• Anonym (Fult hår)

Hårfärg hos frissan

Varför blir mitt hår alltid slingat beige eller nån kall beige när jag vill bli blond. Så fult att se gråbeige ut? ser ut som 60 år i håret, Är 40 ????

vågar inget säga heller?

nu ska jag testa blondera själv. 

• Svar på tråden Hårfärg hos frissan
  • Anonym (Hår)

Frisören verkar inte bleka det tillräckligt mycket. Ibland krävs ju flera blekningar med för att det ska bli ljusare. Rekommenderar inte att bleka själv, det kan bli blått eller grönt om man har otur. Kanske testa en annan frisör? 

• Anonym (Fult hår)

Testat tre stycken..

• Anonym (sextiotalist)
    Anonym (Fult hår) skrev 2025-05-13 22:26:14 följande:
    Hårfärg hos frissan

Varför blir mitt hår alltid slingat beige eller nån kall beige när jag vill bli blond. Så fult att se gråbeige ut? ser ut som 60 år i håret, Är 40 ????

vågar inget säga heller?

nu ska jag testa blondera själv. 

Hur ser man ut som sextio år i håret?

Själv är jag 61 och har exakt samma vackra blond hårfärg som jag alltid haft.

Vad är det för fel på din egen hårfärg?
  • Anonym (Fult hår)

Låter fantastisk!

Ja färgen jag får är klassisk men jag vill inte se äldre ut. Det blir en grå beige slingning och jag vill ha blondare toner. 

mitt hår är brunt med lite grå strån som börjar titta fram. 

suck. Tre år har jag försökt gå till frissan men får alltid liknande resultat. 

så nu köper ja hem färg och provar själv. Ser massor med brunhåriga som fått färgat fin blond färg. 

• Anonym (J)

För de lägger i en toning efter att de har blekt det. För att få en fin färg. 

• Anonym (J)
    Anonym (Fult hår) skrev 2025-05-14 05:52:54 följande:

Låter fantastisk!

Ja färgen jag får är klassisk men jag vill inte se äldre ut. Det blir en grå beige slingning och jag vill ha blondare toner. 

mitt hår är brunt med lite grå strån som börjar titta fram. 

suck. Tre år har jag försökt gå till frissan men får alltid liknande resultat. 

så nu köper ja hem färg och provar själv. Ser massor med brunhåriga som fått färgat fin blond färg. 

Rekommenderar inte att bleka själv. Du kommer sabba kvaliteten på håret totalt. Blekte alltid själv innan, nu fattar jag inte hur jag ens vågade röra det själv  

Men jaja ska du så använd Moods blekning och Scwarzkopf toning efter, tex pärlemorblond.

Och gör sen inte utväxten genom att bleka hela håret igen och igen. Utan då ska du bara ha färg på utväxten. 

Inpsckning efter. Schampo som är reparerande ett tag som bygger upp. Efter ett tag sen, med fukt istället enbart 

• Anonym (J)

Fortsätter du med schampo och balsam mot skadat hår allt för länge kommer ditt hår bli torrt och tovigt. Tips på schampo är Maria nila. Eller Kerastase .

• Anonym (J)

Det var mina tips, färgade själv i typ 15 år. 

• Anonym (Fult hår)
    Anonym (J) skrev 2025-05-14 06:43:11 följande:

Det var mina tips, färgade själv i typ 15 år. 

Tack så mycket! ska iallafall testa. Annars får de bli svartbrunt. 
  • Anonym (Fult hår)
    Anonym (J) skrev 2025-05-14 06:29:56 följande:

För de lägger i en toning efter att de har blekt det. För att få en fin färg. 

Ok.. tycker inte det passar mig nu.. men absolut i framtiden.. men de har varit unga frisörer.. de ser mig säkert som gammal Oskyldig
Svar på tråden Hårfärg hos frissan