Anonym (Lotte) skrev 2025-05-14 08:43:43 följande:
Jag också! Men hört att det inte rekommenderas att träffa nya oersoner mer än 1 gång i veckan och många verkar hålla sig till det. Mitt ex och jag hade en liten långdistanssituatiom och hans schema var oregelbundet. Så jag som såg ut som svalt intresse var egentligen hans begränsade möjligheter. Förstod i efterhand hur mycket han kämpade för att pussla ihop sitt liv för att kunna träffa mig.
Just i det fallet var han så speciell att jag kunde chansa, men kämner inte alls så för killen i denna tråden. Letar efter samma känsla igen, suck.
Varför skrev du inte att ni bodde långt ifrån varandra? Du skrev att han "bara var en långsam person". Det är klart att det kan bli svårt att pendla 70 mil fram och tillbaka när man jobbar heltid. "Begränsade möjligheter" och "kämpande" - han var ju en långsam person och det var ju därför han bara bjöd ut dig en gång i veckan? Hur ska du ha det - var han långsam eller hårt kämpande och pusslande?
Hur gör man ens för att "bjuda ut" nån som bor så långt bort? Bjuda hem eller föreslå att ses/hälsa på varandra låter mer rimligt i min värld. Har själv inte dejtat på distans.
Om det nu berodde på långdistans oregelbunden arbetstid så kunde han varit tydligare med det så du slapp gå och tro att han var ointresserad vecka efter vecka. Sånt accepterar inte jag. Då går jag vidare med nån annan.
Vem rekommenderar att bara ses en gång i veckan? För att inte gå för fort fram eller? Det var intressant. Tror att det kan ligga nåt i det. MEN även om jag skulle välja att bara träffa killen en gång i veckan så skulle jag ändå vilja att han FÖRESLOG nästa träff i god tid och inte gick och drog på det i en vecka och lät helgen oasseta utan att ens föreslå en dag.
Det låter som du hittar ursäkter för männens beteenden. Så gjorde jag också tills jag läste "He's just not that into you" och började ställa krav och sätta upp mina egna regler. Om han har så mycket oregelbundenhet på jobbet eller så långsam personlighet att det tar en vecka att föreslå en middag så behöver han inte dejta mig. Det finns andra män och min tid är dyrbar.
Ett annat alternativ är att du frågar om han vill gå ut och äta på fredag. Då får du svart på vitt hur intresserad hsn är så du slipper undra. Men skulle han inte nappa och inte heller föreslå nån annan dag (konkret förslag på dag och inte längre fram i tiden än nästkommande vecka) så får han inte fler chanser, det är min åsikt.