Hur många av er hatar mens
Jag hatar mens och jag har det värsta mens. Hur har ni det? Jag har riklig mens och varar i sju dagar. Det är så jobbigt. Jag kan inte gå ut eller resa. Måste vara hemma och måste springa på toa ofta.
Jag hatar mens och jag har det värsta mens. Hur har ni det? Jag har riklig mens och varar i sju dagar. Det är så jobbigt. Jag kan inte gå ut eller resa. Måste vara hemma och måste springa på toa ofta.
Att inte lämna hemmet under den veckan du har mens låter extremt.
Ta upp problemet med din läkare/barnmorska.
Håller med föregående talare, prata med vården!
När jag var mellan 20 och 30, fick jag hela tiden höra att det var normalt med sådan mens. Jag åt blödningshämmande, sov på handduk med största tampong och nattbinda (men behövde ändå byta) och hade mensvärk så jag fick stolpiller för att häva det så snabbt som möjligt.
När jag sökte för samma sak mellan 30 och 40, fick jag veta att Det verkligen inte var normalt. Jag valde spiral, men gynekologen var noga med att om inte det hjälpte skulle vi laborera för att göra mensen dräglig. För mig räckte det med hormonspiralen.
Jag har tagit p-piller men de hjälpte inte mycket
Prova hormonspiral
Prova hormonspiral
Prata med gyn.
Som tidigare nämnt: prata med gyn/barnmorska. Om de inte hjälper, sök hos en annan gyn/barnmorska. Det där är inte normalt och du ska inte behöva leva så.
Kanske därför hon i en annan tråd behöver duscha i två timmar en gång i veckan?
Samantha i olika varianter har förbrukat allt förtroende i sina trådar!
Kanske därför hon i en annan tråd behöver duscha i två timmar en gång i veckan?
Samantha i olika varianter har förbrukat allt förtroende i sina trådar!