• Balkongsong89

Öppenhet

Är ni totalt öppna med era sexpartners med vad ni tänder på och fantiserar om?
    Gäller det allt eller finns det saker som tar lång tid att bli bekväma med kommunicera till partner? 
    Är ni öppna direkt kring allt eller behöver ni lite eller lång tid för att vara bekväma med att prata sex, kinks, fantasier osv?
    Finns det saker ni önskar ni skulle vilja dela med er till partner? 

• Svar på tråden Öppenhet
  • Postman
    Tecum skrev 2025-05-22 20:06:30 följande:

Jag är öppen, min fru inte. Så det gör mig också mindre öppen.

Väl formulerat. Det är samma här med. 
  • Anonym (Mio)

Jag hade varit klar och tydlig redan från början, innan det blev tal om nåt intimt umgänge.

Själv har jag inga fetischer och vill heller inte träffa någon som har det. Då hade vi varit inkompatibla på det planet. 

• solochregn
    Anonym (Larry) skrev 2025-05-23 12:05:36 följande:
    Ja, viktigt att du håller isär vad som är önskemål om saker du vill göra, sexuellt. Och sånt som du gillar att fantisera om men kan tänka dig att släppa eller bara ha som fantasier.
    Ja, verkligen
  • Anonym (Tyvärr)

Nej tyvärr, eller jag har försökt. I början försökte jag säga att jag gärna ville ha lite rollspel osv och han gjorde nåt halvhjärtat försök men sedan har han kallat mig för snuskig mm när jag velat testa annat än det han gillar (och då menar jag verkligen inget som är utanför boxen). Så nu håller jag käften för det leder ingenstans. Vi har varit gifta i över 15 år och han gillar vaniljsex och det ser likadant ut i princip varje gång.

Lite pill som förspel (oralt händer aldrig då han inte gillar att ge och då får han inte heller) - Missionären - Jag rider - Han vänder på mig och tar mig bakifrån på nåt av alla sätt - Han kommer - Klart. 

Jag kommer ibland, oftast under förspelet eller när jag rider. 

• Anonym (Man)
    Anonym (Tyvärr) skrev 2025-05-23 13:28:22 följande:

Nej tyvärr, eller jag har försökt. I början försökte jag säga att jag gärna ville ha lite rollspel osv och han gjorde nåt halvhjärtat försök men sedan har han kallat mig för snuskig mm när jag velat testa annat än det han gillar (och då menar jag verkligen inget som är utanför boxen). Så nu håller jag käften för det leder ingenstans. Vi har varit gifta i över 15 år och han gillar vaniljsex och det ser likadant ut i princip varje gång.

Lite pill som förspel (oralt händer aldrig då han inte gillar att ge och då får han inte heller) - Missionären - Jag rider - Han vänder på mig och tar mig bakifrån på nåt av alla sätt - Han kommer - Klart. 

Jag kommer ibland, oftast under förspelet eller när jag rider. 

Frustrerande? Tror det är superviktigt att man båda utforska varandra och letar sätt att öka njutningen för den andra. Jag ÄLSKAR att ge min sexpartner så många orgasmer som hon orkar/vill innan jag själv kommer. Det ger mig en mycket starkare orgasm när jag väl kommer
  • Anonym (Tyvärr)
    Anonym (Man) skrev 2025-05-23 13:36:59 följande:
    Frustrerande? Tror det är superviktigt att man båda utforska varandra och letar sätt att öka njutningen för den andra. Jag ÄLSKAR att ge min sexpartner så många orgasmer som hon orkar/vill innan jag själv kommer. Det ger mig en mycket starkare orgasm när jag väl kommer
    Det låter som en dröm och så det ska vara. 

Ja, det är mycket frustrerande men man sluter sig allt efter att åren går. Nu existerar det i mina tankar och min fantasi kommer han inte åt. 

Jag tycker att vi hade det bättre i början, de första åren. Men han har blivit väldigt gubbig och tyvärr inte på det bra sättet ;)
  • solochregn
    Anonym (Tyvärr) skrev 2025-05-23 13:46:20 följande:
    Det låter som en dröm och så det ska vara. 

Ja, det är mycket frustrerande men man sluter sig allt efter att åren går. Nu existerar det i mina tankar och min fantasi kommer han inte åt. 

