• Anonym (Så stor uppmärksamhetsbehov)

Fel av mig att förlora attraktionen helt av en kill som gillar uppmärksamhet?

Jag var faktiskt rätt intresserad av honom ett tag, men efter några inlägg han lagt upp på Facebook har jag helt tappat både intresset och attraktionen.

Först delade han en ljudinspelning som han gjort tillsammans med en kompis, med texten: "Saknar denna kamrat."

Sen kom det en barndomsbild på honom och hans storebror.
    Efter det ett videoklipp där hans pappa förekom i flera bilder, och han hade lagt till ett hjärta på det.

Och jag vet inte... det blir bara en märklig känsla i mig.
    Vad är det han försöker få fram? Vill han att man ska tycka synd om honom? Tänka extra mycket på honom? Att han är känslomässig och att man då automatiskt ska höra av sig?

Det landar bara fel hos mig. Någonting i det fick mig att backa helt.
    Är det konstigt att jag känner mig helt avstängd nu, känslomässigt?
    Kanske inte fel? men jag undrar ändå.

• Svar på tråden Fel av mig att förlora attraktionen helt av en kill som gillar uppmärksamhet?
  • Anonym (again)
    Anonym (Så stor uppmärksamhetsbehov) skrev 2025-05-09 21:11:28 följande:
    Ironiskt eller?

Jag menade mest att jag tappade intresset för hans uppmärkshetsbehov.
    Det gör vi också...
  • Anonym (Panta luft)

Förstår dig precis. Otroligt avtändande. Han är här också och söker uppmärksamhet.

Anonym (V) skrev 2025-05-09 21:19:41 följande:

Uppmärksamhetsbehov? Hur tänker du då?

Däremot verkar du sjukt självcentrerad, DET vore avtändande.

?
  • Anonym (Linn)

Jag var riktigt intresserad av en man men efter ett tag märkte jag att han lade upp ny profilbild på Facebook varannan månad och även andra inlägg vilket gjorde att min attraktion totalt försvann. Han blev besviken men jag klarar inte av en man med stort bekräftelsebehov. Han framstod bara som svag och osäker viket är oattraktivt.

Anonym (Linn) skrev 2025-05-10 10:39:00 följande:

Jag var riktigt intresserad av en man men efter ett tag märkte jag att han lade upp ny profilbild på Facebook varannan månad och även andra inlägg vilket gjorde att min attraktion totalt försvann. Han blev besviken men jag klarar inte av en man med stort bekräftelsebehov. Han framstod bara som svag och osäker viket är oattraktivt.

Ja, fy fan!
  • Anonym (P)
    Anonym (Så stor uppmärksamhetsbehov) skrev 2025-05-10 11:14:37 följande:
    Ja, fy fan!
    TS, försöker du sända något slags budskap till den här tjejen? Hoppas du att hon ska hitta dina trådar och se vad du tror att hon tänker om dig? Med alla de detaljer du ger så lär hon ju lätt känna igen situationerna och fatta att du låtsas vara hon.
  • Anonym (Nope)

Jag tänder inte på män som använder FB överhuvudtaget. Jag föredrar folk som är privata och har lite mystik. Skulle aldrig använda FB själv heller.

• Anonym (Bizz)

Det tyder på att han lever till stor del på sociala medier, och det tycker jag också gör honom mindre intressant.
    Jag föredrar män som lever i verkligheten.

Både jag och min partner har FB men vi lägger sällan ut något, och har inställt så att bara våra vänner kan se inläggen.

• Anonym (Linn)
    Anonym (Bizz) skrev 2025-05-10 12:00:45 följande:

Det tyder på att han lever till stor del på sociala medier, och det tycker jag också gör honom mindre intressant.

Både jag och min partner har FB men vi lägger sällan ut något, och har inställt så att bara våra vänner kan se inläggen.

Anonym (Bizz) skrev 2025-05-10 12:00:45 följande:

Exakt så tänker jag med. 

Vill inte att han ska ha det beroendet av bekräftelse från andra. Det kommer störa relationen och jag vill att han och jag ska vara privata och leva vårt liv ifred.

- Hans kamrat har tydligen stäng isolerat sig p.g.a bl.a psykiskt ohälsa.

- Hans pappa har varit död sedan 3 år sedan.

- Han och hans bror har inte kontakt med varandra.

• Anonym (again)

Vi vet. Han brukar skriva det.

• Anonym (H)

Jag förstår dig. Det är inte en jättesexig egenskap att göra inlägg efter inlägg och försöka få bekräftelse och uppmärksamhet hela tiden. Det verkar trivialt, ytligt och barnsligt på nåt sätt. 

• Anonym (Hehe)
    Anonym (H) skrev 2025-05-11 09:40:01 följande:

Jag förstår dig. Det är inte en jättesexig egenskap att göra inlägg efter inlägg och försöka få bekräftelse och uppmärksamhet hela tiden. Det verkar trivialt, ytligt och barnsligt på nåt sätt. 

Du menar som 99% av alla unga kvinnor idag?
  • Anonym (H)
    Anonym (Hehe) skrev 2025-05-11 09:41:37 följande:
    Du menar som 99% av alla unga kvinnor idag?
    Ja, det kanske är kvinnligt också? Då förstår man varför TS tappade känslorna. 😁
  • Anonym (Bizz)

Det kan aldrig ses som fel att tappa attraktionen för någon. Det är känslor som styr och ibland blir det bara så.
    Anledningen är faktiskt ointressant.

• Anonym (Hehe)
    Anonym (H) skrev 2025-05-11 09:49:54 följande:
    Ja, det kanske är kvinnligt också? Då förstår man varför TS tappade känslorna. 😁
    Nu är vi inne på något grundläggande. Då förstår du varför män har svårt för brölande feminister idag?
  • Anonym (Hehe)
    Anonym (Bizz) skrev 2025-05-11 09:52:47 följande:

Det kan aldrig ses som fel att tappa attraktionen för någon. Det är känslor som styr och ibland blir det bara så.
    Anledningen är faktiskt ointressant.

På något sätt ett av dom vettigaste inläggen i debatten. Idag ska vi få folk att tycka och känna genom värdegrund. 

Vi känner vad vi känner och attraheras till det vi attraheras.

• Anonym (H)
    Anonym (Hehe) skrev 2025-05-11 09:54:22 följande:
    Nu är vi inne på något grundläggande. Då förstår du varför män har svårt för brölande feminister idag?
    Du menar att dom låter som män? 🤔 ja, kanske? det är inget jag har reflekterat över, men så kan det ju vara.
  • Anonym (Fattar)

Jag kan förstå dig. Har själv svårt för melodramatiska personer. Särskilt när de ska vara det offentligt. Det är samma på LinkedIn , otroligt många som lägger upp en megafixad selfie och ska ? öppet om något svårt? nuförtiden. Då tänker jag : aldrig att jag vill köpa dina tjänster eller anställa dig ( ofta är det olika konsulter som lägger ut sånt, som behöver sälja sig själva liksom)

• Anonym (Bizz)
    Anonym (Hehe) skrev 2025-05-11 09:57:57 följande:

På något sätt ett av dom vettigaste inläggen i debatten. Idag ska vi få folk att tycka och känna genom värdegrund. 

Vi känner vad vi känner och attraheras till det vi attraheras.

Exakt så.
    Det går inte att tvinga fram känslor!
Svar på tråden Fel av mig att förlora attraktionen helt av en kill som gillar uppmärksamhet?