Okända regeln
Stämmer den okända regeln - du kan ligga med någon som är hälfen så gammal plus 7 år - inte yngre än så.
Stämmer den okända regeln - du kan ligga med någon som är hälfen så gammal plus 7 år - inte yngre än så.
Måste man använda sig av en ekvation för att räkna ut om det är okej att ligga med någon så tycker jag att man gör bäst i att låta bli. Samma sak gäller om man måste rättfärdiga det med "men hen är väldigt mogen för sin ålder".
Men för sakens skull: Om jag följer den regeln, skulle den yngsta jag får ligga med i år vara 24 år gammal. Det är tio år yngre, och det känns ärligt talat alldeles för ungt för min smak. Å andra sidan är jag gift med en äldre kvinna så jag tänkte ändå inte göra det 😁
Hahaha, mupptråd!
Å andra sidan blir det lite knäppt om man tänker på äldre personer. En sextioåring får alltså inte ligga med någon under 37. Så en trettiofemåring är inte mogen nog att fatta egna beslut om vem hen vill ligga med, enligt den regeln.
Jag tycker det är strunt.
Jag genererade en lista utifrån den formeln. Den tar inte bara hänsyn till hur mycket yngre en person får lov att vara, utan även hur mycket äldre. Åldern uppåt påverkas av åldern nedåt. Båda måste vara innanför varandras intervall.