• Anonym (Ubbe)

Ser ingen framtid med henne

Jag ser ingen framtid längre med min tjej eller kvinna kanske man ska skriva om personen är några år efter 30.

Hon liksom jag har barn sedan tidigare. Men vi vill inte skaffa någon gemensam sladdis. Hon pratar om att hon vill gifta. sig och ha ett fantastiskt bröllop.

Jag vill inte gifta mig med henne. Visst hon är snäl, rolig och ser bra ut men det känns som att hennes känslor för mig inte är äkta. Vi är bästa vänner och utåt uppfattas vi säkert som ett perfekt par.

Men att göra slut könns också fel. Behöva börja om med allt. Skulle våra år då bara vara bortkastad tid?

Samtidigt tänker jag att när jag träffar min nästa kommer vi att flytta ihop i det där huset. Men det kommer vara otroligt jobbigt att träffa mitt ex alltså min nuvarande partner eftersom det känns som att vi inte är klara med varandra. Vi kändes ju som själsfränder när vi träffades?

Vet inte riktigt vad jag vill med detta ?flummiga inlägg?. Försökte mest få ned mina tankar någonstan.

• Svar på tråden Ser ingen framtid med henne
  • Anonym (G)

Är väl bara att riva av plåstret och göra slut om du inte ser en framtid. Även om det är jobbigt. Har själv tvekat en del i min relation men inte så att jag inte alls ser en framtid. Då hade jag gjort slut. 

• Anonym (.)

Du ödslar inte bara din tid just nu utan även hennes. Inte rättvist mot någon av er. Dra av plåstret och gör slut 

• Dexter dot com
    Anonym (Ubbe) skrev 2025-05-22 01:23:02 följande:

Jag ser ingen framtid längre med min tjej eller kvinna kanske man ska skriva om personen är några år efter 30.

Hon liksom jag har barn sedan tidigare. Men vi vill inte skaffa någon gemensam sladdis. Hon pratar om att hon vill gifta. sig och ha ett fantastiskt bröllop.

Jag vill inte gifta mig med henne. Visst hon är snäl, rolig och ser bra ut men det känns som att hennes känslor för mig inte är äkta. Vi är bästa vänner och utåt uppfattas vi säkert som ett perfekt par.

Men att göra slut könns också fel. Behöva börja om med allt. Skulle våra år då bara vara bortkastad tid?

Samtidigt tänker jag att när jag träffar min nästa kommer vi att flytta ihop i det där huset. Men det kommer vara otroligt jobbigt att träffa mitt ex alltså min nuvarande partner eftersom det känns som att vi inte är klara med varandra. Vi kändes ju som själsfränder när vi träffades?

Vet inte riktigt vad jag vill med detta ?flummiga inlägg?. Försökte mest få ned mina tankar någonstan.

Det finns väl ingen anledning att fortsätta er relation som par då du inte ser någon framtid ihop med henne och tvivlar på hennes känslor. Lämna henne och fortsätt vara vänner.
  • Anonym (Kimchi)

Har du pratat med henne? Eller bara antar du din känsla Ni måste ju kommunicera. Sedan verkar du rätt bekväm som stannar u en relation för att det är bökigt och jobbigt att separera samt att du tar in en ny kvinna i din ekvation. Hur tänkte du nu? Du behöver sortera ut vad som är vad. 

• Anonym (Peter)

Hon är vuxen och låt henne fatta sina vuxna beslut själv och ta eget ansvar för sina känslor.

Lägg inte din obeslutsamhet på henne, det är att förminska henne som person och dessutom jäkligt oschysst och ego.

Ta ditt egen ansvar och ta konsekvenserna av dom . Så fungerar en vuxen relation.  

Gör slut och ryck plåstret. Ja det kommer att göra ont och det kan du inte undvika. Tvärtom gör det bara mer ont ju längre tiden går.   Och sen läker du ifrån relationen och gör det du mår bra av och tids nog kommer du vilja träffa någon ny. Ditt ex kanske inte längre är kvar i ditt liv då heller. 

Ni har båda barn och då är det viktigt att sätta deras bästa först. Om er relation inte funkar som den ska gör den inte heller det för barnen, glöm inte det..  

• Anonym (Rex)

Ser ingen framtid med henne= STOR anledning till att bryta.
    Jobbigt att börja om= så är det för alla oavsett vad det handlar om, bli inte feg pga bekvämlighet.
    Du fantiserar redan om framtiden med en annan kvinna och hus= du har redan bestämt dig och gått vidare.

Var uppriktig och bryt förhållandet, inte rätt för någon, framförallt inte för kvinnan och era barn.

• Fjäril kär

Gör slut för hennes skull. 

Innan du hamnar i det läget att du är otrogen och hamnar i en soppa du aldrig kunnat föreställa dig ens i din värsta mardröm ..  det är INTE en enkel lösning om du hade trott det.. tvärtom så när otrohet uppdagas kommer ytterst få att välja den andra kvinnan utan då försöker man istället rädda det kraschade förhållandet ... I nån missriktad omtanke och för att slippa undan konsekvenserna.   

• Anonym (nej lyssna inte på de andra)
    Anonym (Ubbe) skrev 2025-05-22 01:23:02 följande:

Nej låter inte som du är klar med henne.Låter som det är något annat som spökar. Kanske någon form av livskris?
Svar på tråden Ser ingen framtid med henne