misstag. 

Alla kan välja fel i livet en gång, men nästa gång är det ett medvetet val man gör . 

Man kanske ska vara medveten om att man hela tiden faller för tex karismatiska människor eller människor med diagnos,  dricker för mycket,  är svartsjuka eller vad den nu än är som är gemensam nämnare.  Då får man aktivt jobba bort det och lära sig värdera bättre egenskaper och prioritera det. 
  • Anonym (Q)

Jag tror att du kan hitta dessa kvinnorna på samma ställen där du hittar män som inte kladdar på okända kvinnor. Som inte våldtar. Som inte misshandlar kvinnor. Överallt.
    Det finns svin av båda könen. 

• burleskburkläsk
    Anonym (Petra) skrev 2025-05-06 23:01:29 följande:

Jag är i samma sits fast träffar bara män som trycker ner, utnyttjar och är otrogna. Nu har jag varit singel mer än ett år och vågar inte dejta. Jag är 35.

Sorgligt men det blir lätt så...bättre att vara singel än med nåt svin...
  • Anonym (Otur)

Du har bara haft otur. Tycker det är synd att vissa drar slutsatser om andra könet pga några stycken de haft ihop det med.

• Anonym (Kvinna ....)

Nu har jag varit med samma man i flera år. Vad jag vet har han inte varit otrogen....än...
    Men i alla tidigare relationer har jag blivit bedragen. De har alltid ångrat sig och velat tillbaka, det är tvärnej. Otrohet = slut för all framtid!

Tror män är mer benägna att vara otrogna. Jag har aldrig och kommer aldrig vara otrogen.

• Anonym (Otur)
    Anonym (Kvinna ....) skrev 2025-05-07 09:04:54 följande:

Nu har jag varit med samma man i flera år. Vad jag vet har han inte varit otrogen....än...
    Men i alla tidigare relationer har jag blivit bedragen. De har alltid ångrat sig och velat tillbaka, det är tvärnej. Otrohet = slut för all framtid!

Tror män är mer benägna att vara otrogna. Jag har aldrig och kommer aldrig vara otrogen.

Kvinnor och män är nog likna benägna till otrohet (eller vissa kvinnor och vissa män). Ofta beror det på att den ene i förhållandet hade förväntat sig mer av förhållandet än vad det blev, och när det inte blev som den ene tänkt sig så lämnar de och tror att gräset är grönare någon annanstans, ofta med resultatet att de blir besvikna även i nästa förhållande, och lämnar där också.

Sedan finns det de som inte tycker att otrohet är någon big deal, dvs de ser det inte som något allvarligt att ha lite "kul" utanför förhållandet och testa sin attraktionskraft på andra. Det partnern inte vet om har hen inte ont av.
  • Tukt
    Anonym (Petra) skrev 2025-05-06 23:05:48 följande:
    Nu var det ju TS som ville ha input på sin situation. Inte vad som var rätt eller fel i hans tidigare relationer.
  • Anonym (Petra)
    Anonym (Volvo) skrev 2025-05-07 01:00:21 följande:
    Det finns alltid en röd tråd tråd hos dom personer som behandlar en som skit och man måste börja med att rannsaka sig själv och se vad som gör att man ständigt upprepar sina gamla misstag. 

Alla kan välja fel i livet en gång, men nästa gång är det ett medvetet val man gör . 

Man kanske ska vara medveten om att man hela tiden faller för tex karismatiska människor eller människor med diagnos,  dricker för mycket,  är svartsjuka eller vad den nu än är som är gemensam nämnare.  Då får man aktivt jobba bort det och lära sig värdera bättre egenskaper och prioritera det. 
    Du tycker inte att den som utnyttjar, är otrogen eller trycker ner har något ansvar. Det är bara "fritt fram" om personen inte protesterar tillräckligt? 

Är du en sån som tror att världen är en rättvis plats där alla får vad man förtjänar och man förtjänar vad man får? Och därför skulle inte sådant hända dig? För du har inte gjort nåt för att förtjäna det men det har dom som blivit utsatta? 
  • Anonym (Jens)
    Anonym (Var?) skrev 2025-05-06 19:46:31 följande:
    Hur hittar man en kvinna som inte är nedtryckande eller otrogen?

Finns säkert miljoner kvinnor som är ?normala? men hur hittar man en sådan. Jag har varit i 3 relationer som vuxen och alla kvinnorna har varit väldigt nedtryckande samt 2 av 3 var även otrogna. Hur kan man hitta någon vettig därute? Det här är inte menat som något generellt kvinnohat från min sida. Jag har nog bara haft otur och dragit till mig sådana partners.

Du behöver hitta en kvinna som visar dig respekt. Då kommer hon inte att vara vare sig otrogen eller nedtryckande. 

Ta reda på hur skall gå till väga för detta.
    Viktigt! Skit i alla PK-råd du får.
  • Anonym (Var?)
    Anonym (qwerty) skrev 2025-05-06 22:26:36 följande:

Ragga på mammor som är ensamstående. Deras partner har övergett dem så de är mer benägna att inte vara otrogna eller nedtryckande mot den som finns där.

Haha var lite så det blev denna gång men hon har haft många ex och det är alltid dem det har varit fel på. Tyckte lite synd om henne i början men träffat 2 av hennes ex och det verkar vara bra killar. Jag hittade en brud utan självinsikt visade det sig :)
Svar på tråden Hur hittar man en kvinna som inte är nedtryckande eller otrogen?