Hur hanterar jag denna situation?
Det har kommit till min vetskap att en kvinna som bara är några år yngre än jag har en relation ihop med min äldsta son. Min son är 24 år och kvinnan ifråga är 22 år äldre än honom. Det har tydligen pågått ett tag också och det finns kärlekskänslor med i bilden från bådas sidor, så det rör sig inte bara om en sexuellt orienterad relation heller.
Jag är i dagsläget väldigt chockad och vet inte hur jag ska hantera allting. Jag jobbar alltså ihop med denna kvinna, även om vi som mest har sporadisk kontakt. Jag behöver hantera det professionellt eftersom jag på sätt och vis har en chefsposition (inte riktigt men nästan).
Jag har aldrig haft något emot henne som så innan detta uppdagades. Hon är duktig i sitt jobb, trevlig, behandlar alla väl och det har inte varit några problem med samarbete eller något alls. Hon är omtyckt av de flesta. Men nu känner jag ett agg till henne.
Jag fick reda på detta på omvägar och konfronterade min son som sa som det var. Han har undanhållit detta i ganska många månader och menar att det de har är seriöst och att han aldrig känt såhär för nån annan innan. Han har också berättat att han mer eller mindre alltid varit attraherad av äldre kvinnor och inte de i min ålder (jag har innan trott att han varit homosexuell).
Jag behöver någon att diskutera detta med och vågar inte ta upp det med min man då han kommer att bli alldeles skogstokig.