• Anonym (Skamligt)

Partners som smygtrakasserar sina ”narcissister”

Vad tycker ni om dom som skapar trådar på FL dedikerade till förnedring, klandring och disgnotisering av sina partners?

Man märker ju vilka trådar som är genuina. Ett privat forum att dela med sig av situation och fråga om relevant råd har jag inga problem med om man nu inte kan ta det med sin partner. Man inte bara för stöd, men kan bidra till att hjälpa andra  li liknande situation.

Men dom individer som så sjukligt matar på om sin förjävliga partner med ibland så orelevanta och äckliga påståenden för att sedan sitta i månader och fortfarande fortsätta göra narr av sin ?narcissistiska partner?

Är inte det narcissism? 
    Jag tycker det är motbjudande.

Hur känner ni? Vem är narcissisten?
  • Svar på tråden Partners som smygtrakasserar sina ”narcissister”
  • Anonym (Sune)

Det låter som du missförstått begreppet.

• Anonym (Man ventilerar sin frustration)

Dom vill ha medhåll, inget annat. På ett generellt plan är medhåll otroligt viktigt för kvinnor, vilket också är den större gruppen här på Familjeliv.

Man ser detta på fenomenet att om man inte får medhåll efter sin TS så är man beredd att göra en hel del tillägg hur eländig denna partner är. Så man tillslut får folk att tycka att hen är ett ärkesvin. 

Det räcker nog för många. Medhåll och att få ventilera. Sen går man tillbaka till sitt riktiga liv igen och har det troligtvis helt ok med sin partner trots allt.

• Anonym (H)
    Anonym (Man ventilerar sin frustration) skrev 2025-05-18 16:49:01 följande:

Dom vill ha medhåll, inget annat. På ett generellt plan är medhåll otroligt viktigt för kvinnor, vilket också är den större gruppen här på Familjeliv.

Man ser detta på fenomenet att om man inte får medhåll efter sin TS så är man beredd att göra en hel del tillägg hur eländig denna partner är. Så man tillslut får folk att tycka att hen är ett ärkesvin. 

Det räcker nog för många. Medhåll och att få ventilera. Sen går man tillbaka till sitt riktiga liv igen och har det troligtvis helt ok med sin partner trots allt.

Skulle vilja säga att det är lika gällande kön.
    Anonym (H) skrev 2025-05-18 16:52:22 följande:
    Skulle vilja säga att det är lika gällande kön.
    Jag har arbetat på både kvinnligt dominerad och manligt dominerad arbetsplats och min erfarenhet är att det är stor skillnad. Kvinnor klagar generellt sett mycket mer på sina män än tvärtom. Dom gör det även helt öppet i fikarummet typ.
  • Anonym (Majros)
    Anonym (Man ventilerar sin frustration) skrev 2025-05-18 16:57:22 följande:
    Jag har arbetat på både kvinnligt dominerad och manligt dominerad arbetsplats och min erfarenhet är att det är stor skillnad. Kvinnor klagar generellt sett mycket mer på sina män än tvärtom. Dom gör det även helt öppet i fikarummet typ.
    Och jag har pluggat och jobbat i nästan helt kvinnliga miljöer i 30 år och känner inte igen det du beskriver alls.
    Anonym (Majros) skrev 2025-05-18 17:14:20 följande:
    Och jag har pluggat och jobbat i nästan helt kvinnliga miljöer i 30 år och känner inte igen det du beskriver alls.
    Det kan vara utlåtanden som:

Att man har ett extra barn
    Han har ingen koll
    Han bekräftar inte tillräckligt
    Han kan inte barnens personnr
    Han gör inte tillräckligt hemma
    Han gör det inte tillräckligt bra
    Han har kass klädsmak
    Han är inte romantisk
    osv

Det är såklart sagt med en skämtsam ton, men ändå att det ligger något i detta

Jag är själv universitetsutbildad, så det är inte pga det
  • Anonym (Skamligt)
    Anonym (Sune) skrev 2025-05-18 16:41:16 följande:

Hur kom du fram till det?

Jag tar nog för givet att alla vid det här laget vet vad vilka egenskaper en narcissist besitter, speciellt om man väljer att besöka tråden.

