• Anonym (Trådstartare)

Vilken olivolja till underlivet??

Vilken olivolja kan användas till underlivet? Finns så många olika så har ingen aning vilken man ska välja.

• Svar på tråden Vilken olivolja till underlivet??
  • Anonym (a)

köp någon bara

eller intimolja

• Anonym (Trådstartare)
    Anonym (a) skrev 2025-05-09 22:07:38 följande:

köp någon bara

eller intimolja

Testat mandelolja men har hört så bra om olivolja. Köpte en olivolja på Ica men började klia av den då jag använt den fel (sköljde inte av med vatten) och såg sen att den hade doft av gräs. Vill gärna ge olivolja en chans 
  • Anonym (a)

varför skulle du skölja av?

Vilken olivolja doftar gräs? Olivolja brukar dofta olivolja så jag brukar inte använda det. Kokosolja var rätt ok när jag använde det

• Anonym (Ssk)

Olivolja som är till för att ätas rekommenderas inte att använda till underlivet. Jag föreslår en intimolja som är specifikt anpassad för att passa underlivets ph-balans. Sådana finns på apoteket. Alternativt en vegetabilisk babyolja.

• Anonym (a)
    Anonym (Ssk) skrev 2025-05-09 22:26:44 följande:

Olivolja som är till för att ätas rekommenderas inte att använda till underlivet. Jag föreslår en intimolja som är specifikt anpassad för att passa underlivets ph-balans. Sådana finns på apoteket. Alternativt en vegetabilisk babyolja.

1177: "Även oljor som används vid matlagning fungerar bra, till exempel olivolja eller solrosolja. Oljan kan även lindra klådan."

Jag skulle inte välja det som första alternativ dock pga doften men samma sida säger att man ska applicera, torka bort och sedan duscha. Nytt för mig.

• Anonym (Trådstartare)
    Anonym (a) skrev 2025-05-09 22:19:08 följande:

varför skulle du skölja av?

Vilken olivolja doftar gräs? Olivolja brukar dofta olivolja så jag brukar inte använda det. Kokosolja var rätt ok när jag använde det

Stod på nätet att olivolja ska användas som tvål, smörja in och sedan tvättas bort med vatten.

Köpte Icas extra virgin olivolja och det står på framsidan att den har en doft av gräs.
  • Anonym (a)

Lustigt nog är det den som jag just nu har hemma för matlagning men jag tycker inte den luktar gräs utan rätt standard olivoljalukt

• Anonym (Kille)

Nyfiken fråga. I vilket syfte använder man olivolja till underlivet? Som hudlotion? Glidmedel? Eller vadå? 

• Meddelande borttaget
  • Anonym (T)
    Anonym (Kille) skrev 2025-05-10 05:55:26 följande:

Nyfiken fråga. I vilket syfte använder man olivolja till underlivet? Som hudlotion? Glidmedel? Eller vadå? 

För att göra rent. Det är mycket skonsammare mot slemhinnorna än vad tvål (även s.k. intimtvål) är.
  • Anonym (Trådstartare)
    AlexSx skrev 2025-05-10 06:12:42 följande:
    Jag tror vi killar har bra olja till tjejerna annars😊
    Varför kommer det alltid någon med en oseriös kommentar. Säkert som ett skämt, men det uppskattas inte i den här tråden
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (T)
    AlexSx skrev 2025-05-10 06:12:42 följande:
    Jag tror vi killar har bra olja till tjejerna annars😊
    AlexSx skrev 2025-05-10 11:03:28 följande:
    Det var lite,glimten med ögat samtidigt nappar någon så är det seriöst

Allt som har med underlivet att göra handlar inte om sex. Ibland vill man bara ha en konversation om hälsa och hygien.

"Höhöhö ... könsorgan ... höhöhöhö!" är en typ av skämt som inte alltid passar in.
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Vilken olivolja till underlivet??