• Anonym (kortisen)

Kvinnor måsta ha långa män?

Något jag och säkert alla män har märkt är att kvinnor är sjukt besatta av att deras pojkvän måste vara lång. Under hela mitt liv från liten till vuxen har jag hört om att killen måste vara lång. Och det är alla sorters tjejer. Min erfarenhet är att man kan se ut som ett arsle i övrigt bara mannen är lång.

Har jag rätt?

• Svar på tråden Kvinnor måsta ha långa män?
  • Anonym (ABC)
    Alltärupptaget skrev 2025-06-08 20:15:17 följande:

Du har så helsikes fel! Jag är 164 cm, min man är ca 168-169. Om han står lite på tå. Flört Fortfarande en sjujävla karl! Hjärta

HärligtGlad
  • Anonym (Amazonkvinna)

Att korta män har det svårare är tyvärr fakta. Går lätt att se på alla dejtingsajter samt runt omkring oss dagligen där väldigt få kvinnor valt en kortare man. Längre män har betydligt större utbud vad gäller kvinnor. Skulle tro att det är en djupt rotad beskyddargrej. 

Men jag ska erkänna att jag blev förvånad när min kompis, vars dotter är ca 170 cm, kommenterade att hon var nöjd att dottern hittad en kille som var lång. Trodde inte det var en så stor grej för min kompis i och med att dottern inte är jättelång och borde ha rätt gott utbud men tydligen var det en väldigt viktig detalj. Min dotter är 175 cm och ska också bara ha långa killar. Det var även viktigt för mig på 181 cm och jag skaffade mig en man som är ca 10 cm längre än mig men jag är medveten om att jag ratat ett par potentiella guldkorn pga längden. Skulle jag bli singel idag skulle jag nog resonera lite annorlunda, men jag skulle troligtvis ändå rata en spinkig man. 

• Anonym (Petra)

Jag är kvinna, 178 cm lång. Jag har haft både längre och kortare killar. Längden är inget jag bryr mig om.

Jag är så trött på detta ämne! 

Jag har fått höra att jag är för lång av män. Nu är jag så pass gammal att jag inte blir ledsen längre.

• Anonym (Petra)

Jag är kvinna, 178 cm lång. Jag har haft både längre och kortare killar. Längden är inget jag bryr mig om.

Jag är så trött på detta ämne! 

Jag har fått höra att jag är för lång av män. Nu är jag så pass gammal att jag inte blir ledsen längre.

• molly50
    Anonym (ABC) skrev 2025-06-08 18:24:57 följande:
    Paren man ser ute i samhället ser ut som folk mest, helt vanliga.
    Ja,precis. Det är det jag menar. 
  • molly50
    Anonym (Kim) skrev 2025-06-08 18:46:07 följande:
    Håller med dig! Nu har jag aldrig provat Tinder o dyl men det känns rätt så ytligt att enkelt svajpa bort efter utseende. Det är ju helhet och så mycket annat som ska till. Hör Barnens vänner Prada om det. Några har träffats och lever tillsammans vilket är hur kul som helst. Sen det andra behöver vi inte gå närmare in på. Sexsökarna. 
    Nej,det har inte jag heller. Men det räcker att höra och läsa vad andra tycker om det för att inte vilja göra det heller. Om jag skulle bli singel igen,dvs.
    Ja precis,det är ju helheten. Utseendet är inte allt.
    Om en person har ett vackert yttre,men ingenting på insidan så går ju den personen bort i alla fall.
    Man vill ju kunna ha intellektuella samtal också.
  • Anonym (ABC)
    molly50 skrev 2025-06-08 22:37:36 följande:
    Ja,precis. Det är det jag menar. 
    Man undrar varför det påstås nåt annat.
  • Anonym (Mimmi)
    Alltärupptaget skrev 2025-06-08 20:15:17 följande:

Du har så helsikes fel! Jag är 164 cm, min man är ca 168-169. Om han står lite på tå. Flört Fortfarande en sjujävla karl! Hjärta

Jag skulle inte kunna se en så liten man som en "sjujävla karl".
    Han är säkert bra men för mig skulle han inte ens övervägts som partner.
    Vill inte känna mig som en flaggstång bredvid min man.
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (ABC) skrev 2025-06-08 20:29:59 följande:
    Det mest attraktiva sitter mellan öronen.
    Fast enbart det räcker inte.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Mimmi) skrev 2025-06-09 05:34:34 följande:
    Jag skulle inte kunna se en så liten man som en "sjujävla karl".
    Han är säkert bra men för mig skulle han inte ens övervägts som partner.
    Vill inte känna mig som en flaggstång bredvid min man.
    Anonym (Mimmi) skrev 2025-06-09 05:35:13 följande:

Nej, det räcker inte. En kvinna kan inte vara över bli 19 och ändå ses som en "sjujävla kvinna".
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Rob) skrev 2025-06-09 08:59:59 följande:
    Anonym (Mimmi) skrev 2025-06-09 05:35:13 följande:

Nej, det räcker inte. En kvinna kan inte vara över BMI 19 och ändå ses som en "sjujävla kvinna".
    BMI 19
  • Anonym (En o sjuttio)
    Anonym (Rob) skrev 2025-06-09 09:00:43 följande:
    BMI 19
    Preferenser är en sak. Sjuklig besatthet är en annan. Du har inte funderat på att söka hjälp för det där?

Om inte annat, för att du ska slippa känna dig så olycklig och miserabel i ditt förhållande om din flickvän skulle dra på sig något graviditetskilo eller två?

Eller, tänker du dig att du alltid ska byta till en magrare modell om nuvarande börjar komma upp i normalvikt?
  • molly50
    Anonym (ABC) skrev 2025-06-08 22:41:31 följande:
    Man undrar varför det påstås nåt annat.
    Ja,det kan man undra- Men en del är kanske besatta av detta med utseendet.
  • Anonym (M)
    Anonym (En o sjuttio) skrev 2025-06-09 10:48:02 följande:
    Preferenser är en sak. Sjuklig besatthet är en annan. Du har inte funderat på att söka hjälp för det där?

Om inte annat, för att du ska slippa känna dig så olycklig och miserabel i ditt förhållande om din flickvän skulle dra på sig något graviditetskilo eller två?

Eller, tänker du dig att du alltid ska byta till en magrare modell om nuvarande börjar komma upp i normalvikt?
    Han kommer säkert ha jättelätt för att hitta modell efter modell...
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (En o sjuttio) skrev 2025-06-09 10:48:02 följande:

Man har rätt till sina preferenser, sedan om man får spendera livet sökande är ju en annan sak.

Det är väl eg så att de flesta har något "big nono"?

Sedan tycker jag att det är väldigt bekvämt att skylla kilon på graviditeter, man behöver inte fortsätta att vara stor efter att barnet är fött...
  • Anonym (Pia)
    Anonym (Mimmi) skrev 2025-06-09 15:33:05 följande:
    Man har rätt till sina preferenser, sedan om man får spendera livet sökande är ju en annan sak.

Det är väl eg så att de flesta har något "big nono"?

Sedan tycker jag att det är väldigt bekvämt att skylla kilon på graviditeter, man behöver inte fortsätta att vara stor efter att barnet är fött...
    Att ha BMI över 19 är knappast att vara stor heller. Bara i Robs värld.
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Pia) skrev 2025-06-09 15:37:03 följande:
    Att ha BMI över 19 är knappast att vara stor heller. Bara i Robs värld.
    Det sa jag inte heller.
Svar på tråden Kvinnor måsta ha långa män?