• bamsefan

Snälla dela med er om era upplevelser av wegovy.

Någon som vill dela med sig av upplevelsen av att byta ifrån saxenda (som inte haft någon effekt) till Wegovy?

Jag äter sen ett år tillbaka ca 1400 cal. 
    Gick ner av att dricka modifast i 16 veckor och sen sakta fasa ut påsar till mål o kalorier. Men vid en viss vikt är det som kroppen alltid vill gå upp igen. 
    Jag äter dock fortfarande 1400 cal och promenerar och tränar. 
    Trotts detta viktuppgång. 
    Saxendan har möjligtvis fått magen landa och tarmar jobbar långsamare. 
    Vikten stanna till. 
    Men går ej ner. 
    Har 20 kilo kvar att gå ner. 
    Så ska nu prova och byta till wegovy.
    Någon med liknande upplevelser? Hur går det för er? tipps på vad man kan göra med sin kropp som inte vill lyssna till sitt egna bästa. 

• Svar på tråden Snälla dela med er om era upplevelser av wegovy.
  • Anonym (morot)

Men är du utredd för hypotyreos, PCOS och allt sånt vanligt tjafs med metabolismen?

Tänker att det är viktigt att veta, för annars kan det ju vara så att det är det du borde ta tag i för att lyckas?

• Anonym (Maria)

Du äter sannolikt inte 1400 kcal, för då skulle du ha gått ner i vikt om du inte är 150 cm lång.

Men hur som helst kommer Wegovy att hjälpa dig att äta mindre. 

Lycka till med viktnedgången. 

• bamsefan

Jag äter max 1400 cal. Som lägst 1200. Men klart det finns dom som ska tycka o tro. 

jag kämpar och vill bara höra om andras upplevelser inte höra vad jag gör fel. 

jag är en vuxen kvinna och har haft det så här i många år. Har ifrån början haft Pcos men har inga spår kvar av den enligt gynekolog. 
    har genom gått 5 år av ivf för nu 17 år sen o efter det verkade det hormonella lägga sig och mens o annat som aldrig fungerat innan fungerar. 

men vikten vill inte ge sig. Och kämpar varje dag för att bromsa så den inte vill gå upp för mycket. Men tar så my let energi. Så nu hoppas jag på att wegovy kan hjälp på vägen. 

än en gång??finns det någon som vill dela med sig av sina erfarenheter. 

Svar på tråden Snälla dela med er om era upplevelser av wegovy.