• Anonym (Alfred)

Rädd för att få barn som liknar sig själv?

Hej. Jag har tänkt ibland att jag vill ha barn men samtidigt så har jag vissa saker med mitt utseende som jag är livrädd ska föras över till mitt barn. Har ni tänkt så ibland? Jag tänker att det är ganska ovanligt att tänka så kanske? Eller har fler tänkt tanken?

• Svar på tråden Rädd för att få barn som liknar sig själv?
  • Anonym (W)
    Anonym (Alfred) skrev 2025-05-22 21:01:50 följande:

Hej. Jag har tänkt ibland att jag vill ha barn men samtidigt så har jag vissa saker med mitt utseende som jag är livrädd ska föras över till mitt barn. Har ni tänkt så ibland? Jag tänker att det är ganska ovanligt att tänka så kanske? Eller har fler tänkt tanken?

Det är nog rätt vanligt, men man kan ju inte förutse exakt hur ens barn kommer se ut. 

Du kommer tycka att ditt barn är det finaste som går i ett par skor ändå! 
  • Anonym (men)
    Anonym (Alfred) skrev 2025-05-22 21:01:50 följande:

Jag kan absolut förstå den känslan, särskilt om man har något utmärkande drag som man själv lidit av att ha, kanske blivit mobbad för. Dels vill man inte föra det vidare, och dels vill man inte bidra till att barnet kanske får genomlida samma svårigheter kopplat till utseendet. 
Svar på tråden Rädd för att få barn som liknar sig själv?