Fråga om avbrutet samlag
Undrar om det finns någon som har haft det och det har funkat länge (tänker flera år) och sen helt plötsligt har det inte funkat?
Jag och min sambo har haft det i flera år och jag har inte blivit gravid en enda gång. Däremot har jag blivit gravid snabbt när vi inte har kört avbrutet. Vi har två gemensamma barn nu (jag har två sen innan också), yngsta är snart 4 månader och det skiljer 3 år mellan våra barn. Vi körde avbrutet mellan barnen (jag ammade också), sen blev jag gravid på första försöket när vi slutade med avbrutet.
Men nu är det så att vi antagligen inte ska ha fler barn alls och absolut inte nu, jag födde med akut snitt (tredje snittet) och livmodernväggen är tunn och det är mycket ärrvävnad så jag ska iallafall inte bli gravid innan det har gått ett år.
Jag vill helst inte använda något preventivmedel med hormoner när jag ammar, kopparspiral är svårt eftersom jag har rikliga blödningar och kondom vill vi egentligen helst inte ha varje gång.
Tänker om vi fortsätter med avbrutet och att det + amning (helammar men fick tillbaks mensen nyss ändå tyvärr) och min ålder (snart 38) kanske räcker.. kanske kondom under de mest fertila dagarna. Men jag vet inte riktigt.
Vet att det inte finns några garantier men undrar ändå lite om andras erfarenheter.. Tänker mest om man har kört avbrutet väldigt länge med samma partner , om det har fortsatt funka då eller om ni iallafall har blivit gravida till slut?