• Anonym (frågvis)

Kan män få orgasm utan stånd

Har en fråga jag länge funderat över. Kan män få orgasm utan att de har stånd.  Npgon här som kan svara och kanske förklara

• Svar på tråden Kan män få orgasm utan stånd
  • Anonym (Man)
    Anonym (frågvis) skrev 2025-05-12 00:26:12 följande:
    Kan män få orgasm utan stånd

Har en fråga jag länge funderat över. Kan män få orgasm utan att de har stånd.  Npgon här som kan svara och kanske förklara

I allra högsta grad! Jag kan få orgasm utan stånd eller utlösning. Ibland av att stimulera enbart mina bröstvårtor. Ovanligt, ja. Omöjligt, Nej! 
  • Anonym (Kreativa mannen)

Ja det går bra. Har en slipmaskin som skakar o hinner ibland inte bli hård före sprut 

• Anonym (frågvis)
    Anonym (Kreativa mannen) skrev 2025-07-30 02:52:22 följande:

Ja det går bra. Har en slipmaskin som skakar o hinner ibland inte bli hård före sprut 

Varför svara på en serös fråga med ett nonsenssvar?  Vill du bara bara vara rolig eller ,,,

Upplysning; Du är inte ett dugg rolig

Tack vare förnuftiga människor har jag tidigare i tråden fått seriösa svar och är tacksam för med dessa. 
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Man)
    Anonym (BBW) skrev 2025-07-30 09:51:02 följande:

Kan nämna att det är för det stora flertalet är möjligt att med lite träning andas till en orgasm, specielt om man kombinerar med knipövningar och spänner muskler och slappnar av på speciella sätt. 

Kan bekräfta detta. Jag börjar lära mig att få orgasm genom tanke/andning och möjligen lite knipning. För mig måste jag vara mentalt där för annars går det inte alls.
  • Meddelande borttaget

Har en slipmaskin som skakar och hinner komma före stånd

• Anonym (Nr8.)

Jag hävdar att det är skillnad på utlösning och orgasm för män!
    Utlösning är mer en tömning som inte nödvändigtvis känns i huvudet, men kan vara avslappnande för kroppen och organet. 
    Orgasm däremot, byggs upp under längre tid och involverar hjärnan, det är då en frustar och nästintill behöver skrika rakt ut. 
    Utlösning med, inte slak, men halvslak kuk funkar, men ger inte så mycket, åtminstone inte för mig. Det känns mer som ett dåligt runk, men kan ändå vara lite avslappnande, fast inte så mycket i huvudet då...
    Förvirrande kanske? 
    Tänker att det är två olika funktioner, som ev fyller två olika behov. 
    När jag och min fru har långt och härligt uppbyggande sex, känns det mer som att hjärnan kokar över! Kanske så som jag hört att det känns för er kvinnor?
    Ett vanligt runk i duschen, med bra stånd, känns mer stressavslappnande men också skönt eller muskelavslappnande(?) i sjäva dasen. 
    Så skulle jag beskriva det här två fenomenen iaf. Det man känner vid riktigt bra sex, är nog både att kroppen och huvudet får sitt - och oftast är man då mer benhård än halvmjuk 🤔

• Anonym (Man)

Helt klart är orgasmen och utlösningen skilda saker. Så också ståndet och orgasmen. 

Jag kan få orgasm utan utlösning och därmed även utan erektion. Kan låta konstigt då det är starkt förknippat med varandra men mina orgasmer som sker utan utlösning är ofta starkare än när jag ejakulerar, inte alltid men i huvudsak. 

• Anonym (frågvis)

Tack för att positiva svar på min fråga. Det är svårt att tala om detta med min partner då jag är rädd för att såra honom.

Men nu förstår jag att det krävs inget kraftigt stånd för att njuta av sexuellsamvaro.

tack åter igenSolig

• Mathias68

Absolut, svårt att ha samlag med slak men jag kan i alla fall komma vid onani även om den inte är jättehård.

• baaa

lite halv slak kan den var fast man får utlösning, men ingen stånd alls och få utlösning. det har jag aldrig varit med om. däremot så kom jag i en tjej med bara utlösning men ingen orgasm haha

• Hamburgartjuven

Jag kan få orgasm på vanligt sätt, genom prostatamassage, genom massage av bröstvårtorna och genom anal töjning. Alla typer av orgasmer är olika. Bröstvårtorna är multiorgasmiska och kan vara hur länge som helst. 

• Anonym (Man)
    Hamburgartjuven skrev 2025-08-31 18:43:21 följande:

Jag kan få orgasm på vanligt sätt, genom prostatamassage, genom massage av bröstvårtorna och genom anal töjning. Alla typer av orgasmer är olika. Bröstvårtorna är multiorgasmiska och kan vara hur länge som helst. 

Precis, via bröstvårtorna kan jag komma flera gånger efter varandra. Efter den andra, tredje orgasmen så börjar magmusklerna bli lite trötta. 
    Anonym (frågvis) skrev 2025-07-30 09:40:50 följande:
    Varför svara på en serös fråga med ett nonsenssvar?  Vill du bara bara vara rolig eller ,,,

Upplysning; Du är inte ett dugg rolig

Tack vare förnuftiga människor har jag tidigare i tråden fått seriösa svar och är tacksam för med dessa. 
    Har du problem med att få svar på din grundfrågan. Inte ett dugg kul utan fakta. Men tydligen begriper du inte
  • Anonym (frågvis)
    Anonym (Kreativa mannen) skrev 2025-09-22 19:34:59 följande:
    Har du problem med att få svar på din grundfrågan. Inte ett dugg kul utan fakta. Men tydligen begriper du inte
    Du tillför absolut ingenting
  • Anonym (Stånd)

Intressant att läsa om er får orgasm utan stånd! Det funkar inte för mig.

• Hamburgartjuven
    Anonym (Stånd) skrev 2025-09-24 07:40:41 följande:

Intressant att läsa om er får orgasm utan stånd! Det funkar inte för mig.

Har du utforskat analt? Jag blev orgasmisk på fler områden efter att jag lärt mig hur prostatan funkade
  • Anonym (Stånd)
    Hamburgartjuven skrev 2025-09-28 17:09:53 följande:
    Har du utforskat analt? Jag blev orgasmisk på fler områden efter att jag lärt mig hur prostatan funkade
    Jag har gjort det en del får rätt många år sedan, men jag har bara glädje av anal stimulering i samband med vanlig onani. Har inte lyckats hitta det där som ska vara skönt med bara prostatastimulering.
Svar på tråden Kan män få orgasm utan stånd