Vem ska jag gå vidare med?
Efter att ha varit singel i flera år utan att träffa någon som jag velat gå vidare med så står jag nu här med två fantastiska män och kan inte välja. Jag älskar båda två och de är medvetna om varandra. Nu vill de ha ett svar senast på lördag annars vill de gå vidare. Vem skulle ni välja?
#1 Vi träffades via en dejtingapp. Pratade i flera månader och lärde känna varandra väl. Vi vet allt om varandra. Träffades fysiskt för första gången ungefär samtidigt som #2 kom in i mitt liv. Han är trygg och det finns ett djup i våra konversationer. Sexet är intimt och underbart. Han kan tänka sig att flytta till min hemstad om vi väljer att gå vidare tillsammans. Han är kulturellt och historiskt intresserad, liksom jag. Har en gedigen utbildning, bra jobb och lön, äger lägenhet - Där matchar vi. Han har ingen nära relation med sin familj och för honom är barn inte en prioritet eller självklarhet även om han gärna vill bli förälder (max 2 barn) - Här krockar vi.
#2 Vi träffades på en fest hos en gemensam vän. Intensivt dejtande. Han har en fantastisk personlighet, otrolig humor och får mig att skratta väldigt mycket. Konversationen är lätt med mer vardaglig än med #1. Han är spontan och lättsam. Sexet är hett, djuriskt och vilt - Här matchar vi. Han älskar att resa, liksom jag, men mer en surfar- och party-boy än kultur och historia. Han arbetar inom bygg, hyr bostad, bryr sig inte om sparande, lever lön till lön men är medveten om att han kan hantera sin ekonomi bättre (reser mycket, nöjen, äter ute och fritidsintressen) - Här krockar vi. Han älskar barn och vill gärna ha en stor familj, vi delar många vänner och våra familjer känner till varandra - Här matchar vi.
Vem skulle ni välja?