• Anonym (Kärlekskrank)

Träffat en underman man, men såå tråkig på sms

Nytt sen en månad ca. Är nog typ kär. Hur lägger man fram det snyggt utan att framstå som värsta klängiga partnern? I medelåldern liksom?

Sms och daglig kontakt betyder mycket för mig. Sms som ?saknar dig? eller ?tänker på dig? existerar inte alls. Men så sjukt närvarande och underbar när vi ses, vilket är ett par, tre gånger i veckan.

Är det jag som behöver jobba med mitt bekräftelsebehov, eller bör jag ta upp det?

• Svar på tråden Träffat en underman man, men såå tråkig på sms
  • Anonym (Kärlekskrank)

Men exakt så! Allt är ju så nytt, och jag skulle inte göra någonting obehagligt gentemot honom genom att påpeka fel. Jag tänker bara att när man så här tidigt i relationen känner att man inte riktigt matchar konversationmässigt, känns känns det tokigt att gå och bära det inom sig. Han är ljuvlig! Ska lugna mig och läsa på. Tack!

tussann skrev 2025-05-13 22:28:10 följande:
    Ja men exakt. Jag fattar precis och håller med dig.. man vill ju känna att man är viktig för personen och att han eller hon tänker på en även när man inte ses. Men han gör säkert det. Jag vet inte vad mer jag kan säga mer än att försöka se det fina han faktiskt gör för dig. Inga relationer är felfria.. alltid är det nåt man retar sig på
  • En glad tjej
    Anonym (Kärlekskrank) skrev 2025-05-12 21:54:39 följande:

Nytt sen en månad ca. Är nog typ kär. Hur lägger man fram det snyggt utan att framstå som värsta klängiga partnern? I medelåldern liksom?

Sms och daglig kontakt betyder mycket för mig. Sms som ?saknar dig? eller ?tänker på dig? existerar inte alls. Men så sjukt närvarande och underbar när vi ses, vilket är ett par, tre gånger i veckan.

Är det jag som behöver jobba med mitt bekräftelsebehov, eller bör jag ta upp det?

Vi är alla olika och ingen av er ska behöva ändra på er. Jag ser att du fått lite kritik men jag ser inget fel i att vilja bli bekräftad. För mig är det viktigt att både bli bekräftad via sms men även när man ses. Om du tycker det är ett problem redan nu lär det inte bli ett mindre problem i framtiden. 
  • Dexter dot com
    Anonym (Kärlekskrank) skrev 2025-05-13 20:52:42 följande:
    Just Precis skrev 2025-05-12 23:55:09 följande:

Lite tidigt att skriva att man saknar varandra efter en månad? Inte fel om man känner så förstås, men kan också se att man skulle vilja hålla på sånt tills man hunnit komma varandra lite närmare?

Men absolut, menade inte att han ska skriva just så. Men det kan liksom gå 5- 6 timmar efter en träff innan jag hör nåt. Jag tänker att om man är kär så vill man väl uttrycka dig även i skrift. Och inte bara ha det fantastiskt när man ser. 
    Du får lugna ner dig lite! Att börja prata om kärlek efter en månad och känna sig obekräftad för att du bara får 2 SMS om dagen och att han hör av sig 5-6 timmar efter att ni träffats låter inte sunt. Många har inget behov av att uttrycka sig i text utan är helt nöjda med att ses nån gång i veckan.
  • Anonym (Bara sex som gäller)

Män är inte särskilt romantiska nu för tiden. Dom tänker inte på dig. Det viktigaste är egentid och vännerna.

Porr finns för tillgängligt, och varken sex eller kvinna blir något han saknar extremt mycket. 

Det är så jag upplever dagens män.

• Anonym (K)

Det kan ju bli jobbigt för honom också om han får en massa kärleks-sms. Han kanske inte vill ha det på det sättet. Varför är det ditt sätt det rätta sättet? Vad skulle du tycka om han skrev här och beklagade sig över det? 