Jag tycker att vi hade det bättre i början, de första åren. Men han har blivit väldigt gubbig och tyvärr inte på det bra sättet ;)
    Jag va nog väldigt blå när jag var ung och då blev sex ofta ganska självcentrerat tror jag. Jag har blivit mer och mer lyhörd och nu som 50+ tror jag att jag är den bästa sexpartnern till någon som jag någonsin varit. Och jag vill fortsätta bli bättre och bättre så länge jag kan. Jag tar hand om mig själv så gott jag kan också för jag vill va attraktiv för min sexpartner
  • Anonym (Tyvärr)
    solochregn skrev 2025-05-23 13:56:11 följande:
    Jag va nog väldigt blå när jag var ung och då blev sex ofta ganska självcentrerat tror jag. Jag har blivit mer och mer lyhörd och nu som 50+ tror jag att jag är den bästa sexpartnern till någon som jag någonsin varit. Och jag vill fortsätta bli bättre och bättre så länge jag kan. Jag tar hand om mig själv så gott jag kan också för jag vill va attraktiv för min sexpartner
    Det som är mest frustrerande är att jag känner att jag har så mycket mer att ge. Men jag vill inte ge för dels så får jag inget tillbaka, dels så är jag rädd för att han ska säga ifrån eller lägga nån tråkig kommentar. 

Så sexlivet har blivit platt för mig. Vi har sex max en gång i veckan och jag kan redan innan lista ut exakt hur det kommer gå till. Inga överraskningar, inget extra, bara samma gamla vanliga. 
  • Dardiskåne

Jag och min fru är öppna och delar våra fantasier med varandra . Vi är ganska nära och har nästan lika fantasier . Dom nämns upp oftast vid sex och inte mer och vi vill inte förverkliga våra fantasier eftersom dom är ganska snuskiga :D

• solochregn
    Anonym (Tyvärr) skrev 2025-05-23 14:04:17 följande:
    Det som är mest frustrerande är att jag känner att jag har så mycket mer att ge. Men jag vill inte ge för dels så får jag inget tillbaka, dels så är jag rädd för att han ska säga ifrån eller lägga nån tråkig kommentar. 

Så sexlivet har blivit platt för mig. Vi har sex max en gång i veckan och jag kan redan innan lista ut exakt hur det kommer gå till. Inga överraskningar, inget extra, bara samma gamla vanliga. 
    Det låter ohållbart i längden, men sex är ju inte allt och kanske har ni det fint på många andra sätt där han visar att du är viktig för honom. Men jag skulle fundera över om det känns ok att det fortsätter vara så eller om det krävs en förändring. Antingen snackar du med honom att han måste steppa upp och vara mer nyfiken, närvarande och inkännande. Alternativt ger du dig själv tillstånd att vända dig till någon annan för att få bli mer tillfredsställd. Du kan ju testa att sex-chatta med någon okänd för lite spänning och tillfredsställa dig själv och sen ta det vidare därifrån om det känns som att du vill/behöver.
  • Anonym (H)

Vi har båda varit öppna om våra fantasier.

• ClarkKent

Jag försöker alltid att vara öppen och lyhörd, berätta vad jag vill och önskar och fråga om hennes, ta initiativ, hitta nya idéer, rollspel, köper både massa leksaker och heta underkläder till min sambo. Men tyvärr är det jag som får ta alla dessa initiativ, de kommer tyvärr inte från hennes håll vilket är tråkigt.. 

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Nan)

Jag har nog berättat mina fantasier trots att de kanske ses som annorlunda för många, inkl min fru. Dock är hon tacksam att jag gjorde det. Hon har berättat sina med men jag vet ju inte om hon sitter på fler😅

• Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Mio)
    Anonym (Big dick) skrev 2025-05-26 23:04:46 följande:
    Tror de är v*nster milj*partists fem*ministrar som är bittra för att de själva inte får ligga.

De förstår alla goa trådar och får många raderade. Ta tex fantasi trådar, så fort de skapas en fantasi tråd så tas den bort. Trist

Lögner och uppenbara projiceringar från ditt håll, i vanlig ordning. 

Kvinnor har inga problem med att få sex. Det är allmän kännedom hur lättfotade män är. 

De enda som saknar ett sexliv är förövrigt alla incels på högerkanten som startar desperata och patetiska porrtådar där de ljuger sig blåa om hur mycket sex de har 😂

• Meddelande borttaget
  • Anonym (små steg)

Vi hittade Truth & Dare som app med sex på temat. Skapade barnfritt hus god mat gott vin och köra på för full med appen.  
    Detta har gjort att vi har testat mååånga saker som vi inte hade testat  under de första 15 åren. Jag har bestämt mig för att vara helt öppen med mina fantasier och vad jag vill prova, hon är fortfarande lite reserverad ibland. Men med små steg utvecklas vi och har idag ett mycket bättre aktenskap med lite krydda och framförallt mer sex.  

Svar på tråden Öppenhet