• Anonym (Trueseeker)

Sexrelation

Hej! Jag är en separerad kvinna och jag har träffat en separerad man vis Tinder. Han har ganska stora barn som bor hemma och samma gäller mig..
     Han har sagt i början att han ville ha endast sexuell relation med möjlighet till något seriöst.
    Men från början har det handlat om endast sex från hans sida . Han är dock väldigt spännande  kan jag erkänna. Jag var inte orolig eftersom jag kände att det var något mer än sex .  Dock hade jag mina tvivel.   och nu när vi hade riktig sex för första gången och jag kände mig väldigt sårad av hans kyla efteråt. .
    Jag är en sådan dum kvinna som  kan få känslor om jag gillar någon och har bra sex. ..
    Jag är så förtvivlad nu.. jag vill inte känna så... var dumt det var av mig att gå med på sådana förslag. Snälla skriv inget elakt , jag mår redan dåligt.

• Svar på tråden Sexrelation
  • Anonym (trixig)

Vi är nog lite olika där, det är få kvinnor som är lika "kalla" som männen.

Tror du att du blir helt förstörd under lång tid om han plötsligt bryter kontakten så tror jag inte att du bör fortsätta detta.

Kan du ta ett steg tillbaka så se det istället som en studie av manligt psyke. Låt honom jobba för att upprätthålla kontakten, överkommunicera inte, lägg inte alla dina planer runt när han möjligen kan vilja träffas.

Du ska vara huvudpersonen i ditt eget liv. Han kan vara välkommen där men han är en statist, och ska inte ta för stor plats. 

För tro mig, så tänker ca 90% av alla män om kvinnan.

Var öppen för andra mäns intresse, för han har ju inte lovat något, elller hur?

Om han lär sig respektera dig för att du sätter gränser har du bättre möjligheter i en senare relation mellan er också.

• Anonym (F2)

Jag är man och är likadan, så jag kan inte bara ha en fwb/kk relation.

• Anonym (Trueseeker)
    Anonym (trixig) skrev 2025-05-16 07:48:52 följande:

Vi är nog lite olika där, det är få kvinnor som är lika "kalla" som männen.

Tror du att du blir helt förstörd under lång tid om han plötsligt bryter kontakten så tror jag inte att du bör fortsätta detta.

Kan du ta ett steg tillbaka så se det istället som en studie av manligt psyke. Låt honom jobba för att upprätthålla kontakten, överkommunicera inte, lägg inte alla dina planer runt när han möjligen kan vilja träffas.

Du ska vara huvudpersonen i ditt eget liv. Han kan vara välkommen där men han är en statist, och ska inte ta för stor plats. 

För tro mig, så tänker ca 90% av alla män om kvinnan.

Var öppen för andra mäns intresse, för han har ju inte lovat något, elller hur?

Om han lär sig respektera dig för att du sätter gränser har du bättre möjligheter i en senare relation mellan er oc

Mycket klokt . Tror dock att jag inte orkar med det just nu... funderar på att skriva öppet till honom . Inte överdriva förstås. Och säga att jag vill avsluta av den anledning att det inte är för mig att jag trodde att jag kunde ha en sån relation.. 
    Då är det lättare då väntar jag inget från honom
    Kanske förlorar jag nåhpn chans . Jag vet inte

• Anonym (Trueseeker)
    Anonym (F2) skrev 2025-05-16 07:53:26 följande:

Anonym (F2) skrev 2025-05-16 07:53:26 följande:

Det är kanske ett friskt beteende egentligen.  
  • Anonym (Trueseeker)
    Lynx123 skrev 2025-05-16 07:44:39 följande:

Avsluta och gå vidare. Det är det enda du kommer må bättre av.

Håller med, det är kanske det man ska göra.
  • Freddie K

Det är väl många kvinnor som blir kära i mannen efter att de har haft sex. Jag vill inte generalisera nu, men... Det finns säkert män som blir det med. 

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym (Trueseeker)

Jag bodde göra slut på en gång .. nu är det han som gjorde slut .. efter att jag sa om kylan efter sex...

Jag misstänker att han är i en annan relation.. Bara en känsla jag pga vissa saker..
    Nu är ledsen.. Vad gör man nu ? För att gå vidare

• Lynx123
    Anonym (Trueseeker) skrev 2025-05-17 10:42:45 följande:

Jag bodde göra slut på en gång .. nu är det han som gjorde slut .. efter att jag sa om kylan efter sex...

Jag misstänker att han är i en annan relation.. Bara en känsla jag pga vissa saker..
    Nu är ledsen.. Vad gör man nu ? För att gå vidare

Ja det borde du ha gjort men det är ändå inte hela världen. Hur du går vidare? Med intressen, vänner, filmer, böcker, träning, musik, och tacksamhet över allt det fina som finns här i livet.
  • Anonym (Trueseeker)
    Freddie K skrev 2025-05-16 14:12:13 följande:

Det är väl många kvinnor som blir kära i mannen efter att de har haft sex. Jag vill inte generalisera nu, men... Det finns säkert män som blir det med. 

Och hurdan är din värld?
  • Anonym (Det hänger ihop)

Personligen är jag övertygad om att sex är bäst i en trygg och trogen relation. För vissa funkar det kanske att göra annorlunda, men man ska inte sörja att man är mänsklig. Sex och relation hänger ihop. Försök inte att hålla isär det. 

• UngGubbeinorr

Du har barn hemma, det har han också med allt vad det innebär. Du sätter såklart alltid barnen först, surprise, det gör troligen han också. Du vet också att en bra karl reder sig själv, gäller omvänt också. Se det så här, ni delar allt det roliga tillsammans när det funkar, i övrigt håller ni den grå vardagen för er själva. Det är en bra utgångspunkt, inte så pretantiöst. Låt vänskapen växa medan barnen blir äldre och njut å ha roligt när det funkar. Var inte "needy", du skulle säkert slå bakut om du mötte en "needy" man som går ut över barnen, det samma gäller honom. Gläds åt det ni har om ni gillar varann. Rätt vad det är om en massa år kanske ni upptäcker att ni forfarande gör det, trivs.

• Anonym (A)
    Freddie K skrev 2025-05-16 14:12:13 följande:

Tror jag inte, man blir inte kär bara för att man har haft sex.
Svar på tråden Sexrelation