Men att smida ondskefull och manipulativt tvistad propaganda gentemot en denne som skribenten är i konflikt med för att få sig själv att se bra ut, (och det bakom kulisserna, på ett forum, i månader), är definitivt en egenskap som narcissisten besitter.

SPECIELLT om man ser vad och hur det skrevs i dessa trådar, då hade du förstått mig. 

Dessa människor bör utrotas och bannas från samtliga sidor. Konsekvenser också . Ni får mer är gärna PM om ni har utsatts för detta.
  • Anonym (Skamligt)
    Anonym (Man ventilerar sin frustration) skrev 2025-05-18 16:49:01 följande:

Man ventilerar sin frustration, hej :)

Du har nog missförstått. 

Jag pratar om självaste skribenterna "TS" som startar igång trådar som har gått till att klassas brottsliga, då dom har skruvat, manipulerat, bytt roller i sina handlingar vs motpart för att se bra ut, och rent av förtalat.

Sen kan det väll också ske på det sättet också, men jag pratar just om dessa sjuka idioter som sitter från ingenstans och konspirerar i tron om att dom ska skada? någon psykiska och emotionella hälsa.

Det är dom jä*vlarna vi syftar på, som ska få konsekvenser. 
    Anonym (Sune) skrev 2025-05-18 16:41:16 följande:

Hur kom du fram till det?

Jag tar nog för givet att alla vid det här laget vet vad vilka egenskaper en narcissist besitter, speciellt om man väljer att besöka tråden.

Men att smida ondskefull och manipulativt tvistad propaganda gentemot en denne som skribenten är i konflikt med för att få sig själv att se bra ut, (och det bakom kulisserna, på ett forum, i månader), är definitivt en egenskap som narcissisten besitter.

SPECIELLT om man ser vad och hur det skrevs i dessa trådar, då hade du förstått mig. 

Dessa människor bör utrotas och bannas från samtliga sidor. Konsekvenser också . Ni får mer är gärna PM om ni har utsatts för detta.

TS - Vissa av dessa trådar skulle kunna klassas som förtal. Har du något exempel på tråd du kan länka så man vet vad du menar mer specifikt.

Jag tänkte mer på dom där trådarna där TS skriver att mannen inte städar tex. Då svarar någon att man kan ha olika städnivå, följt av att TS höjer insatsen och säger att han ligger på soffan och dricker öl. För att, om inte alla fördömer personen, tillslut säger att han även varit otrogen typ.

Medhåll och kasta skit, alltså ventilera. Det var så jag tänkte, men visa gärna hur du tänker.

• Anonym (Skamligt)
    Anonym (Man ventilerar sin frustration) skrev 2025-05-18 22:57:54 följande:

TS - Vissa av dessa trådar skulle kunna klassas som förtal. Har du något exempel på tråd du kan länka så man vet vad du menar mer specifikt.

Jag tänkte mer på dom där trådarna där TS skriver att mannen inte städar tex. Då svarar någon att man kan ha olika städnivå, följt av att TS höjer insatsen och säger att han ligger på soffan och dricker öl. För att, om inte alla fördömer personen, tillslut säger att han även varit otrogen typ.

Medhåll och kasta skit, alltså ventilera. Det var så jag tänkte, men visa gärna hur du tänker.

Nej det var nog inte riktigt det jag syftade på.

Jag skulle inte klassa just dom trådarna på den nivån, även om även den nu när jag läste tråden kan se nyanser av det beteende där värt att kolla, kul att du är med i svängarna ;)

Jag kommer inte hänvisa eller uttala mig om trådarna, i denna tråd. 

Utan upplysa våra medlemmar om denna typ av cyber abuse som tidigare har skadat så många unga psykiskt och emotionellt, och det accepterar vi inte, det är det en skara medlemmar ska utreda. 

Våra admins bör också meddelas då om ni stöter på ett forum som är uthängande. Använd ett extra öga dock så att en oskyldig medlem ej blir påverkad. Mer än så kan jag tyvärr inte säga.

Sprid glädje, det gynnar alla till slut!

