Vad göra?
En man jag dejtade för 2 år sedan har inte släppt taget. Vi bor i olika städer, och hade mycket intensiv kontakt dagligen över instagram, rätt mycket samtal. Hade sex osv. Jag sade att jag ville vara vän istället och han blev mycket ledsen. Han har svårt att acceptera jag senare meddelade att det inte fungerar vara vänner och att jag inte har det behovet. Han saknar våra samtal osv. Har sagt åtskilliga ggr att han måste respektera. Har sedan länge dolt händelser för honom på instagram men vill inte ta bort eller blockera honom. Han är nyfiken på om jag träffat/ träffar ngn men vill inte dela med mig av mitt liv. Har sedan några månader skrivit till honom på skarpen att han måste acceptera min vilja och om han fortsätter oönskad kontakt kan det liknas vid ofredande. Det han gör istället sedan dess är att gilla meddelanden som jag skickat tidigare och det kommer ju som en notis. Detta är väl ett sätt att göra sig påmind, pocka på min uppmärksamhet. Jag vet ej vad han gillat, pga. raderat konversation sedan länge, men det vet ju inte han. Inatt hade jag missat samtal på instagram!
Vad händer om jag anmäler hans konto på instagram? Får man frågor varför? Jag avskyr hans beteende att pocka på uppmörksamhet. Vill ej blocka för han är ofarlig, men jobbig, äcklas sv hans fixering vid mig. Om blockar så är det så uppenbart.