Vem är mest aktiv när ni har sex?
Hur ser det i regel ut när du har sex? Vem är mest aktiv i sängen och är fokus mer på den ena parten? Eller är ni absolut lika vad gäller uppmärksamhet, initiativ, ge njutning, utforska, experimentera, utveckla osv?
Hur ser det i regel ut när du har sex? Vem är mest aktiv i sängen och är fokus mer på den ena parten? Eller är ni absolut lika vad gäller uppmärksamhet, initiativ, ge njutning, utforska, experimentera, utveckla osv?
Vi njuter båda av sex, fast vi är 60+ och har legat i 24 år. Vi tar båda initiativ till sex (en gång i veckan). Men i sängen är det jag som tar nästan alla initiativ. Hon vill inte prata om sex, tar aldrig initiativ till att prata, vill inte fantisera och rollspela, vill inte titta på porrfilm, tar inte initiativ till att vara dominant men gillar att jag dominerar henne. Är blyg för att visa sig naken för mig (!).
Så det är obalans, och jag sörjer det lite grann. Undrar ibland om hon alls är attraherad egentligen, om hon skulle kunna vara utan sex. Fast hon svarar och blir upphetsad, och får orgasm.
Jag uppvaktar henne utanför sovrummet också, med presenter, komplimanger, blommor, överraskningar på matbordet mm. Hon gör nästan inget sånt.
Och ändå är jag ganska lycklig med henne, kanske för att jag gillar att styra och dominera.
Skulle säga han ger mer på så sätt att det tar längre tid för mig att komma. Han kommer fort och gör jag något på honom tar det kanske 1 minut medans det för mig kanske tar 10 minuter. Han försöker också oftare förföra då han har högre sexlust. Sexet blir också oftast kvällstid vardagar då jag är som tröttast så engagemanget blir väl därefter. Helgerna är bättre på så sätt.
Han jag knullar nu är en 25-årig "balkanboy", en kåtbock utan dess like. Så han är nog klart den mest aktiva under själva penetreringen, men annars är vi väl ganska lika. Har aldrig blivit tagen med sådan intensitet och girighet förut.
Jag vet han är för ung(jag 39) och det inte vil hålla så länge, men jag njuter utav den tiden det blir. Aldrig upplevd nåt liknande i sängen 
Skulle säga han ger mer på så sätt att det tar längre tid för mig att komma. Han kommer fort och gör jag något på honom tar det kanske 1 minut medans det för mig kanske tar 10 minuter. Han försöker också oftare förföra då han har högre sexlust. Sexet blir också oftast kvällstid vardagar då jag är som tröttast så engagemanget blir väl därefter. Helgerna är bättre på så sätt.
Kontroversiell åsikt kanske, men.
En kollega sa att han önskade träffa en kvinna som är på, som vill hela initiera sex ofta. Jag håller inte med. Jag tror att män är programmerade för lite jakt, man ska få uppvakta, teasa och fjäska lite. Utan att vara dryg så klart, men man måste klara av att känna av situatione innan man går på jakt.
Eller så är det bara jag, men de kvinnor jag träffat som varit på, har jag tappat attraktionen till. Samma om det finns inslag av bjudsex, att man får för att vara nöjd, vidrigt. Jag gillar jakten och belöningen, blir det serverat hade jag lika gärna kunna suttit ensam hemma på kammaren och dragit snabel, haha.
Jag vet inte om jag låter undergiven, men så är inte fallet. Däremot är jag bra på att ta nederlag, jag har svårt för män som surar som en kärring om dom inte får till det, utan man accepterar och hoppas på jaktlycka nästa gång istället!
Det är visserligen en katt och råttalek som måste ha glimten i ögat, och att båda parter ser det som något givande. Jag är i en relation och har varit länge.
Eller så är det jag som har med mig skeva anknytningar eller något, jag har aldrig känt attraktion till en kvinna som för uppenbart har varit ute efter mig. Som att jag måste få bevisa mig värdig om det ska finnas nån poäng med spelet
Kontroversiell åsikt kanske, men.
En kollega sa att han önskade träffa en kvinna som är på, som vill hela initiera sex ofta. Jag håller inte med. Jag tror att män är programmerade för lite jakt, man ska få uppvakta, teasa och fjäska lite. Utan att vara dryg så klart, men man måste klara av att känna av situatione innan man går på jakt.
Eller så är det bara jag, men de kvinnor jag träffat som varit på, har jag tappat attraktionen till. Samma om det finns inslag av bjudsex, att man får för att vara nöjd, vidrigt. Jag gillar jakten och belöningen, blir det serverat hade jag lika gärna kunna suttit ensam hemma på kammaren och dragit snabel, haha.
Jag vet inte om jag låter undergiven, men så är inte fallet. Däremot är jag bra på att ta nederlag, jag har svårt för män som surar som en kärring om dom inte får till det, utan man accepterar och hoppas på jaktlycka nästa gång istället!
Det är visserligen en katt och råttalek som måste ha glimten i ögat, och att båda parter ser det som något givande. Jag är i en relation och har varit länge.
Eller så är det jag som har med mig skeva anknytningar eller något, jag har aldrig känt attraktion till en kvinna som för uppenbart har varit ute efter mig. Som att jag måste få bevisa mig värdig om det ska finnas nån poäng med spelet
Väldigt generellt sagt tror jag att kvinnor gillar och går igång på att vara åtrådd, och män att vara värdig.
När balansen försvinner, att man slutar visa åtrå tydligt, eller att båda får behovet av att känna så, kan det säkert döda stämningen lite, även om det inte behöver vara fel, utan det krävs att man kan hålla någon form av balans för att det ska funka bra.
Nu vet jag inte ens om du behöver tips, men om man behöver det och läser är det att visa mer åtrå, utan att för den sakens skull vara en dryg dreglande man. Du behöver inte heller gå på jakt, bara vara tydlig med hur fantastiskt attraktiv hon är. Det behöver inte ens vara med ord, visa det i hur du bemöter henne, tar i henne, ser på henne, men utan att det ska vara artificiellt , du måste mena det.
Åtrå utan undergivenhet eller inslag av tiggeri
Är man, och ger definitivt mer än jag tar emot, och det är 100% vad jag vill och är nöjd med. För mig är den största behållningen av att ha sex med någon annan att jag får uppleva henne njuta, vilket jag tänder på otroligt mycket. Det ska tilläggas kanske att jag nog är lite knepig att tillfredsställa, verkar som att jag har rätt känsligt ollon, och har nästan alltid upplevt att det skaver när kvinnor försöker stimulera mig manuellt eller oralt. Så det har lett till att jag har något av en hangup när det gäller att vara passiv, jag får direkt prestationsångest och tappar lusten. Så länge kvinnan är nöjd med att bara ta emot ser jag inte heller poängen, jag är duktigare på att stimulera mig, så då är det bättre att jag gör det själv.
Inte ett dugg förvånad över att männen ger mycket mer. Finns få kvinnor jag varit med som ens närmar sig 50/50.
Kvinnor förväntar sig oftare att få och ta emot. Sen undrar dem varför män inte stönar o kan slappna av. Döh.. för att vi har fullt upp med att ge o fundera ut nästa ställning. Samt röra oss hela tiden så man blir helt trött.
Det varierar vem som är det, ibland den ena ibland den andra, ibland lika mycket.
Hur resonerar ni kvinnor över fördelningen och utfallet i statistiken så här långt?