Tomt på ultraljudet
Min kompis +a för 2 veckor sen hon förväntas gå in i v 6 nu. Idag var hon på tidigt ultraljud, men man hitta inget foster. Kan man få missfal utan smärta och blödningar? Eller visa testet fel?
Min kompis +a för 2 veckor sen hon förväntas gå in i v 6 nu. Idag var hon på tidigt ultraljud, men man hitta inget foster. Kan man få missfal utan smärta och blödningar? Eller visa testet fel?
Jag är inte utbildad men jag är gravid och gjorde ett ultraljud 5+5 och då såg man gulsäcken men fostret sågs inte eventuellt såg man en liiiten klump. Gyn sa att det var inget oroande och att de var oftast svårt och se fostret i så tidigt skedde. Hjärtat t ex kan inte ses förens efter vecka 6 så is i magen tyvärr. Och svar på din fråga så ja så kan man få missfall utan att blöda och smärta, oftast kallas det för missad missfall då kroppen inte inser att graviditeten avstannat och kan ta veckor innan den stötts bort. Tyvärr är det bara att Avvakta och se, lycka till och hoppas att nästa ultraljud visar ett frisk embryo!!!