• Anonym (Frustrerad)

Men sluta ring för att säga att du inte kan prata!

Jag har bett pojkvännen sluta med det så många gånger, men ändå har han "lyckats" två gånger bara idag. Jag tycker det är frustrerande att se fram emot ett samtal bara för att få ett "jag kan inte prata nu, jag ringer senare"... men varför ringer du då? MESSA gubbe! Det är inga akuta samtal där det är kritiskt att bekräfta att jag fått veta, ett sms räcker utmärkt.

Någon annan här som gör så och kan förklara varför?

• Svar på tråden Men sluta ring för att säga att du inte kan prata!
  • Anonym (Q)

Sluta ringa honom i tid och otid. Vill du prata så kan DU skicka ett SMS om att han hör av sig när han har tid. Det räcker att ni snackar på kvällen och stämmer av dagen men inte ringa bara för att. Lägg av med det. Gäller från båda håll. 

• Anonym (Frustrerad)
    Anonym (Q) skrev 2025-05-18 10:43:07 följande:

Sluta ringa honom i tid och otid. Vill du prata så kan DU skicka ett SMS om att han hör av sig när han har tid. Det räcker att ni snackar på kvällen och stämmer av dagen men inte ringa bara för att. Lägg av med det. Gäller från båda håll. 

För det avgör du?
  • Xenia
    Anonym (Frustrerad) skrev 2025-05-18 10:46:24 följande:
    För det avgör du?
    Om man startar en tråd om ett problem så får vara beredd på goda råd. Rätt otrevligt att snäsa av folk som ger det då.
  • Anonym (Frustrerad)
    Xenia skrev 2025-05-18 11:49:07 följande:
    Om man startar en tråd om ett problem så får vara beredd på goda råd. Rätt otrevligt att snäsa av folk som ger det då.
    Hur är det "goda råd" när vi - båda två, faktiskt vill prata flera gånger under dagen? Det hen svarade på har ju öht inte med mitt problem att göra.
  • Anonym (Frustrerad)

Det är inte en kontrollgrej, det är jag säker på.

• Tobben

Det får mig att tänka på ett par bekanta jag har som brukar ringa upp mig när de håller på med något. Istället för att snabbt avhandla orsaken till samtalet så blir de distraherade av något praktiskt.
    Som exempel: De ringer när de har tvättstugan, börjar prata med mig men kommer av sig genom att fråga sig själv var sköljmedlet är, "är det slut?". Sen går det utför därifrån och de pratar med sig själv om vad de håller på med medans jag bara hänger med i luren.

Min teori är att de kommer på att det vore trevligt att prata med mig och de tror sig ha en stund över, att ta ett samtal medans man hänger tvätt är väl inga problem?
    I själva verket klarar de bara att göra en sak åt gången, men den självinsikten har de inte.

• Anonym (Q)

Jajamen! Jag bestämmer vad jag tycker. Du är klängig och kontrollerande OCH gnällig. Varför starta en tråd rdu egentligen vill att det rings hela jäkla dagen. 

• Anonym (Frustrerad)
    Anonym (Q) skrev 2025-05-18 13:44:12 följande:

Jajamen! Jag bestämmer vad jag tycker. Du är klängig och kontrollerande OCH gnällig. Varför starta en tråd rdu egentligen vill att det rings hela jäkla dagen. 

Och jag är övertygad att du bara försöker provocera.
  • Anonym (S)

Det finns en speciell plats i helvetet för de som ringer, oavsett anledning! Ringer man så är det något allvarligt! Något som kräver att man pratar. Inte bara för att fråga om nåt. Det tar varje normal människa skriftligt år 2025!

• Anonym (Q)
    Anonym (Frustrerad) skrev 2025-05-18 13:58:19 följande:
    Och jag är övertygad att du bara försöker provocera.
    Nej. Gravallvarlig. Du wajnar om ett icke-problem. Eller rättare sagt ni har problem båda två men på olika sätt. 
  • Anonym (Manboy)

Ingen som tänkt att killen kanske "krattar i manegen"? Att han genom att ringa förekommer att flickvännen skall ringa när hans "vänsterprassel" hälsar på?

• Anonym (Frustrerad)
    Anonym (Manboy) skrev 2025-05-19 16:20:15 följande:

Ingen som tänkt att killen kanske "krattar i manegen"? Att han genom att ringa förekommer att flickvännen skall ringa när hans "vänsterprassel" hälsar på?

Nej det gör han definitivt inte.
  • Anonym (Frustrerad)
    Anonym (Q) skrev 2025-05-19 16:16:01 följande:
    Nej. Gravallvarlig. Du wajnar om ett icke-problem. Eller rättare sagt ni har problem båda två men på olika sätt. 
    Du får ursäkta, jag visste inte att man bara fick skriva om stora problem. Att vi ringer flera gånger om dagen är dock inte ett av dem.
  • Anonym (Q)
    Anonym (Frustrerad) skrev 2025-05-19 16:35:24 följande:
    Du får ursäkta, jag visste inte att man bara fick skriva om stora problem. Att vi ringer flera gånger om dagen är dock inte ett av dem.
    Men nu vet du det! Bra va?! Well. För dig är det ju uppenbarligen ett stort problem. Du började med att ringandet var det stora problemet. Nu är det inte det som är ett av dem. Hmmm intressant. 
  • Anonym (Frustrerad)
    Anonym (Q) skrev 2025-05-19 18:19:06 följande:
    Men nu vet du det! Bra va?! Well. För dig är det ju uppenbarligen ett stort problem. Du började med att ringandet var det stora problemet. Nu är det inte det som är ett av dem. Hmmm intressant. 
    Misstolkar du mig med flit? Det är inte att vi pratar ofta som är problemet, utan när han ringer för att säga att han inte kan prata, det irriterar mig.
  • Anonym (Mmmm)
    Anonym (Manboy) skrev 2025-05-19 16:20:15 följande:

Ja, något skumt är det ju. Troligen detta eller att han kontrollerar TS. En form av stalking. Hur som 🚩. 
Svar på tråden Men sluta ring för att säga att du inte kan prata!