• En glad tjej
    Anonym (K) skrev 2025-05-14 11:04:32 följande:

Det kan ju bli jobbigt för honom också om han får en massa kärleks-sms. Han kanske inte vill ha det på det sättet. Varför är det ditt sätt det rätta sättet? Vad skulle du tycka om han skrev här och beklagade sig över det? 

I så fall är de inte rätt för varandra. Man ska inte behöva ända sig för någon annan.
  • Anonym (Elr)
    Anonym (Språk är vin på läpparna) skrev 2025-05-13 07:41:40 följande:
    Det där med kärleksspråk uppfanns av en man som ville ursäkta att många män är emotionella krymplingar och kommunikativt slöa.

Det är inte samma sak att bara köpa prylar till någon eller tycka att man är duktig om man byter däck, och jag hade personligen aldrig nöjt mig med det.

Språkligt begåvade män tänder mig. Det fanns en som kunde skriva mig till orgasm till och med.
    Knappast,  det uppfanns av ett fruntimmer som gift sig med någon hon inte var attraherad av och tvingades hitta på att hennes kärlekspråk var ?Tjänster? för att kunna förklara varför hon inte villa vara fysisk med honom men att han gärna fick agera hennes betjänt 
  • Anonym (Bara sex som gäller)

Om man är helt galen i någon tror jag att det är svårt att låta bli att höra av sig.
    Om kärleken är mer ljummen så blir det mer sporadiskt.
    Efter bara någon månad borde ändå båda ha lika svårt att hålla sig borta från att höra av sig? Annars är det väl en som älskar mer än den andra?

• Anonym (Donna)
    Anonym (Bara sex som gäller) skrev 2025-05-15 10:49:17 följande:

Om man är helt galen i någon tror jag att det är svårt att låta bli att höra av sig.
    Om kärleken är mer ljummen så blir det mer sporadiskt.
    Efter bara någon månad borde ändå båda ha lika svårt att hålla sig borta från att höra av sig? Annars är det väl en som älskar mer än den andra?

Oj... hur tror du vi gjorde innan mobiler fanns?

Jag skulle inte orka med att det plingade hela tiden, skulle snart känna att bara "sluta terrorisera mig".

Fast unga människor vet förstås inte annat, så det får väl ursäkta er.
  • Anonym (X)

Jag är en sån som skulle kunna skriva hela dagen, plingar mobilen till på jobbet så tar det mig 3 sekunder att plocka upp mobilen, svara på det och sedan återgå till arbetet.. Snabbt och effektivt.. 

Tyvärr vad jag märkt så tycker kvinnor att det är störigt... Dom ska skriva med en hela tiden, men ju mer tillgänglig man är, desto otillgängligare blir de...

Så finns nog anledning att du gillar honom när han beter sig lite hjärndött eller inte klarar av att trycka på mobilen. 
  • Anonym (Trist)

Är man kär eller väldigt intresserad av någon vill man väl skriva till den personen att man saknar den, tänker på den mm? Jag har ÄNTLIGEN träffat en man som dagligen skickat gulliga sms trots att vi ses ofta. Jag är precis likadan så jag är så glad att det finns män som också är som jag. Jag vill aldrig någonsin ha ett förhållande igen där jag inte känner mig bekräftad.

Jag var tillsammans med en kille tidigare som bekräftade mig väldigt sällan, han ville inte prata så mycket i telefon, skrev sällan något gulligt och vi sågs en dag i veckan typ och inte ens då bekräftade han mig särskilt mycket. Tack och lov har jag det precis tvärtom nu.
  • Anonym (Donna)
    Anonym (Trist) skrev 2025-05-16 07:45:16 följande:
    Är man kär eller väldigt intresserad av någon vill man väl skriva till den personen att man saknar den, tänker på den mm? Jag har ÄNTLIGEN träffat en man som dagligen skickat gulliga sms trots att vi ses ofta. Jag är precis likadan så jag är så glad att det finns män som också är som jag. Jag vill aldrig någonsin ha ett förhållande igen där jag inte känner mig bekräftad.

