• Vetingenting123

Finns ingen mening längre

Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Livet vändes precis upp och ner. De som tidigare var jobbigt är Ingenting. Gick igår veta att min mamma min älskade lilla mamma har lungcancer som metastera iaf till hjärnan. Nu väntar Biopsi och röntgen för att se vad för typ av cancer Det är. 

mitt liv ligger platt. Jag kan inte sova, inte äta. Jag Sitter bara bredvid mamma och vill inte vara ifrån henne. 

vi är otroligt nära. Jag har inga barn eller sambo och hon har varit min person hela livet. Den som tagit mina problem som sina egna, den jag alltid kan ringa när jag behöver hjälp. Den som alltid finns där i vått o torrt . 

just nu känner jag inte för att fortsätta leva. Jag ska vänta och se vad för prognos läkarna ger och jag vet att det ännu finns hopp. Mamma är pigg i övrigt och har inte haft några symptom detta var ett bifynd som de så fint kallar det. Fyndet från helvetet tänker jag. Det känns skönt att det finns en utväg att jag kan slippa lidandet också. det är min trygghet i det här. allt känns som en ond mardröm och jag vill ta det ifrån henne . Jag vill vara sjuk, jag vill ta smärtan allt lidande ifrån henne. 

Jag kan inte sova inte äta, allt är bara mörkt. Livet känns som ett enda stort lidande. Jag orkar ärligt talat inte mer. 

Finns någon där? Någon att prata med ? Någon som förstår min känsla. 

Mina syskon finns men de reagerar på ett helt annat sätt. Så det känns inte som något stöd. Det är jag som sitter bredvid o det vill jag göra. Jag vill finnas där såklart. 

Jag funderar o mamma och jag skämtar om att ta varandra i handen i hoppa från balkongen. Tror mamma blir orolig för mig också såklrt. Hon har hela sitt liv levt för oss barnen och ja jag vet inte? 

Känns overkligt en våg av stötar faller genom kroppen. Somnar av ren utmattning men vaknar o fattar att det här är sanningen. 

• Svar på tråden Finns ingen mening längre
  • Lynx123

Jobbigt! Förstår att det känns svårt. Det du behöver göra.just nu är att landa i det hela. Idag finns det otroligt mycket inom cancervården som kan både bota och bromsa sådant som förr var omöjligt.

För både din egen och din mammas skull är det nu viktigt att du tar hand om dig själv. Vet att det är svårt, men för att vara stark behöver du sova, äta och röra på dig. Gör saker som du/ni tycker om - även om du inte.känner för.det. 

Stor styrkekram

• Anonym

Du skriver att din mamma lever för att ta hand om er barn. Det var hennes livsuppgift.
    Ta hand om det liv som hon gett dig.

• Anonym (Me)

Vill börja med att säga att jag beklagar det du går igenom just nu och jag förstår att du är i chock. Jag upplevde samma när min make fick cancerdiagnos, livet rasade och allt var nattsvart. Men cancer är inte detsamma som en dödsdom idag, resan kan vara tuff men många överlever.

Direkt min man fick diagnosen fick jag remiss till en anhörigkurator som jag kom i omedelbar kontakt med och hon hjälpte mig enormt mycket. Kanske kan fråga din mammas läkare om det finns samma möjlighet för dig.

Och du, även om det inte känns så just idag så kommer du klara detta. Men din kropp måste få landa i detta. 

Och jag säger det igen, cancer är inte detsamma som död! Nu är det sex år sedan min make fick beskedet (tjocktarmscancer med metastas i lungan). Det har tagit några operationer, cellgiftsbehandlingar och strålning men han är nu cancerfri sedan flera år och vi alla mår bra igen!

• Vetingenting123

tack snälla för era svar. 
    känslorna går upp och ner men de värsta jag upplevt var chockfasen nu börjar man väl landa i att detta är verkligheten just nu. 
    behandling ska rulla igång och ja..

jag ska prata med en psykoterapeut imorgon och jag försöker hålla igång löpningen, göra andningsövningar och läsa mycket. 

Svar på tråden Finns ingen mening längre