• Sandramalmö

Vecka 5, blödning, hur gick det för er?

Plussade för nån dag sedan , tredje barnet om det går som planerat

Har dock haft blödning till och från  idag, ingen smärta alls, inga klumpar och inte heller som en vanlig mens.

Men man tror ju alltid det värsta, speciellt efter man fick missfall förra året i vecka 11. Försöker inte tro det värsta men man vet aldrig.

Berätta gärna era historier, hur det gått för er ?

• Svar på tråden Vecka 5, blödning, hur gick det för er?
  • Anonym (Duve)

Har varit gravid två gånger och är gravid en tredje gång nu.

första graviditeten- liten blödning och MA
    andra graviditeten - liten blödning men allt gick bra
    tredje graviditeten- haft tre små blödningar men än så länge ser allt bra ut. Är i v 8 nu och var på ultraljud idag för att kolla. jag håller tummarna för att denna graviditeten fortsätter att gå bra.

lycka till! 😊

• Sandramalmö
    Anonym (Duve) skrev 2025-05-07 21:52:03 följande:

Har varit gravid två gånger och är gravid en tredje gång nu.

första graviditeten- liten blödning och MA
    andra graviditeten - liten blödning men allt gick bra
    tredje graviditeten- haft tre små blödningar men än så länge ser allt bra ut. Är i v 8 nu och var på ultraljud idag för att kolla. jag håller tummarna för att denna graviditeten fortsätter att gå bra.

lycka till! 😊

Ja verkar  vara ganska  normalt med  nån blödning i början.

Skönt att allt såg bra ut för dig. Kan man ju andas ut lite
    Stort lycka till
  • Anonym (Hopp)

Hej! Jag har blödigt sen ÄL +2 och är nu i v5+3. Tagit gravtest som blivit stakare. Tidigare graviditet blödde jag i 3 månader tror jag (skrev inte ner men det var länge) och allt gick bra då. Har nu en frisk liten son! Är också otrolig när det är så tidigt fortfarande men hoppas allt går som det ska.

• Sandramalmö
    Anonym (Hopp) skrev 2025-05-10 22:12:26 följande:

Hej! Jag har blödigt sen ÄL +2 och är nu i v5+3. Tagit gravtest som blivit stakare. Tidigare graviditet blödde jag i 3 månader tror jag (skrev inte ner men det var länge) och allt gick bra då. Har nu en frisk liten son! Är också otrolig när det är så tidigt fortfarande men hoppas allt går som det ska.

Har inte haft någon  mer blödning, men tycker symtom har försvunnit så ska ta nytt test i morgon. 

Mina två första graviditer  märkte jag knappt att jag var gravid.
    Men har nu haft två missfall på raken och detta är tredje gången gillt. 
    Dock börjar jag och min man bli lite äldre och han har inga barn sen innan så känns som det är nu eller aldrig.

Har du haft nå mer blödning eller har det slutat ?
Svar på tråden Vecka 5, blödning, hur gick det för er?