Tjejer, stämmer detta?
Detta kommer bli långt, men tror ändå att kontexten kan vara intressant.Ibland skäms jag nästan över att vara man. Alltså på riktigt! 😒
Jag kommer till min frågeställning redan här, nu i början, så utvecklar jag varför jag frågar efter det.
Det kommer bli lite närgånget till och från, men set krävs för att kunna förklara.
Stämmer det att män överlag mest ser till sin egna njutning när det kommer till sex? Alltså, framst tar emot, utan att nånsin ge?
Så här, jag har levt ett 27 år långt förhållande. Vi fick fem barn.
Dock gick hon bort 2017.
Vi hade ett helt normalt sexliv. "Normalt" vad gäller mitt sätt att se på det.
Det tog ett år innan jag ens började våga se mig om och försöka träffa käleken igen.
Träffat några kvinnor, fram till jag träffade en kvinna som jag hade ett fyra år långt förhållande med, och därefter någon kvinna.
Jag har förundrats över vad det är de syftar på när de liksom öser beröm över hur speciell jag är när det kommer till sex.
Har nog inom mig viftat bort det och tänkt att det är nog lilsom mesr artighetsfraser, typ för att boosta mitt självförtroende.
MEN, tragiskt nog ska jag säga, har jag börjat förstå att det som man tydligen räcker med att vara normal och mänsklig när det kommer till sex för att kvalificera sig som en väldigt bra älskare. Haha..
Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta.
När man är på ett sätt så tror jag man har en tendens att utgå ifrån att, det är väl så här de flesta är.
Men så är det uppenbarligen inte.
Jag kan ju inte enbart ha träffat på undantagen som bekräftar regeln, det är ju omöjligt.
I princip alla (nej, det är inga mängder.. haha!) har berättat hur de flesta de haft sex med enbart tänkt på sin egna njutning, hur få som exempelvis gärna ger oralsex, lika gärna som de tar emot.
Alltså på riktigt, skäms!! Verkligen skäms!!
Jag är inte nån övermänniska som inte kan se en "snabbis" som väldigt trevligt. Absolut!!
Men ser jag på ett sexliv över tid så är det helt meningslöst om det bara ska handla om min njutning. Hade det bara handlat om det hade jag kunnat ta hand om det själv på egen hand, istället för att använda en annan människa som enbart ett verktyg för att få fysisk tillfredställelse.
Det handlar om att ge och ta, det går djupare än enbart den fysiska njutningen. Absolut, där i stunden är den fysiska njutningen det primära.
Jag kan med handen på hjärtat säga att, mig spelar det ingen roll ifall det enbart är bara hon som kommer, oavsett ifall det handlar om de fem senaste gångerna man haft sex. Samma vad gäller mig, spelar mig ingen roll om det är enbart jag som kommit, det är ett samspel där båda ska känna att deras njutning är lika viktig som den andras.
Jag älskar att känna, höra, märka, se hennes ansiktsuttryck när hon njuter. Det ger mig en tillfredställelse som går djupare än den om man enbart kommit, vilket så klart också är tillfredsställande.
Men jag kan säga att, jag hade hellre avstått sex resten av mitt liv än att det enbart ska handla om min fysiska njutning och lite eller inget om hennes. Nä usch, så jä*la osmakligt så att det finns inte!
Vad gäller kvinnor som säger "Han kan inte slicka!", det är bara dravel, det stämmer inte.
Det går inte att ha en "bra teknik", utan alla kvinnor är helt olika. Det sätt den ena gillar att bli slickad på, det funkar inte på den andra.
Så, nästa gång tar ni han i örat och ber han vara närvarande i stunden, vara lyhörd på hur du reagerar, jag LOVAR att ge man det två minuter och lägger märke till hennes andhämtning, ljud, kroppsspråk, hur hon rör på sig så vet du exakt hur hon tycker om att bli slickad. 😊
Varenda kvinna jag varit med har visat hur de vill ha det, och det har varit otroligt tacksamt, det har även jag gjort, för det är enda viset man kan ge varandra maximalt. Några genvägar finns inte.
Vad gäller leksaker. Inga problem!
Någon trodde att jag skulle ta illa upp om hon berättar att enbart kan komma med vibration.
Nä, absolut inte, jag tar inte illa vid mig alls, utan snarare tvärtom, jag VILL att hon berättar och är tydlig med hur hon njuter allra mest, på exakt samma vis som jag utgår ifrån att hon vill att jag gör.
Sex är abaolut en viktig del i ett förhållande, men det är ett fint samapel där det bygger på både attraktion, förtroende, både mental och sexuell tillfredställelse, ett samspel mellan två männiakor som blottar väldigt mycket.för varandra i stunden.
Så återigen till min frågeställning?
Är det vanligt att män inte alls bryr sig lika mycket om ain partners njutning som om sin egna?