• Anonym (ts)

Positiva vs negativa filmer och clip

Jag undrar hur man skulle uppleva sig själv och sitt humör om man uteslöt negativt laddad media och enbart satsade på komedier, utbildningsprogram, familjeserier etc. Även uteslöt nyheterna. 
    Med negativa media menar jag skräckfilm, thrillers, Nyheter, clip på youtube som visar en negativ bild av nåt, någon eller beteende.
    På nåt sätt tror jag att man blir påverkad eller? Hur illa kan det vara?

• Svar på tråden Positiva vs negativa filmer och clip
  • Anonym (a)

Det här var inte begripligt. Varför skulle skräckfilmer eller thrillers ses som negativa clip?

• Lynx123

Fattar inte heller vad du menar. Förutom nyheterna sä är det andra olika genrer som olika människor gillar. Dessutom behöver man ju inte titta på sådant man ogillar. Enkelt!

• Anonym (ts)
    Lynx123 skrev 2025-05-24 20:23:04 följande:

Fattar inte heller vad du menar. Förutom nyheterna sä är det andra olika genrer som olika människor gillar. Dessutom behöver man ju inte titta på sådant man ogillar. Enkelt!

Vad jag menade var att skräck- eller spännande thrillerfilmer inte nödvändigtvis skapar trivsamma känslor. Givetvis är det en smaksak....
  • Lynx123
    Anonym (ts) skrev 2025-05-24 20:40:55 följande:
    Vad jag menade var att skräck- eller spännande thrillerfilmer inte nödvändigtvis skapar trivsamma känslor. Givetvis är det en smaksak....
    Kanske inte för dig, men nånga tycker att det är spännande och kul - som en berg och dalbana till exempel. För mig är en negativ laddad film något helt annat - tex en dokumentär i propagandasyfte eller en film som vill förmedla ett rasistiskt budskap. Komedier, särskilt svenska, franska och amerikanska mår jag själv ofta dåligt av.
Svar på tråden Positiva vs negativa filmer och clip