• Anonym (Orolig)

Väldigt orolig

Hej
    Jag befinner mig nu runt ägglossningen och har gjort ägglossningstest och det visade att jag inte har LH ökning. Jag blir väldigt orolig då min mens varit i tid, är regelbunden osv.
    Vad handlar det om?

• Svar på tråden Väldigt orolig
  • Anonym (Oroa dig inte)

Hej! 

jag tror din oro är obefogad? 
    när började du testa med ägglossningtest? 
    alla kvinnor har inte ägglossning utan är en förenkling när detta beskriver hur kvinnas menscykel fungerar. 
    jag har tex ägglossning kring dag 10 i cykel. På en cykeln på 29 dagar. Bästa tycker jag om man precis börjar med ägglossning test är att testa cirka en vecka efter mensen började för att hitta en ägglossningen. troligvis kan du framöver börja testa lite senare närmare när du brukar ägglossa om du behöver testa under långre tid, Jag använder cirka 2-4 ägglossning test per cykeln när jag försöker bli gravid. Testar dag 8 i cykeln. Har ägglossning kring dag 10. 
    självklart kan även din ägglossning kommit tidigare men den kan även vara senare i Cykeln. Rekommenderar clearblue rosa ägglossning test förövrigt. 

• Anonym (Orolig)
    Anonym (Oroa dig inte) skrev 2025-05-09 10:47:11 följande:

Hej! 

jag tror din oro är obefogad? 
    när började du testa med ägglossningtest? 
    alla kvinnor har inte ägglossning utan är en förenkling när detta beskriver hur kvinnas menscykel fungerar. 
    jag har tex ägglossning kring dag 10 i cykel. På en cykeln på 29 dagar. Bästa tycker jag om man precis börjar med ägglossning test är att testa cirka en vecka efter mensen började för att hitta en ägglossningen. troligvis kan du framöver börja testa lite senare närmare när du brukar ägglossa om du behöver testa under långre tid, Jag använder cirka 2-4 ägglossning test per cykeln när jag försöker bli gravid. Testar dag 8 i cykeln. Har ägglossning kring dag 10. 
    självklart kan även din ägglossning kommit tidigare men den kan även vara senare i Cykeln. Rekommenderar clearblue rosa ägglossning test förövrigt. 

Jag har också den rosa clearblue. Enligt min cykel så befinner jag mig idag en dag innan ägglossning så varför fick jag negativt? Eller visar testet endast de 2 mest fertila dagarna?  Gjorde mitt första test idag, på morgonkisset.
  • Anonym (Oroa dig inte)

Du kan ju få ägglossningen lite senare? Eller tidigare? jag lärde mig med ägglossningtest att jag har ägglossning tidigare än vad jag trodde och när jag kollar test var min ägglossning på nätet så har jag betydligt tidigare än vad den brukar visa. när började du testa i cyklen? 

Svar på tråden Väldigt orolig