Hur bete sig när en nära har fått cancer?
Ja nu verkar jag helt tafatt men min bästa vän har fått cancer men vet ännu inte hur omfattande det är.
Det kan vara relativt lindrigt men också väldigt illa med spridning och så ev.
Hon är inte den mest öppna personen jag känner. Och på senare år har vi haft lite mindre kontakt men ändå kontakt. Pratar aldrig i telefon för det gillar hon ej. Hon använder humor väldigt mkt när saker är jobbiga, är väldigt stöttande själv. Haft det tufft i livet.
men när hon berättade detta sa jag att jag gärna följer med henne om hon vill. Och försökte vara lite peppande då många jag känner haft denna typ av cancer som det gått bra för.
men nu har det gått ett par dar hon väntar fortfarande på remiss. har ej skrivit till henne. Vad gör man? Tänk om hon gör allt för att inte tänka på detta, då känns det så dumt att fråga. Vill fråga hur hon mår. Vi skrev som sagt mkt när jag fick veta det. Men eftersom hon inte är så öppen med att prata känslor med mig senaste åren så har jag ingen aning.
Nån med tips hur ni själva gjort för att stötta så mkt det bara går? hade tänkt skicka lite saker till henne med.