Vart ska jag ta vägen om jag får mitt medborgarskap klippt och utvisas?
Hej,
jag vet att regeringen talar om brottslingar som ska utvisas och SD vill behålla snälla människor med invandrarbakgrund.
Jag tror dock inte på detta. Jag tror på fullaste allvar att SD vill egentligen ha bort alla människor med invandrarbakgrund som inte passar in i det nordiska etnicitet eller närbesläktad. Lik NMR:s önskan.
Jag tror dessa viljor om att utvisa brottslingar + hela deras familj, är bara ett steg mot att vilja utvisa så många som möjligt, som inte passar in i etniska svenskarnas ursprung helt enkelt.
Med tiden så kommer kanske fler och fler människor får sina medborgarskap klippta. Det börjar med brottslingar, för att det låter så bra. Men med tiden kommer det komma om saker som stämmer överens med AfS:s och NMR:s vilja och önskningar. Det är vad jag tror.
Så om jag få mitt medborgarskap klippt, vart någonstans får jag komma till det? Får jag ändå på ett humant vis välja ett land eller måste jag dra till det land som mina rötter är ifrån, även om jag vantrivs med det och inte vill dit? Tänk om det land inte tar emot mig?
Men framförallt; får jag inte välja land, så kan Sverige i alla fall skicka mig dit?
Självklart vill jag inte lämna Sverige och jag kanske egentligen hinner dö innan SD får sådan stor makt att dessa kan välja att klippa medborgarskap hejvilt. Men jag tänkte ändå på denna frågan och ville ställa den. Om det nu skulle ske redan nästa val och SD vinner och väldigt drastiskt och hastigt förlorar folk sina medborgarskap.
Förut diskuterade man att man inte kan få sina medborgarskap klippta, men nu är det ju en annan diskussion om den saken och det går ju.