• K Kalle

Vad ska jag ha på benen till kjolar i vår?

Jag vill gärna ha kjol. Nu under vintern har jag haft det ibland, med varma stickade strumpbyxor till. Vad ska jag ha till nu under vår/försommar? Nåt måste jag ha. Jag är frusen av mig så helt bar kan jag bara vara om det är typ 25 grader och sol med varma vindar.

• Svar på tråden Vad ska jag ha på benen till kjolar i vår?
  • Anonym (f)

Hm, vad sägs om... strumpbyxor?

• K Kalle

Har hört att det är helt ute med nylonstrumpbyxor. Vill ju inte vara "tantig". Men det kanske är OK ändå?

• Anonym (Men)

Du får väl skaffa tunnare strumpbyxor bara?

• K Kalle
    Anonym (sox) skrev 2025-05-20 15:56:27 följande:

www.elle.se/mode/strumpbyxor-dam-trendplagg/10700192

För den som bekymrar sig över vad andra tycker så kan jag lugna med att strumpbyxor är inne.

Då kanske man inte ska ha hudfärgade strumpbyxor utan någon kul färg...

Jag bekymrar mig mer om vad folk tycker nu eftersom jag är handikappad och går med rollator, så jag ligger på minus redan från början även om ingen såklart skulle säga det.
  • Anonym (f)

Men vad är frågan egentligen? Strumpbyxor, leggings eller underställ. Vad du än väljer finns det inte många alternativ om du ska ha kjol.

• Anonym (Dum fråga)
    Anonym (f) skrev 2025-05-21 14:06:54 följande:

Men vad är frågan egentligen? Strumpbyxor, leggings eller underställ. Vad du än väljer finns det inte många alternativ om du ska ha kjol.

Undrar jag också. Det är väl för sjutton bara att googla på saken? Hur svårt kan det vara?

Som totala främlingar på ett anonymt forum så kan vi omöjligen avgöra vad TS passar i för kläder liksom. 
  • Anonym (L)
    K Kalle skrev 2025-05-21 13:52:27 följande:
    Då kanske man inte ska ha hudfärgade strumpbyxor utan någon kul färg...

Jag bekymrar mig mer om vad folk tycker nu eftersom jag är handikappad och går med rollator, så jag ligger på minus redan från början även om ingen såklart skulle säga det.
    Ligger på minus?

Jag går inte runt och sätter betyg på hur folk är klädda, gör du det själv?

Det där att tro att folk är så intresserade av vad en tjej med eller utan rullator är klädd i, vad kommer det ifrån? 
  • Anonym (Solbranda ben)
    K Kalle skrev 2025-05-20 15:29:14 följande:

... Jag är frusen av mig så helt bar kan jag bara vara om det är typ 25 grader och sol med varma vindar.

Kop 40-50 denier om vanliga 20 denier blir for kallt. Sag i denna link att det t o m finns 80 denier, sa kop ett par och prova. www.lindex.com/se/underklader/strumpbyxor-leggings

Finns ju hur manga olika stilar och monster att valja pa som helst. Googla "strumpbyxor med monster" eller "strumpbyxor med strass", med glitter, med kompression, med prickar, med text osv. Se bara till att de ar tillrackligt tjocka (70-80 denier) ifall du ar frusen. 
    Sjalv anvander jag nastan uteslutande naturfargade, for jag gillar att se solbrand ut om benen. Har haft det i 25-30 ar nu och ingen har trott att jag varit tant for det. Nu borjar jag dock bli graharig, men da ar det pga haret de kommer att tro att jag ar tant och inte pga nylonstrumpbyxorna. 
    Ar du mycket frusen kanske du kan kombinera med cykelbyxor under, sa att ditt extra varmelager slutar ovanfor knat och inte syns under kjolen (endast om den blaser upp, men da ar det a andra sidan bra att ha det extra lagret for att slippa visa rumpan).
  • Anonym (Ros)

Jag har ofta korta leggings under som inte syns nedtill. Då håller jag värmen även när det inte är supervarmt ute. 

Sedan sommarskor till det.

Svar på tråden Vad ska jag ha på benen till kjolar i vår?