K Kalle skrev 2025-05-20 15:29:14 följande:
... Jag är frusen av mig så helt bar kan jag bara vara om det är typ 25 grader och sol med varma vindar.
Kop 40-50 denier om vanliga 20 denier blir for kallt. Sag i denna link att det t o m finns 80 denier, sa kop ett par och prova.
www.lindex.com/se/underklader/strumpbyxor-leggings
Finns ju hur manga olika stilar och monster att valja pa som helst. Googla "strumpbyxor med monster" eller "strumpbyxor med strass", med glitter, med kompression, med prickar, med text osv. Se bara till att de ar tillrackligt tjocka (70-80 denier) ifall du ar frusen.
Sjalv anvander jag nastan uteslutande naturfargade, for jag gillar att se solbrand ut om benen. Har haft det i 25-30 ar nu och ingen har trott att jag varit tant for det. Nu borjar jag dock bli graharig, men da ar det pga haret de kommer att tro att jag ar tant och inte pga nylonstrumpbyxorna.
Ar du mycket frusen kanske du kan kombinera med cykelbyxor under, sa att ditt extra varmelager slutar ovanfor knat och inte syns under kjolen (endast om den blaser upp, men da ar det a andra sidan bra att ha det extra lagret for att slippa visa rumpan).