• Anonym (X)

Fråga till män som tar sildenafil

När på dygnet tar du din tablett om du tänker att du ska ha sex runt 22-tiden?

Ibland, om jag ätit lite senare middag brukar effekten komma senare än så om jag tar tabletten runt 21. Att ta den runt 17-tiden (innan middag) känns för tidigt men det kanske är så man ska göra?

Ni som provat ut en bra taktik, hur lägger ni upp det? 

• Svar på tråden Fråga till män som tar sildenafil
  • Anonym (Export)

Nån timme innan typ, sen fyllt på nån till om det blir en längre session.

• Anonym (X)
    Anonym (Export) skrev 2025-05-24 17:19:19 följande:

Nån timme innan typ, sen fyllt på nån till om det blir en längre session.

Ok, hur många mg/tablett?
  • Anonym (En timme)

Jag tar 100 mg. Vi knullar oftast på morgonen. Då verkar pillret på en halvtimme på fastande mage. Annars 1 timme innan på kvällen. Verkan sitter i ca 5 timmar så det är inga problem att ta pillret flera timmar innan ni har sex

• Anonym (Export)
    Anonym (X) skrev 2025-05-24 18:15:05 följande:
    Ok, hur många mg/tablett?
    50
  • Anonym (Recept)

100mg. Håller med om 30min på morgonen och 60min innan senare på dagen. 
    Jag tar dock helst 2-3 tim innan, blir stenhård effekt!
    Hävdar också att det håller i 12tim eller mer. 
    55+  Bra sexliv. 

• Anonym (Ståndaktig)

Bäst effekt på fastande mage, knapp timme före. Efter en måltid kan det ta mer än en timme. 

Man blir ju lite mindre spontan. Jag har börjat chansa. Ibland tar jag pillret även om det sen inte blir åka av. Då kan jag vara spontan men även låta saken bero om det inte blir något. 

I helgen hade jag sagt ett par dagar innan att jag gärna ville ligga på söndagen. Hon var mindre sugen. När vi sen satt i bilen Dagen D så smusslade jag i mig en tablett för att vara förberedd när vi kom hem. Det visade sig att hon hade sett mig ta pillret! Lite pinsamt. Så hon tänkte att jag räknade med att vi skulle ligga. Vilket vi gjorde, men inte för att hon kände sig tvungen. Hon ville.

Svar på tråden Fråga till män som tar sildenafil