• Anonym (Fundersam)

Vad ska jag tro

För nästan 6 månader sen träffade jag HAN. Han som jag inte trodde fanns. 

Vi är båda över 30. 

i början var han såååå jädra fin. Vi pratade i telefon flera gånger per dag. Han skrev alltid godnatt och hjärtan och pussemojis osv osv. 

Efter 2 månader slutade han. Nu snart 6 månader senare pratar vi fortfarande i telefonen flera gånger per dag men emojisarna och godnattsms är det slut med. Är det normalt att de tar slut? Eftersom han fortfarande ringer så passs ofta tänker jag att det är okej?.men kanske inte?. Vad tror ni?

• Svar på tråden Vad ska jag tro
  • Anonym (S)

Jag hade inte brytt mig, ni vet var ni har varandra och behöver inte överösa med emojier.

• Anonym (Jolie)

Vi har varit ett par i snart tre år.
    Sms skickar vi sällan numera, i början varje dag.

Vi hörs på telefon varje kväll och är tillsammans varje fredag till måndag.

• Anonym (?)
    Anonym (Fundersam) skrev 2025-05-09 22:33:56 följande:
    Vad ska jag tro

Vi är båda över 30. 

i början var han såååå jädra fin. Vi pratade i telefon flera gånger per dag. Han skrev alltid godnatt och hjärtan och pussemojis osv osv. 

Efter 2 månader slutade han. Nu snart 6 månader senare pratar vi fortfarande i telefonen flera gånger per dag men emojisarna och godnattsms är det slut med. Är det normalt att de tar slut? Eftersom han fortfarande ringer så passs ofta tänker jag att det är okej?.men kanske inte?. Vad tror ni?

Människor har under lång tid kunnat ha bra förhållanden utan emojisar.  
  • Tecum

Han tycker att ni har en så pass etablerad relation att det inte behövs extra lull-lull. Det viktiga är hur han är mot dig när ni träffas eller om samtalen ändrat karaktär. Om du har hamnat i kompisfällan.

• En glad tjej
    Anonym (Fundersam) skrev 2025-05-09 22:33:56 följande:
    Vad ska jag tro

Vi är båda över 30. 

Jag träffade också min partner för ett halvår sedan. Han skriver fortfarande väldigt fina meddelanden med emojisar mm. Vi träffas ofta och sover ofta tillsammans men de dagar vi sover isär blir det alltid gulliga emojisar och fina ord. Vi är så båda två och jag vill inte vara utan det. Du får prata med honom och fråga varför han inte skriver så längre.
  • Anonym (aldrig en mebis)

Han orkade väl inte vara gullig längre än 2 månader bara, många män tycker ju inte att det är lönt att lägga energi på sånt socialt tjafs bara de har fått en kvinna på kroken. Tänk på det innan du skaffar tre barn med honom.

Har du fyllt år under tiden eller är den händelsen fortfarande framför er?

Första födelsedagen är annars en bra indikation på vad man kan vänta av en man under resten av relationen.

Har han några planer?
    Bryr han sig om vad du tycker som ska firas?
    Kommer han med en genomtänkt eller önskad present, något slumpartat, futtigt eller något som egentligen är till honom själv (som sexiga underkläder, dyr mat som bara han vill äta, böcker som han vill läsa etc- du fattar...)?

• Anonym (Ww)

Vi pratar typ aldrig i telefon utan mest kontakt via SMS. Tillsammans i 2 år och fortfarande gulliga SMS nästintill var dag. Vi är 45 och 53år. 

• Anonym (Jolie)
    Anonym (aldrig en mebis) skrev 2025-05-10 19:21:44 följande:

Han orkade väl inte vara gullig längre än 2 månader bara, många män tycker ju inte att det är lönt att lägga energi på sånt socialt tjafs bara de har fått en kvinna på kroken. Tänk på det innan du skaffar tre barn med honom.

Har du fyllt år under tiden eller är den händelsen fortfarande framför er?

Första födelsedagen är annars en bra indikation på vad man kan vänta av en man under resten av relationen.

Har han några planer?
    Bryr han sig om vad du tycker som ska firas?
    Kommer han med en genomtänkt eller önskad present, något slumpartat, futtigt eller något som egentligen är till honom själv (som sexiga underkläder, dyr mat som bara han vill äta, böcker som han vill läsa etc- du fattar...)?

Och många kvinnor slutar och att skicka en massa trams efter ett tag.

Vad spelar födelsedagen för roll? Jag ansträngde mig för att den skulle passera obemärkt och lyckades, fyllde jämnt första året vi var tillsammans. 
    Jag gillar inte uppvaktningar men när jag fylld *1 så blev jag firad ändå. Men ändå bättre än när jag fyllde *0!

I år fyllde han jämnt och jag kunde inte låta bli att köpa en väldigt speciell sak som jag kom på. Den var mycket uppskattad trots att han sagt att han inte ville ha något.

Ditt sista stycke är ju helknäppt.
Svar på tråden Vad ska jag tro