-
-
Svar på tråden Hur hade du känt?
-
Anonym (Sårad) skrev 2025-05-12 06:31:42 följande:
Jag känner väl, ska jag nöja mig med det? Det var så mycket stora ord i början om hur det kändes och att han bara känt en gång förut. Nu känns ju det som en lögn för o dra in mig och nu när han tycker han har mig kan han va ärlig med att han inte känner så för mig.
Har träffat tre olika män som känt jag varit den stora kärleken för dom. Känns väldigt dumt att nöja sig med mindre. Som kvinna ger det en helt annan tyngd på förhållandet när man känner att man är mannens allt. Så känner iaf jag.
Bättre han sagt det ändå kanske än varit tyst om det. Gått runt och tänkt det för sig själv.
Det var väl en tonårsförälskelse och den är mer intensiv än vanligt. Passionerat. Det betyder inte att man saknar den för det.
Jag var med en kille som det också var så med men jäklar vad vi bråkade. Är vä vän med honom idag. Men jag skulle inte vilja vara med gonom. Jag vågar inte. Och jag orkar inte.
-
Det var dock inte i tonåren utan när jag var runt 20.
-
Anonym (J) skrev 2025-05-12 06:48:30 följande:
Ja detta var från 20-årsåldern och sen till och från under många år med barn inblandat så det är ingen tonårsförälskelse heller.Anonym (J) skrev 2025-05-12 06:48:30 följande:Det var dock inte i tonåren utan när jag var runt 20.
-
Anonym (Sårad) skrev 2025-05-12 06:31:42 följande:
Jag känner väl, ska jag nöja mig med det? Det var så mycket stora ord i början om hur det kändes och att han bara känt en gång förut. Nu känns ju det som en lögn för o dra in mig och nu när han tycker han har mig kan han va ärlig med att han inte känner så för mig.
Har träffat tre olika män som känt jag varit den stora kärleken för dom. Känns väldigt dumt att nöja sig med mindre. Som kvinna ger det en helt annan tyngd på förhållandet när man känner att man är mannens allt. Så känner iaf jag.
De där männen som känt att du var deras stora kärlek, med facit i hand hade de ju fel. Du är inte ihop med någon av dem längre. Det var något de sa, men det var ju inte så.
Utgå från hur din relation är, överanalysera inte, och berätta för din kille att du blev sårad. Även om man känner som han gör är det inget man säger till den man är ihop med. Som någon skrev är du hans flickvän, inte hans kurator.
-
Det var Inte han som tog upp det för att få stöd utan det var jag som tog upp det då jag hade det som osäkerhet. Fick ju den osäkerheten bekräftad. Fattar inte varför det var så stora ord i början då. Retar mig. Hade nog inte fortsatt då om jag visste det skulle vara såhär.Anonym (Linn) skrev 2025-05-12 07:11:58 följande:
De där männen som känt att du var deras stora kärlek, med facit i hand hade de ju fel. Du är inte ihop med någon av dem längre. Det var något de sa, men det var ju inte så.
Utgå från hur din relation är, överanalysera inte, och berätta för din kille att du blev sårad. Även om man känner som han gör är det inget man säger till den man är ihop med. Som någon skrev är du hans flickvän, inte hans kurator.
-
I fortsättningen, ställ inte frågor som du egentligen inte vill ha svar på.Anonym (Sårad) skrev 2025-05-12 07:24:17 följande:Det var Inte han som tog upp det för att få stöd utan det var jag som tog upp det då jag hade det som osäkerhet. Fick ju den osäkerheten bekräftad. Fattar inte varför det var så stora ord i början då. Retar mig. Hade nog inte fortsatt då om jag visste det skulle vara såhär.
-
Anonym (Linn) skrev 2025-05-12 07:32:30 följande:I fortsättningen, ställ inte frågor som du egentligen inte vill ha svar på.Anonym (Linn) skrev 2025-05-12 07:32:30 följande:I fortsättningen, ställ inte frågor som du egentligen inte vill ha svar på.
Jag ställde inte den frågan. Jag började prata om det som ämne. -
hade känt att det inte var rätt man..
-
Men kärleken är olika i olika faser i ett förhållande, det betyder inte att ena eller andra är bättre, bara annorlunda.Anonym (Sårad) skrev 2025-05-12 07:06:44 följande:Ja detta var från 20-årsåldern och sen till och från under många år med barn inblandat så det är ingen tonårsförälskelse heller.Anonym (J) skrev 2025-05-12 06:48:30 följande:
Alla har vi haft förhållanden där vi har vart stormkära och trott vi träffat "den rätta", och sen har det visat sig att det inte alls var det. Och även om detta förhållande var längre och barn var inblandat, fördelen/nackdel med tid, är att den förlåter väldigt mycket. Vi romantiserar våra minnen.
Jag tror absolut inte han vill byta bort er relation eller dig på något vis, utan att han såg tillbaka på en romantiserad perios av livet, där han glömt allt som gjorde att han inte stannade kvar. Och ja, sättet det kom ut på var otroligt klumpigt, men jag förstår vad han menar. Att den himlastormande känslan är inget som dröjjer kvar hela livet - hur man träffas och skapar relationer blir annorlunda när man är äldre, därför att det är helt andra saker och egenskaper man värderar när man är 40, mot när man är 20. Bara är så. Men det betyder inte att det vi kände vid 20 var bättre, bara annorlunda. Och det var sannolikt det han försökte säga, men kom ut helt fel. -
Jag tycker inte att du övertänker...Såklart du blir sårad, vem hade inte blivit det? Var i liknande sits en gång, det slutade med att vi diskuterade och det kom fram att han fortfarande såg henne som sin stora kärlek och hade hemligt hopp om att bli tillsammans igen?
