Att tappa sin barnsliga glädje?
Känner mer och mer som 40+ att min barnsliga oförställda glädje och tro på positivitet jag haft förr har börjat..utraderas.
Senast nu med KAJS förlust i ESC, där jag bara känner en besvikelse, men också en upplevelse av att ja, det var väl självklart att det inte heller skulle gå. Förr hade jag blivit mer besviken på riktigt, nu känns det mest som jag rycker lite på axlarna och känner ett jaja, varför skulle det gå bra?
Samma med mycket annat i livet, utebliven löneförhöjning, idrottslag som förlorar, förlorade budgivningar på hus, kostnader på bil och saker som går sönder. Det mesta känner jag numer bara ett "ja varför skulle något vara bra eller få flyta på som just jag önskar?"
Det känns som att jag blivit så van att saker för det mesta inte går som jag hoppas numer att jag tar det för givet att så kommer bli fallet liksom. Och för varje gång har jag märkt att jag hoppas som en gnutta mindre .
Hur sjutton vänder man det när man just inte får något som går bra på riktigt utan allt är del ena lilla uppförsbacken efter den andra med att det man hoppas på inte händer?