• Anonym (Sune)

Anonym (Skamligt) skrev 2025-05-18 22:50:09 följande:
    Jag pratar om självaste skribenterna "TS" som startar igång trådar som har gått till att klassas brottsliga, då dom har skruvat, manipulerat, bytt roller i sina handlingar vs motpart för att se bra ut, och rent av förtalat.
    Hur vet du att de gjort det?
    Anonym (Skamligt) skrev 2025-05-18 22:50:09 följande:
    Dessa människor bör utrotas och bannas från samtliga sidor. Konsekvenser också . 

Det här låter hotfullt. Vad menar du?

Anonym (Skamligt) skrev 2025-05-18 23:30:52 följande:

Sprid glädje, det gynnar alla till slut!

Är det vad du tycker du sysslar med här?
  • Anonym (Skamligt)
    Oj vilken intressant approach? 

Konstig riktning du valde att ta nu när mitt inlägg handlade om att upplysa människor om att ha ett öppet öga för cyber trakasserier? Pågående sånna. 

Hotfullt.. 😊 Låt mig förklara, just för dig:

1. Jag kan inte uttala mig eller hänvisa till trådarna, redan
    2. Med utrotas menas inte från jorden eller livet, det kan väll inte vara så du uppfattade det?..
    3. Konsekvenser för diverse kränkningar existerar och är brottsgrundande ja, det är ju bra, eller hur? Vad är det konstiga med det eller hotfulla?
    3. "Sprid kärlek" var inte specifikt till dig, kanske borde förtydligat då du verkar ha tagit illa vid.
    5. Absolut?, eller är det inte bra tycker du att varna för dessa situationer? 

Det var mig en intressant attityd, minst sagt
    Det här av alla trådar var inte en att känna sig upprörd över, om man inte känner sig träffad. Och det är blev du väll inte?

Be good now :)
  • Anonym (Vitsippa)
    Anonym (Man ventilerar sin frustration) skrev 2025-05-18 16:57:22 följande:
    Jag har tex. en kollega som flera gånger beklagat sig över att kärringen inte släpper till och säger att det är tur att det finns prostituerade, på lunchen på jobbet.

Har du hört många kvinnor som säger motsvarande om sin man?
  • Anonym (Vitsippa)
    Anonym (Man ventilerar sin frustration) skrev 2025-05-18 18:18:39 följande:
    Det kan vara utlåtanden som:

Att man har ett extra barn
    Han har ingen koll
    Han bekräftar inte tillräckligt
    Han kan inte barnens personnr
    Han gör inte tillräckligt hemma
    Han gör det inte tillräckligt bra
    Han har kass klädsmak
    Han är inte romantisk
    osv

Det är såklart sagt med en skämtsam ton, men ändå att det ligger något i detta

Jag är själv universitetsutbildad, så det är inte pga det
    Tycker du att det är orimligt att kunna sina egna barns personnummer när man är vårdnadshavare?

Jag tycker det är nonchalant som fan, eftersom samme man oftast kan komma ihåg hundra irrelevanta saker om bilar eller det 10-siffriga artikelnumret på den elektronikpryl han just beställt online, typ. 
    Anonym (Vitsippa) skrev 2025-05-19 07:13:17 följande:
    Tycker du att det är orimligt att kunna sina egna barns personnummer när man är vårdnadshavare?

Jag tycker det är nonchalant som fan, eftersom samme man oftast kan komma ihåg hundra irrelevanta saker om bilar eller det 10-siffriga artikelnumret på den elektronikpryl han just beställt online, typ. 
    Det är inte orimligt att man kan sina barns personnr. Däremot är det orimligt att man snackar skit om sin partner inför andra om han inte kan det.
    Anonym (Vitsippa) skrev 2025-05-19 06:54:13 följande:
    Jag har tex. en kollega som flera gånger beklagat sig över att kärringen inte släpper till och säger att det är tur att det finns prostituerade, på lunchen på jobbet.

Nä, den var rätt grov. Men det hör väl knappast till vanligheterna att män är så grova och plumpa.
  • Anonym (H)
    Anonym (Vitsippa) skrev 2025-05-19 06:54:13 följande:

Mycket illa att uttrycka sig så.
Svar på tråden Partners som smygtrakasserar sina ”narcissister”