• Anonym (frågvis)

Kan män få orgasm utan stånd

Har en fråga jag länge funderat över. Kan män få orgasm utan att de har stånd.  Npgon här som kan svara och kanske förklara

• Svar på tråden Kan män få orgasm utan stånd
  • Anonym (Inte läkare)

Rent anatomiskt vet jag inte, eller om det finns ovanliga diagnoser/tillstånd där det kan ske. När man är ung kan ju killar vakna ibland och märka att de haft utlösning i sömnen - om det skedde med stånd eller inte vet jag inte, jag sov ju då. 

Med det sagt har jag aldrig varit med om att jag kommit helt slak och ostimulerad. Dock, om snoppen är lite "trött" så har jag ibland lyckats runka den till utlösning trots att den inte "orkade" bli riktigt styv. 

• Anonym (Hej)

Jag har svårt att få errektion ibland, men jag kan få orgasm och komma ändå.

• FtS70

Ja. Erektion, orgasm och ejakulation är tre separata fysiologiska processer. De sker ofta tillsammans, men det ena kräver inte nödvändigtvis det andra.

• Anonym (Moroten)

Ja, tack och lov. Det innebär att jag inte behöver vara så himla stressad av att ståndet är svagt ibland, och hon likaså.

• Anonym (frågvis)

Det var uppmuntrande svar. Det är bara att köra på ändå och veta att det är njutningsfullt för partnern ändå. Har tidigare haft lite dåligt samvete när det hänt min partner.

• Anonym (frågvis)

Du som tummar ner.
    Vill du säga något annat, eller...?

• Anonym (En vanlig man...)

Jag får ofta orgasm utan stånd när jag onanerar. Jag brukar onanera för att hålla systemet igång men jag är ju inte kåt direkt. Så visst, det går att pressa ur sig en form av orgasm utan stånd.

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Kan män få orgasm utan stånd