Mensvärk utan mens (tagit ut hormonspiral för 3 veckor sedan)
Hej!
Jag är 39 år gammal och är ofrivilligt barnlös pga tidigare förhållanden tagit slut innan barn varit på tanken. Träffade min sambo för två år sedan och har nu valt att ta ut min hormonspiral som jag haft i sedan 2020 för att jag vill ha koll på min menscykel vilket jag inte kunnat tidigare då min mens försvann när spiralen sattes in. Nu är det tre veckor sen spiralen togs ut. Jag passade på att ta ett blodprov samtidigt för att kolla äggreservern. Reserven såg bra ut, hade 2.9 i värde men i och med min höga ålder så sa min gynekolog att jag inte bör vänta med att försöka bli gravid då man inte vet hur bra kvalitet äggen har. Jag och min sambo hade okyddat sex 7e maj och nu dom senaste två-tre dagarna har jag haft mensvärkkänsla och ömt bröst, känt mig väldigt trött på morgonen, försovit mig två dagar på raken tex. Har även haft en del huvudvärk. för ungefär tre dagar sedan tog jag ett ägglossningstest som visade starkt positivt, tog även ett sånt Tidigt gravtest som visade negativt. Nu har jag haft mensvärk i några dagar, mest igår och även idag på förmiddagen, men inget spår av något blod alls när jag går på toan. Kan ett ägglossningstest visa positivt för graviditet före ett vanligt gravitest? borde jag ta ett nytt gravitest? kan inte räkna från min senaste första mens då jag inte haft någon på 5 år.
Någon som kan svara på mina frågor?
Tacksam för alla svar!