• Anonym (Lycka_i_livet)

Män som behöver kvinnor i sina liv för att kunna "leva".

Det flödar över av dem på datingapparna. Män som tror att den största lycka man kan få i livet är att bli tillsammans med en kvinna eller bara få ett ligg. Män som saknar intressen, ofta också jobb, som inte kan konversera med än med korta meningar, "Hej, vad görs?" "Kåt"? "Lust att träffas"? osv. Män som dessutom försöker med kvinnor som är 10-poängare när de själva är oattraktiva och ibland motbjudande. Varför är så många män så beroende av att ha en kvinna i sina liv eller få ligg för att känna sig som "värdiga" människor eller känna att de lever? Och varför är dessa män så ovilliga att anstränga sig för att öka sitt attraktionsvärde på relationsmarknaden? Jag menar, vill man något väldigt mycket, då är min tanke att man gör allt för att lyckas med sitt mål.

Den som verkligen vill ha ett visst jobb, utbildar sig och gör det som står i hens makt för att kunna få drömjobbet. Likadant funkar det vid dating. Jag frågar därför er män här, varför har just DU ett så starkt behov av att träffa en kvinna och vad gör du för att uppnå det?

• Svar på tråden Män som behöver kvinnor i sina liv för att kunna "leva".
  • Anonym (Djur)

Vi lever i ett deprimerande samhälle.

Men ja, dom gör det ju inte lätt för sig.

Min enda visdom och lärdom som jag tar med mig varje dag är att inte vara känslomässigt beroende av någon. Det är typ själsdöden för en man. Som.man ska man klara sig precis lika bra utan någon som med någon. Efter jag insåg det har det blivit så mycket enklare att träffa kvinnor.

Vissa fattar bara inte men kanske fattar någon gång. Livet är en process liksom.

• Anonym (Lycka_i_livet)
    Anonym (Djur) skrev 2025-05-09 19:41:04 följande:

Min enda visdom och lärdom som jag tar med mig varje dag är att inte vara känslomässigt beroende av någon. Det är typ själsdöden för en man. Som.man ska man klara sig precis lika bra utan någon som med någon. Efter jag insåg det har det blivit så mycket enklare att träffa kvinnor.

Vissa fattar bara inte men kanske fattar någon gång. Livet är en process liksom.

Det är ju ofta så, när man slutar "jaga" och vara desperat så kommer det till en förr eller senare. :)  Gäller både kvinnor och män, ska tilläggas.

Bra att du kom till insikt. Det är få som gör det.
  • Tecum
    Anonym (Lycka_i_livet) skrev 2025-05-09 19:34:09 följande:
    Är det inte egentligen lite för mycket fokus på relationer numer? Kvinnor klarar sig ofta utmärkt utan en man, men de flesta män är needy och det är avtändande. Män borde lära sig att trivas med sig själva och sin ensamhet INNAN de börjar dejta. En man som är självständig, självgående och inte gör sig beroende av kvinnors bekräftelse är bland det mest attraktiva för en kvinna. För om du inte älskar dig själv, kan du inte älska någon annan heller.
    Det är snarare för lite fokus på relationer då många hamnar i dåliga och dysfunktionella relationer. Skilsmässofrekvensen är fortsatt hög, ändå finns det många som inte hittar någon. Man borde ha relationskunskap i skolan och folk borde lära sig mekanismer både för att undvika dåliga relationer och hur man får till bra. Att de flesta män är needy är något du tycker bara för att du trivs att leva ensam, det är inger du kan bevisa. Dessutom innehåller en bra relation ett visst mått av beroende, kärlek ska vara beroendeframkallande. Och både män och kvinnor söker bekräftelse, det är fullt naturligt.
  • Anonym (Ligga)
    Anonym (Lycka_i_livet) skrev 2025-05-09 19:34:47 följande:
    Ja, därav alla oönskade dickpics.
    Antagligen är det så.
  • HeiHei

Kanske inte hör hit men kvinnornas ständiga filter fotos på dejting appar (Ja, jag har testat och lagt av)

Tänk om de enda foto som kommer att finnas på kvinnor är deras filter foton vi måste använda oss av när dom försvinner och vi måste söka, missing people, polis etc.
    Vi söker efter miss universum men i verkligheten kanske vi egentligen söker sasquatch...?

( finns män iofs också, så vi drar in dom också i samma)

Dickpics är en form av att vissa killar måste få bekräftelse på sig.

• Anonym (Lycka_i_livet)
    Tecum skrev 2025-05-09 19:55:29 följande:
    Det är snarare för lite fokus på relationer då många hamnar i dåliga och dysfunktionella relationer. Skilsmässofrekvensen är fortsatt hög, ändå finns det många som inte hittar någon. Man borde ha relationskunskap i skolan och folk borde lära sig mekanismer både för att undvika dåliga relationer och hur man får till bra. Att de flesta män är needy är något du tycker bara för att du trivs att leva ensam, det är inger du kan bevisa. Dessutom innehåller en bra relation ett visst mått av beroende, kärlek ska vara beroendeframkallande. Och både män och kvinnor söker bekräftelse, det är fullt naturligt.
    "Beroende" av en partners kärlek skapar ofta kontrollbehov och svartsjuka, enligt mångas erfarenhet. När du försöker klamra dig fast vid en partner för att du är rädd för att förlora dennes kärlek, så kommer denne säkerligen att fly fältet förr eller senare.
  • Tecum
    Anonym (Lycka_i_livet) skrev 2025-05-10 07:29:52 följande:
    "Beroende" av en partners kärlek skapar ofta kontrollbehov och svartsjuka, enligt mångas erfarenhet. När du försöker klamra dig fast vid en partner för att du är rädd för att förlora dennes kärlek, så kommer denne säkerligen att fly fältet förr eller senare.
    Det beroendet jag talar om, känslan att vilja vara nära den man älskar, har inget med kontrollbehov att göra. Det är en helt annan sak som handlar om makt, inte kärlek.
    Kärlek innebär också att man är lyhörd för sin älsklings behov och undviker att bli klängig. Men jag märker att du har svårt att förstå det då du ser relationer som något dåligt.
  • Anonym (MMannen)
    Anonym (Djur) skrev 2025-05-09 19:41:04 följande:

Detta är sant.

Man ska aldrig vara känslomässigt beroende av någon!

Med det sagt ska man alltid ha många nära relationer i sitt liv. Och det är bäst för alla inblandade om alla är starka och klarar sig på egna ben. Med den sikten blir samarbete oerhört fruktbart. När bra människor slår sina kloka huvuden ihop och jobbar tillsammans.
  • Anonym (MMannen)
    Anonym (Lycka_i_livet) skrev 2025-05-10 07:29:52 följande:
    Man ska aldrig vara rädd att förlora någon. Det är dåligt för en relation.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Lycka_i_livet) skrev 2025-05-09 19:50:08 följande:
    Det är ju ofta så, när man slutar "jaga" och vara desperat så kommer det till en förr eller senare. :)  Gäller både kvinnor och män, ska tilläggas.

Bra att du kom till insikt. Det är få som gör det.
    lol, det där fungerar om du är kvinna och snygg.  En medelmåttig man som är introvert skulle bli singel på för livstid utan att jaga...

• Anonym (MMannen)
    Anonym (Rob) skrev 2025-05-10 17:13:31 följande:
    lol, det där fungerar om du är kvinna och snygg.  En medelmåttig man som är introvert skulle bli singel på för livstid utan att jaga...

Stämmer. Som man ska man jaga men inte vara desperat.
Svar på tråden Män som behöver kvinnor i sina liv för att kunna "leva".