Gick sönder. Gjorde slut och raderade honom ur mitt liv. -
Tror aldrig han skulle erkänna om han ville det. Påstår sista separationen var ömsesidig. Men vem vet.Anonym (Så ont) skrev 2025-05-12 15:39:24 följande:
Jag tycker inte att du övertänker...Såklart du blir sårad, vem hade inte blivit det? Var i liknande sits en gång, det slutade med att vi diskuterade och det kom fram att han fortfarande såg henne som sin stora kärlek och hade hemligt hopp om att bli tillsammans igen?
Gick sönder. Gjorde slut och raderade honom ur mitt liv.
-
Tack snälla!Kvinna7 skrev 2025-05-12 06:44:53 följande:Måste bara få säga, gillar dina svar på forumet. Alltid fina, välformulerade och kloka. Fått mkt fin feedback av dig.
Jag brukar mest få påhopp och medvetna feltolkningar för det jag skriver, så det var väldigt skönt att läsa ditt inlägg! Jag försöker svara vänligt och konstruktivt och ge råd så gott jag kan.
-
Anonym (inte rätt) skrev 2025-05-12 13:57:19 följande:
hade känt att det inte var rätt man..
Är jag inte den för honom kan ju han inte heller vara den för mig som någon tidigare nämnt. Känns ju direkt förnedrande att ens partner känner sig okej med att säga så till en. Som att vi skulle ha en tom öppen överenskommelse av att nöja oss med varandra.
Mycket märkligt han då sa han aldrig varit så lycklig i början. Så less på hur män glappar på för att fånga in en och sen ta en för givet.
Fan. -
Varför skulle du inte vara rätt kvinna för honom? Han har ju sagt att den stora kärleken han upplevde INTE var rätt! Separationen var ömsesidig skrev du. Och han är lyckligare med dig än han varit i tidigare relationer.Anonym (Sårad) skrev 2025-05-12 16:53:26 följande:
Är jag inte den för honom kan ju han inte heller vara den för mig som någon tidigare nämnt. Känns ju direkt förnedrande att ens partner känner sig okej med att säga så till en. Som att vi skulle ha en tom öppen överenskommelse av att nöja oss med varandra.
Mycket märkligt han då sa han aldrig varit så lycklig i början. Så less på hur män glappar på för att fånga in en och sen ta en för givet.
Fan.
Tyvärr får jag intrycket att det är DU som blivit osäker och börjat tappa känslor för honom. Och en dåligt formulerad mening hugger du genast på och tolkar till det värsta.
Har du öht frågat honom vad han menade och vad han egentligen känner för dig? -
Tecum skrev 2025-05-12 17:06:33 följande:Varför skulle du inte vara rätt kvinna för honom? Han har ju sagt att den stora kärleken han upplevde INTE var rätt! Separationen var ömsesidig skrev du. Och han är lyckligare med dig än han varit i tidigare relationer.
Tyvärr får jag intrycket att det är DU som blivit osäker och börjat tappa känslor för honom. Och en dåligt formulerad mening hugger du genast på och tolkar till det värsta.
Har du öht frågat honom vad han menade och vad han egentligen känner för dig?Tycker snarare du snälltolkar. Säger man att man tror man bara har en stor kärlek i livet och utnämner sitt ex som den till sin flickvän är man väl knappast med rätt person? Vem gör så ens..Tecum skrev 2025-05-12 17:06:33 följande:Varför skulle du inte vara rätt kvinna för honom? Han har ju sagt att den stora kärleken han upplevde INTE var rätt! Separationen var ömsesidig skrev du. Och han är lyckligare med dig än han varit i tidigare relationer.
Har du öht frågat honom vad han menade och vad han egentligen känner för dig?
-
Berätta vad du känner. Bums. Och lät honom förklara sej, innan du drar iväg o tolkar hans ord.Anonym (Sårad) skrev 2025-05-12 17:13:12 följande:Tycker snarare du snälltolkar. Säger man att man tror man bara har en stor kärlek i livet och utnämner sitt ex som den till sin flickvän är man väl knappast med rätt person? Vem gör så ens..Tecum skrev 2025-05-12 17:06:33 följande:Varför skulle du inte vara rätt kvinna för honom? Han har ju sagt att den stora kärleken han upplevde INTE var rätt! Separationen var ömsesidig skrev du. Och han är lyckligare med dig än han varit i tidigare relationer.
Har du öht frågat honom vad han menade och vad han egentligen känner för dig?
Vi män är vanligtvis inga Shakespeare, så låt honom förklara ordentligt sen du förklarat hur du tog vad han sa.
En annan sak som drabbar både könen är att minnena från tidigare spökar i hjärnan, och allt för ofta tolkas till vad man vill ha dom till.
Sen är ett minne just bara det, ett minne, som aldrig kan ge något tillbaka, som en partner i verkligheten kan göra.