Anonym (SMHI) skrev 2025-05-14 15:16:29 följande:
Intressant.
Jag är annorlunda helt klart. Visst har jag också tidigare kännt en lockelse till "jakten" och att får "nedlägga ett byte". Men det var länge sedan. Det har nog också att göra med att jag är extremt etablerad i ett förhållande och har så varit under en lång tid. Redan här kan jag gissa att många per automatik drar slutsatsen att jag blivit bekväm och bortskämd. Men så är det inte. Jag försöker vara väldigt uppmärksam och uppvaktande mot min fru. Men jakten är inget som lockar mig längre. Den känns bara genant. Jag vill inte "jaga min fru". Jag vill känna att hon aktivit vill ha sex med mig. Jag vill att hon skall också ta för sig och visa tydligt i ord och handling att hon vill ha sex och att hon vill ha det med mig. Om det bara är jag som skall jobba för ett sexliv så tröttnar jag. Jag kanske har för lågt testosteron? Är jag omanlig?
Jag har också haft en lång relation, är 36 år och har varit gift i 13 år.
Det finns inga rätt eller fel här, det kan som sagt vara jag som har något skevt med mig också. Jag har nog mycket testosteron, men tror inte det hänger ihop med det, så här har jag alltid sett på det.
Men är det någonting jag lärt mig om kvinnor är det att de allra flesta gillar integriteten i att man inte vill ha det bara ändå. Att gnälla om för lite sex är nog det dummaste rent strategiskt man kan göra, då dödar du din attraktionskraft på ett ögonblick. Nu har du inte sagt att du gör det, ville bara flika in lite generellt att det finns många psykologiska inspel i hur attraktion fungerar i längre förhållanden, små saker kan göra stor skillnad.
Nu låter det kanske som att jag är den enda som vill hos oss, så är det inte. Utan är hon sugen så vet hon vilka punkter man ska trycka på hos mig- och jag jagar fast det kanske egentligen inte finns ett behov av det, hon gör det medvetet till en utmaning för mig, säkert för min skull också
Fan vad skevt det låter när jag skriver ut det, haha 😂 Det ingen fetish eller så, snarare något undermedvetet jag nu analyserar