• KarinaRanka

Hadelitten på karolinska

Hej! Jag undrar om någon annan här blivit utvald att testa hadelitten på karolinska för sitt barn med ADHD/autism? Jag har läst väldigt mycket om detta och vi ansökte för längesen och fick nu veta i veckan att vi är antagna! 

Vill veta mer om hur det går till och vad ni gjort? Upplever ni en skillnad? 

Vad jag förstår har detta program utvecklats av en barnpsykolog och läkare och hela meningen är att genom överstimulation försöka bota ADHD och autism i barn utan mediciner 

• Svar på tråden Hadelitten på karolinska
  • Anonym (e)

Vad är detta ens med noll googleträffar?

• Elinthepelin

Fruktansvärt. Autism går inte att medicineras eller bota. Att utsätta autistiska små barn för överstimulering (alltså exakt det dom mår dåligt av) låter som en mildare form av tortyr i syfte att forska. Borde anmälas. 

• Anonym (e)
    Elinthepelin skrev 2025-05-24 21:35:12 följande:

Fruktansvärt. Autism går inte att medicineras eller bota. Att utsätta autistiska små barn för överstimulering (alltså exakt det dom mår dåligt av) låter som en mildare form av tortyr i syfte att forska. Borde anmälas. 

yikes, jag läste "att bota överstimulation"... TS har en hel del att förklara i vad detta eventuella experiment är.
  • Anonym (vad)
    KarinaRanka skrev 2025-05-24 16:05:37 följande:
    Hadelitten på karolinska

Hej! Jag undrar om någon annan här blivit utvald att testa hadelitten på karolinska för sitt barn med ADHD/autism? Jag har läst väldigt mycket om detta och vi ansökte för längesen och fick nu veta i veckan att vi är antagna! 

Vill veta mer om hur det går till och vad ni gjort? Upplever ni en skillnad? 

Vad jag förstår har detta program utvecklats av en barnpsykolog och läkare och hela meningen är att genom överstimulation försöka bota ADHD och autism i barn utan mediciner 

Vad är detta för något? Försöker hitta det på nätet, men ser ingen beskrivning av vad det är. 

Men att försöka bota detta genom överstimulering låter lite konstigt.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Per)
    Anonym (Li) skrev 2025-05-26 10:50:11 följande:

Är det någon form av uppföljning på Konkarongen?

Eller Tjofaderitten?
Svar på tråden Hadelitten på karolinska