Jag var tillsammans med en kille tidigare som bekräftade mig väldigt sällan, han ville inte prata så mycket i telefon, skrev sällan något gulligt och vi sågs en dag i veckan typ och inte ens då bekräftade han mig särskilt mycket. Tack och lov har jag det precis tvärtom nu.
    Du vill, och han vill. Det är ju bra.
    Men att "man" skulle vilja ha telefonen plingande mest hela tiden gäller inte alla.
    Jag skulle mest bli irriterad, inte har jag varken tid eller lust att hålla på och sma:a i tid och otid heller.

Behöver man den ständiga bekräftelsen så behöver man snarare jobba på sig själv än att törsta hela tiden.
  • Anonym (Vara nöjd)

Varför ska man alltid hitta fel? Var glad att du träffat en så härlig man.

Har du reflekterat över vad han har för kärleksspråk?

• Anonym (Trist)
    Anonym (Donna) skrev 2025-05-17 10:18:12 följande:
    Du vill, och han vill. Det är ju bra.
    Men att "man" skulle vilja ha telefonen plingande mest hela tiden gäller inte alla.
    Jag skulle mest bli irriterad, inte har jag varken tid eller lust att hålla på och sma:a i tid och otid heller.

Behöver man den ständiga bekräftelsen så behöver man snarare jobba på sig själv än att törsta hela tiden.
    Självklart plingar det inte i våra mobiler hela tiden men vi skriver ofta till varandra. Jag älskar denna man så mycket, vill säga och skriva det ofta. Han gör mig till en bättre människa och jag kan inte tänka mig ett liv utan honom. 
  • Anonym (Donna)
    Anonym (Trist) skrev 2025-05-17 18:26:27 följande:
    Självklart plingar det inte i våra mobiler hela tiden men vi skriver ofta till varandra. Jag älskar denna man så mycket, vill säga och skriva det ofta. Han gör mig till en bättre människa och jag kan inte tänka mig ett liv utan honom. 
    Vilket han inte lär glömma även om du inte skriver det i tid och otid.
  • Anonym (H)
    En glad tjej skrev 2025-05-14 12:35:11 följande:
    I så fall är de inte rätt för varandra. Man ska inte behöva ända sig för någon annan.
    Håller med
  • En glad tjej
    Anonym (Donna) skrev 2025-05-18 17:33:31 följande:
    Vilket han inte lär glömma även om du inte skriver det i tid och otid.
    Han är likadan, vi ger varandra mycket bekräftelse. Vi gillar det båda två så för oss är det inget problem. 
  • Anonym (Språk är vin på läpparna)
    Anonym (Elr) skrev 2025-05-14 12:48:33 följande:
    Knappast,  det uppfanns av ett fruntimmer som gift sig med någon hon inte var attraherad av och tvingades hitta på att hennes kärlekspråk var ?Tjänster? för att kunna förklara varför hon inte villa vara fysisk med honom men att han gärna fick agera hennes betjänt 
    Skrattande

Nu finns det ju fakta i målet, om man ägnar sig åt sådant. 

"The five basic love languages are simple: words of affirmation, quality time, receiving gifts, acts of service, and physical touch. While these language concepts themselves are inherently problematic, let?s start with some background.

The first thing I discovered about love languages is that they were not, as many believe, the result of some sociological or psychological study; they are indeed the brainchild of Baptist minister Dr. Gary Chapman. He is a ?doctor? not because he?s a psychiatrist or a doctor of psychology, but because he has a Ph.D in adult education from the Southwestern Baptist Theological Seminary.

According to the school?s website, this degree appears primarily geared toward preparation for Christian ministry. True, in his role as a minister, Chapman has counseled couples experiencing marital issues, but he notably has no actual therapeutic or research background. This counseling is what inspired him to write his 1992 book ?The Five Love Languages,? published by Christian publisher Moody Publishers under the designation of ?Christian Literature.?

coveteur.com/love-languages
Svar på tråden Träffat en underman man, men såå tråkig på sms