• Anonym (v)

Flytta hemifrån, vilken ålder?

Jag ä intresserad utav detta med att flytta hemifrån. 
    Vissa blir utkastade som 18-åringar. Eller till och med tidigare. Andra flyttar hemifrån som typ 40-åringar. 
    Det finns kulturella och religösa skäl givetvis också. 

Hur tänker ni kring detta?

• Svar på tråden Flytta hemifrån, vilken ålder?
  • Anonym (?)

Vad ska man tänka menar du?

Att förutsättningarna kring jobb, studier, bostadspriser kan variera väldigt och skapa olika lösningar?

Eller att kasta ut någon 17-åring är hemskt?

• Anonym (v)
    Anonym (?) skrev 2025-05-11 11:02:19 följande:

Vad ska man tänka menar du?

Att förutsättningarna kring jobb, studier, bostadspriser kan variera väldigt och skapa olika lösningar?

Eller att kasta ut någon 17-åring är hemskt?

Ja, det är klart det kan variera.

Självklart är det hemskt att kasta ut någon 17-åring. 

Bara intresserad utav detta med att det är så olika. 
  • Anonym (Babsan)

Jag flyttade hemifrån när jag var 18 , studsade tillbaka hem ett par år när jag var 22 och var ensamstående mamma och behövde hjälp men flyttade ut igen vid 24 då livet stabiliserat sig med jobb och bostad.  

Min äldsta son flyttade hemifrån efter studenten då han fått fast jobb på sin lärlingsplats där han jobbar än idag då han är snart 30 

Mellersta sonen flyttade aldrig.. det var pappan som flyttade till ny sambo och sonen och hans halvsyster fick bo kvar i det betalda radhuset . Han flyttade dock till eget boende vid 22 . 

Yngsta sonen flyttade hemifrån som 16-åring då han började på internatskola och han ska plugga vidare direkt efter så han kommer inte hem igen. 

• Anonym (?)
    Anonym (v) skrev 2025-05-11 11:07:15 följande:
    Ja, det är klart det kan variera.

Självklart är det hemskt att kasta ut någon 17-åring. 

Bara intresserad utav detta med att det är så olika. 
    Har sett massor med varianter som funkat bra.  Allt från 16-åringar som flyttar för att gå på gymnasium till de som väntar något år efter universitetsexamen när ekomonin tillåter egen bostad och generationsboende i stort hus. 
Svar på tråden Flytta hemifrån, vilken ålder?