• Anonym (Sara)

Vem ska jag gå vidare med?

Efter att ha varit singel i flera år utan att träffa någon som jag velat gå vidare med så står jag nu här med två fantastiska män och kan inte välja. Jag älskar båda två och de är medvetna om varandra. Nu vill de ha ett svar senast på lördag annars vill de gå vidare. Vem skulle ni välja?

#1 Vi träffades via en dejtingapp. Pratade i flera månader och lärde känna varandra väl. Vi vet allt om varandra. Träffades fysiskt för första gången ungefär samtidigt som #2 kom in i mitt liv. Han är trygg och det finns ett djup i våra konversationer. Sexet är intimt och underbart. Han kan tänka sig att flytta till min hemstad om vi väljer att gå vidare tillsammans. Han är kulturellt och historiskt intresserad, liksom jag. Har en gedigen utbildning, bra jobb och lön, äger lägenhet - Där matchar vi. Han har ingen nära relation med sin familj och för honom är barn inte en prioritet eller självklarhet även om han gärna vill bli förälder (max 2 barn) - Här krockar vi.

#2 Vi träffades på en fest hos en gemensam vän. Intensivt dejtande. Han har en fantastisk personlighet, otrolig humor och får mig att skratta väldigt mycket. Konversationen är lätt med mer vardaglig än med #1. Han är spontan och lättsam. Sexet är hett, djuriskt och vilt - Här matchar vi. Han älskar att resa, liksom jag, men mer en surfar- och party-boy än kultur och historia. Han arbetar inom bygg, hyr bostad, bryr sig inte om sparande, lever lön till lön men är medveten om att han kan hantera sin ekonomi bättre (reser mycket, nöjen, äter ute och fritidsintressen) - Här krockar vi. Han älskar barn och vill gärna ha en stor familj, vi delar många vänner och våra familjer känner till varandra - Här matchar vi. 

Vem skulle ni välja?

• Svar på tråden Vem ska jag gå vidare med?
  • Anonym (Jag)

Ingen av dem är rätt då båda saknar det den andra har. Du kan hitta nån med allt i ett paket.

• Anonym (Mia)

Ingen. En man som är ok med att den man dejtar samtidigt dejtar/ligger med andra går bort för mig. Å andra sidan tycker du det är ok att ligga med två så det är nog inget problem för dig. 

Men jag tror inte du är kär i någon av dom på riktigt. Du verkar bocka av egenskaper på en lista. Är man riktigt kär i någon så vill man inte ha en parallell relation med någon annan. 

• Anonym (D)

Ingen. Hade du velat ha någon av dom så hade du inte funderat på den andra. 

• Anonym (M)

Tänker att nog ingen är rätt eftersom du har svårt att välja. Jag vill iaf känna mig mer säker på min livspartner och framtida barns pappa än så. Magkänslan ska säga att det inte finns några tvivel.

• Fjäril kär

Hade nr 1 varit den rätta hade du aldrig träffat den andra....

Hade nr 2 varit rätt Hade du utan problem släppt den första....

• Anonym (Virvelvinden)

Kille nr:1känns mer mogen, trygg och förutsägbar och du vet vad du går förutom det här med barn.
    Det sistnämnda kan ändras med tid men kan även göra att man inte vågar gå al in i relationen.

Nr:2 känns mer flexibel och känslostyrd och lever ut det han känner för i stunden vilket kan upplevas som omognad och otrygg men också att han bara är ung och vill uppleva mycket innan han tar större beslut.
    Han lever utsvävande men säger att han kan ta tag i sin ekonomi.

Det är svårt det här och inget jag kan välja åt dig.
    Du behöver rannsaka dig själv och vända det inåt och helt ärligt sortera ut VAD som är viktigast för dig.

Är det den trygga och förutsägbara eller är det den spontana och roliga men delvis förutsägbara mannen?
    Jag tror faktist att du innerst inne vet vem ditt hjärta klappar mest för.

Jag själv är tjej/ kvinna och jag är som man nr:2 dvs levt flyktigt som honom och levt som en dagfjäril men jäklar vad kul jag har haft och jag ångrar inte en sekund hur jag levde mitt liv innan familj och barn! 
    Nu bor jag i bostadsrätt, har bra ekonomi och pengar på banken. Har det mesta i mitt liv som det var när jag var yngre men mer ordnat och tryggare än innan.

så allt behöver inte vara svart eller vitt utan livet är ständigt föränderligt.

• Anonym (Grabb)
    Fjäril kär skrev 2025-05-21 09:11:46 följande:

Hade nr 1 varit den rätta hade du aldrig träffat den andra....

Hade nr 2 varit rätt Hade du utan problem släppt den första....

Är benägen att hålla med... 

Säger i sak inget om att man kan "serie-dejta", och att det även kan inkludera en del sex, om det är så att man kanske är lite mer casual i vad man befinner sig i livet... men då kanske man släpper taget om "1" och går vidare med "2" och kanske "3"... men det låter ju inte som det har hänt här...

Och nu börjar du prata om att "älska"... mmm... känns mer som att du jobbar med och "mot" en kravlista, saker som skall bockas av, en form av "flödesschema"... att du har två män som förväntar sig ett val innan lördag...

Vore jag en av 1 eller 2 så skulle jag känna mig lite smått "lurad" och jag skulle nog sakta dra mig ur den här "trekanten"... Passar inte mig helt enkelt...
  • MonicaE

Kille nr 1.

Han förefaller mer stabil. Intresse för kultur och historia speglar på mer djup och reflekterande. Han har också investerat i sig själv i en utbildning och byggt upp sin ekonomi och kunnat köpa bostad. Det tyder på att han tänker mer långsiktigt och inte bara vill ha snabba dopaminkickar medelst sådant som pengar kan köpa. En kille som har lite ambitioner att bygga sitt liv, sten för sten, tålamod, ork och drivkraft. Sen det där med familjerelation och barn...om det är viktigt för dig att eventuellt ha fler barn än två och han älskar dig, så är det förmodligen något som inte är helt hugget i sten. Känns som ett tryggare kort att satsa på någon som tänker efter lite mer och planerar, då är besluten mer övervägda och kanske mer välgrundade även när det gäller att gå vidare med en relation genom att t ex flytta ihop osv.

Det låter som att du möjligtvis känner mer passion sexuellt med kille nr 2, att han har humor och spontanitet! Han får dig att skratta och tar dagen (och livet?) som den kommer. En eldig och rolig person. Med spontanitet följer mer flyktighet, risken är större att ge efter för lockelser som dyker upp eller ge upp och skifta spår om något inte blir som önskat. T ex  en relation.

Sen måste jag tillägga att om du har svårt att välja och dras till bägge personer så finns det ju saker du också saknar hos båda. Är den mer stabila killen liiite tråkig? Är den spontana killen liiite otrygg och opålitlig? Som kille här, hade jag tänkt att något i min personlighet saknades i den andras ögon (för att klicka helt med en viss person) och att kärleken inte är helt 100 om den jag älskade hade blickarna på någon annan samtidigt.

• Anonym (Johannes)

Hur ska dessa killar kunna lita på dig i slutändan så att du inte tittar efter en nr 3 eller 4 , är otrogen och lämnar ?...

Du har målat in dig i ett hörn och skulle råda dig att av respekt för killarna lämna båda och hitta en vettig man där du vet vad du vill och kan hålla dig till det. 

Du är i mina ögon inte pålitlig. Jag hade backat. 

Svar på tråden Vem ska jag gå vidare med?