• Anonym (Hon)

Har singelkvinnor kondomer hemma?

Varit sexuellt aktiv i drygt tjugo år och har bara använt kondom 2-3 gånger totalt, precis i början. Jag har aldrig funderat över frågan, men fick upp det som reklam och funderade om det är något man borde ha hemma? Har inte direkt vanan att bjuda hem män, men man vet ju inte? Hur länge håller det öht?

• Svar på tråden Har singelkvinnor kondomer hemma?
  • Anonym (olika)

Det är väl olika. Jag har det. Jag har kondomer i plånboken till och med, det är ju inte alltid man tar med sig någon hem, då är det ju bra om kondomerna finns där man är.

• Anonym (a)

Ja vid minsta risk för att ligga. Sen kan de gå ut ibland men kan användas med leksaker

• Anonym (Kajsa)

En del har det och en del har det inte. Förr hade jag alltid kondomer hemma. Nu är det flera år sen jag hade det, behövs inte eftersom jag inte haft sex på flera år. 

• Mayjel

Ja, det har jag faktiskt. En enda som ligger kvar i sin vita förpackning, prydd med en regnbågslogga. 

Fick denna av en tjejkompis när vi var på prideparaden för ett par år sen. Mest på skämt skulle jag tro. Och med tanke på tiden som gått så är den nog inte användbar längre. 

• Anonym (Jorå)

Nu är jag inte singel längre, men när jag var det hade jag alltid hemma. 

Svar på tråden Har singelkvinnor kondomer hemma?