Tror han att jag är ego och inte gillar barn nu?
Kan ju börja med att säga att jag har lite social ångest och speciellt med folk jag gillar så jag övertänker alltid i efterhand om jag sa saker fel.
Nåväl, satt och pratade med en manlig bekant om bilar. Jag har köpt ett par dyra bilar på sistone och det vet han om. Han har själv det väldigt gott ställt så det är inte det jag oroar mig för att han ska ha reagerat på.
Jag har hittat ytterligare en bil jag funderar på och då räknade han upp bilarna jag redan har och så skrattade han lite.
Varpå jag sa: Jag har inga barn att skicka till college eller köpa hus till så allt handlar om mig! Jag sa det väl ganska neutralt med ett litet skratt och axelryckning/urskuldande typ på slutet. Jag hoppas iaf att han tog det så, som ett skämt.
Han har köpt hus till sina barn och betalat deras college redan och förut har jag sagt till honom att det är snällt att betala barnens hus, om han nu minns det.
Nu funderar jag på om han kan tolka det som att jag inte gillar barn eller inte ville ha barn och är helt självupptagen och egotrippad? Han vet inte varför jag inte har barn. Jag vill ju inte att han ska tro att jag har skippat barn för prylars skull. Hur skulle du tolka en sån kommentar av en barnlös kvinna?