• Anonym (Förtvivlad granne)

Förtvivlad granne

Jag har problem med mina grannar.
    Ett ungt par som flyttade in för en tid sedan. 

Dom bråkade dygnet runt och det blev väldigt påfrestande att både vakna och somna till deras högljudda gräl Den första tiden. Kontaktade både hyresvärd och polis. 

Så blev det lugnt en period. Men nu är det helt plötsligt fester istället... Till 05 på morgonen. I natt spelade dom stereo med bas, sjöng, skrek, skrattade, bråkade och klockan 03 slänger någon upp ytterdörren och vrålar i trappuppgången en massa rappakalja för att slå igen den igen. Det blev ingen sömn.

Dom vet att folk har klagat? Och ändå fortsätter det. Vad gör man? Ska man behöva flytta? 

• Svar på tråden Förtvivlad granne
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Hm)

Kontakta störningsjouren. 

Anonym skrev 2025-05-25 00:15:55 följande:

Om det är pga dig de är förtvivlade så är den väl snällast att flytta.

Pga mig? Har 0 kontakt med människorna. Dom stör alla i hela trapphuset. Vem tror du är förtvivlad? 
  • Meddelande borttaget
    Anonym skrev 2025-05-25 00:44:52 följande:
    Ja drar man igång en tråd med titeln "Förtvivlad granne" så är det ju inte helt främmande att tro att det är nämnda granne som är förtvivlad?
    En "förtvivlad granne" är väl en granne som är förtvivlad, får man förmoda?
    Tråden heter ju inte "Förtvivlad jag" eller "Förtvivlad granne till granne".
    Vi kan döpa om den till förtvivlad jag, om det känns bättre för dig. Men jag är ju också en granne, eller hur? Som är förtvivlad pga min grannes beteende. 
  • Meddelande borttaget
    Anonym skrev 2025-05-25 01:17:30 följande:
    Gör det. Döp om. Det blir bra.
    Du är granne till grannen. Det som åsyftas i titel är såklart din förtvivlade granne och jag förstår dem när du bor där.
    Du är anmäld. Lycka till. 
  • Meddelande borttaget
  • Wolfard

Se till att anmäl till störningsjouren när de stör samt att även andra grannar gör samma sak chansen är större att de tar det seriöst om flera klagar än om bara en enskild individ gör det. Spela även in störningarna samt dokumentera när de stör det kan vara bra att ha som bevis framöver alltså skriv ner datum + tid för störningen samt hur de störde osv.

Fixa öronproppar så kan du förhoppningsvis sova även om de lever rövare i väntan på att de blir vräkt / flyttar.

• Meddelande borttaget
  • Anonym (J)
    Anonym skrev 2025-05-25 00:44:52 följande:
    Ja drar man igång en tråd med titeln "Förtvivlad granne" så är det ju inte helt främmande att tro att det är nämnda granne som är förtvivlad?
    En "förtvivlad granne" är väl en granne som är förtvivlad, får man förmoda?
    Tråden heter ju inte "Förtvivlad jag" eller "Förtvivlad granne till granne".
    Hahahahaha men lägg av

Satvkars dig ta. Jag tror inte de mår så bra i och med hur de håller på men det ursäktar inget, absolut borde de ta hänsyn till sina grannar. 
  • Anonym (J)
    Anonym (Kreativ fritid) skrev 2025-05-25 08:13:33 följande:

Har de hund, lägg en köttbit med en mycket uppenbar spik i utanför porten.
    (jag kunde skriva glas men det är mycket elakare eftersom spik syns på röntgen och en uppenbar spik borde upptäckas innan en jycke har satt i sig den).

Då kommer de att flytta. Hundpersoner bryr sig inte mer om nånting på jorden än sina pälsklingar, och veterinärräkningar är det inte många som skrattar bort idag.

Det där var bara stört, är det hundens fel att ägaren är dum!???
  • 1omtänksam

(jag kunde skriva glas men det är mycket elakare eftersom spik syns på röntgen och en uppenbar spik borde upptäckas innan en jycke har satt i sig den).

Då kommer de att flytta. Hundpersoner bryr sig inte mer om nånting på jorden än sina pälsklingar, och veterinärräkningar är det inte många som skrattar bort idag.

Men så sjukt och stört skrivet!!  Tror knappast att den grannen som blir störd av annan granne känner lust att ägna sig åt djurplågeri. Å djuren/hunden är oskyldig och har väl ingenting med vad ägaren håller på med? Gäller att gå på rätt personer som kan försvara sig vet du. Det kan inte ett oskyldigt djur. 
  • 1omtänksam

Hej Ts! 

Så jobbigt med din granne. Hoppas det ska lösa sig. Tänker att du kan 
    1. Prata direkt med grannen som stör. 
    2. Kontakta störningjouren (om sådan finns. Alla hyresvärdar är tyvärr inte anslutna) 
    3. Kontakta hyresvärden 
    4. Hjälper inte hyresvärden Kontakta HGF (Hyresgästföreningen) 

Grannar får lov att föra liv till en viss gräns. Vi alls måste få leva. Men det du beskriver låter outhärdligt. Så ska ingen ha det. Allt gott och hoppas det ska lösa sig med grannen! 

• Anonym (J)

Har anmält ditt inlägg!
  • Anonym (H)

Ring störningsjouren varje gång. 

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Förtvivlad granne